Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Nya äventyr med Nalle Puh

Startat av Henrik Karlsson, 3 augusti 2019 kl. 04:29:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet 14 april 2025 kl. 17:03:49Jag har kollat in serien på Disney+ och det är väldigt konstigt att Media Dubbs intro spelas upp vid majoriteten av avsnitten. De enda avsnitten som har KMs version är 2-12 och så har ju avsnitt 1 sin specialversion. Ett fåtal avsnitt främst i det som Disney+ kallar säsong 4 har instrumentala intron som jag dock vill minnas visade så även i Disneydags...
Det beror nog på att intron hos TV- och filmbolag oftast ligger på separata masterband, och hanteras internt separat från resten av avsnitten. Då är det alltså fullt möjligt att man tar "fel" ljudband till introt, men "rätt" till resten av avsnitten.

Men att de lyckats ta "fel" i så hög utsträckning är ju helt klart anmärkningsvärt, men detsamma gäller ju även på Disney Channel/Disney Junior som ofta hade Media Dubbs ledmotiv...

BPS

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 april 2025 kl. 20:53:17Det beror nog på att intron hos TV- och filmbolag oftast ligger på separata masterband, och hanteras internt separat från resten av avsnitten. Då är det alltså fullt möjligt att man tar "fel" ljudband till introt, men "rätt" till resten av avsnitten.

Men att de lyckats ta "fel" i så hög utsträckning är ju helt klart anmärkningsvärt, men detsamma gäller ju även på Disney Channel/Disney Junior som ofta hade Media Dubbs ledmotiv...
På Disney Channel vill jag och minnas att majoriteten av avsnitten ändå hade KM Studios intro... Sen är det ju lite konstigt att det är just Media Dubbs version man tycker ju att KM Studios version borde finnas mer lätttillgänglig eftersom att det är dubbningen man väljer att använda.