Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Simpsons

Startat av Soscla, 18 december 2006 kl. 22:04:50

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Alexander skrivet 17 september 2020 kl. 21:23:21
Väldigt bra insatser för att göra Simpsons på svenska.

Per och Lena som Homer och Marge var jättebra. Egna tolkningar som man ändå kan köpa, och som man kan höra inslag av originalsrösterna. Det enda jag tyckte var lite tråkigt var att Louises röst som Lisa lät som att den var elektronisk förvrängd, så hon nästan lät som en robot
Jag märkte inge särskilt fel på Louise Raeder,hon va bra som vanligt.
Men den bästa tolkningen måste nog va Annica Smedius som Bart

gstone

Lena var toppen som Marge  ;D

Önskar hon gjord rollen i filmen! ;D

Homer var okej

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Anders

Citat från: Erika skrivet 17 september 2020 kl. 13:05:15
Det är Mattias. Han gör även rösten till Lenny.

Barney var, som bekant, lite klurigare eftersom han bara har en liten replik. Tycker dock det låter som det kan vara Peter Sjöquist.
Ja, Barney låter definitivt som Peter Sjöquist. Jag har hört honom göra liknande röster förut.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Steffan Rudvall

Vem spelar Nelson? Är det Annica Smedius som i filmen?

gstone

Vilka dubbar alla Tress MacNeille's roller ?

Hon har hela 14 roller i filmen.

MOA

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 17 januari 2021 kl. 03:44:40
Hur ser det ut med ljud röster och dubbning för andra serier?
Hurdå andra serier?

gstone

Jag gillar  Media Dubb International ;D

Homer

Här finns halva avsnittet "Colonel Homer" dubbat: Bitchute [punkt] com - sök på Simpsons Swedish

Jag tycker att det låter helt okej och inte alls så katastrof som det utmålats som.

Homer

Citat från: Homer skrivet  5 april 2021 kl. 00:19:49
Här finns halva avsnittet "Colonel Homer" dubbat: Bitchute [punkt] com - sök på Simpsons Swedish

Jag tycker att det låter helt okej och inte alls så katastrof som det utmålats som.
Fanns förstås redan länkat sedan tidigare. Sorry! Av någon anledning läste jag bara 2 sidor i tråden och fick för mig att det var allt.

Erika

Citat från: Homer skrivet  5 april 2021 kl. 11:32:20
Fanns förstås redan länkat sedan tidigare. Sorry! Av någon anledning läste jag bara 2 sidor i tråden och fick för mig att det var allt.

Ingen fara, många orkar ändå inte läsa en hel tråd (oavsett längd) så bara bra att du länkade en gång till. I det här fallet valde jag även sammanfoga två trådar som handlade om samma sak, därför kan det se lite "konstigt" ut.

Homer

Citat från: Erika skrivet  5 april 2021 kl. 12:28:02
Ingen fara, många orkar ändå inte läsa en hel tråd (oavsett längd) så bara bra att du länkade en gång till. I det här fallet valde jag även sammanfoga två trådar som handlade om samma sak, därför kan det se lite "konstigt" ut.
Jag försökte att lägga upp avsnittet på YouTube men fick en copyright strike av Disney. Jag skrev en ganska lång överklagan där jag förklarade det historiska värdet i denna sällsynta dubbning, att många fans velat höra denna i flera år, att den uppmärksammats i media under senare år osv. De tog dock ingen notis om överklagan och jag fick en varning för intrång i upphovsrätten (trots att videon aldrig kom att publiceras så att andra utom jag kunde se den  ;D).

MOA

Citat från: Homer skrivet  7 april 2021 kl. 11:29:09
Jag försökte att lägga upp avsnittet på YouTube men fick en copyright strike av Disney. Jag skrev en ganska lång överklagan där jag förklarade det historiska värdet i denna sällsynta dubbning, att många fans velat höra denna i flera år, att den uppmärksammats i media under senare år osv. De tog dock ingen notis om överklagan och jag fick en varning för intrång i upphovsrätten (trots att videon aldrig kom att publiceras så att andra utom jag kunde se den  ;D).
Disney?

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  7 april 2021 kl. 15:07:16
Ja de äger ju Fox.

Det struntar jag i för ingenting han få mig att räkna 20 Fox produktioner och distributioner som Disney!

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 april 2021 kl. 15:08:58
Det struntar jag i för ingenting han få mig att räkna 20 Fox produktioner och distributioner som Disney!
Det handlar inte om det det handlar om att Disney nu äger Simpsons och att de inte låter någon lägga upp det Vi har hittat av den svenska dubbningen.