Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Tinkas juläventyr & Tinka och kungaspelet (Tinkas juleeventyr/Tinka og kongespillet)

Startat av Daniel Hofverberg, 30 november 2019 kl. 08:27:39

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Tintin skrivet 20 december 2023 kl. 10:29:54Jag tycker det låter lite som samma sångare som i Kometernas jul.
Citat från: Erika skrivet 20 december 2023 kl. 12:04:19Jag tycker också sångaren påminner om Oskar Nilsson, men han står ju inte med i creditlistan...
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 december 2023 kl. 13:09:04Jag tycker också att det finns en viss likhet med Oskar Nilsson, men man kan ju tycka att det borde vara någon av dem som står med på creditlistan - inte minst som Anna Isbäck står med på creditlistan, medan jag hittills inte hört att hon har haft någon dialog...
Sent omsider är mysteriet äntligen löst! Jag har frågat Oskar Bien, som tidigare hette Nilsson i efternamn, och han har bekräftat att det mycket riktigt är han som sjunger ledmotivet i Tinka och själens spegel. :)
(Jag är dock inte helt säker om den här dubben gjordes före eller efter att han bytte efternamn...?)

Märkligt att de verkar ha missat att sätta ut hans namn i creditlistan...

Fortfarande flertalet frågetecken vad gäller lite större roller i serien, men skönt att någonting är utrett i alla fall. Och att den kvinnliga sångaren är Anna Isbäck råder ju ingen som helst tvekan om.

Erika

Riktigt underbart att få det bekräftat. :) 

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 februari 2026 kl. 09:31:17Märkligt att de verkar ha missat att sätta ut hans namn i creditlistan...
Precis, även om liknande har hänt tidigare med...