Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Raya och Den Sista Draken (2021)

Startat av Disneyfantasten, 25 augusti 2019 kl. 08:12:32

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet  6 mars 2021 kl. 12:25:45
Ja de e olagligt
Jag tror han sa att han gillar att se filmen gratis först innan han bestämmer sig för att köpa.

gstone

Idag såg jag den här filmen !!

Den var jättebra

Jag tycker jättemycket om den  :D :D

Mycket bättre än Framåt  :D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  7 mars 2021 kl. 20:47:31
Idag såg jag den här filmen !!
Såg du den på bio? I så fall, hur såg det ut med eventuell svensk bildversion där?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 mars 2021 kl. 20:57:23
Såg du den på bio? I så fall, hur såg det ut med eventuell svensk bildversion där?

Var dom engelska rösterna i slut texten.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Steffan Rudvall

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  7 mars 2021 kl. 21:10:01
Var dom engelska rösterna i slut texten.
Hur var det i övrigt då? Stod titeln på svenska? Eventuella översatta textskyltar under filmens gång?

Steffan Rudvall

Samlaren

Man kan ju köpa den filmen exslusivt på Disney+ men är det på svenska då?

Anders M Olsson

Citat från: Samlaren skrivet  8 mars 2021 kl. 12:15:59
Man kan ju köpa den filmen exslusivt på Disney+ men är det på svenska då?

Ja. Du kan själv välja vilket språk du vill se den på. Det finns engelska och alla de nordiska språken, både dubbat och textat, plus ytterligare ett tiotal språk.

Disneyfantasten

Hur länge kommer Raya och Den Sista Draken att visas på biograferna nu?

Jag vill gärna veta för jag har som sagt planerat att se filmen 2021-03-21 och att köpa biljetter dagen innan dess! (jag hade då tänkt att gå in i Filmstaden och köpa biljetterna)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 mars 2021 kl. 19:29:33
Hur länge kommer Raya och Den Sista Draken att visas på biograferna nu?

Jag vill gärna veta för jag har som sagt planerat att se filmen 2021-03-21 och att köpa biljetter dagen innan dess! (jag hade då tänkt att gå in i Filmstaden och köpa biljetterna)
Filmstaden är inte öppet.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  8 mars 2021 kl. 19:31:29
Filmstaden är inte öppet.

Så du menar att jag inte kommer kunna se filmen alls?

Skulle förresten inte biosalongerna öppnas i mars? (det är mars nu)

Är det förresten i specifika städer eller alla städer som Filmstaden håller stängt?

Jag tänkte se filmen på Filmstaden Storgatan i Malmö...

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 mars 2021 kl. 19:35:33
Så du menar att jag inte kommer kunna se filmen alls?

Skulle förresten inte biosalongerna öppnas i mars? (det är mars nu)

Är det förresten i specifika städer eller alla städer som Filmstaden håller stängt?

Jag tänkte se filmen på Filmstaden Storgatan i Malmö...

1. Beror på hur länge filmen visas.
2. Jo, det var tanken först, men det verkar ha skjutits upp till nästa månad.
3. Alla. Endast Svenska Bio och Cinemascenen har öppet nu.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Daniel Hofverberg

Ja, just nu är det bara Svenska Bio och Cinemascenen som har öppet, plus vissa biografer som hör till Folkets Bio (Folkets Bio har lokala ägare, så där bestämmer respektive biografinnehavare, varför olika biografer har gjort lite olika). På enstaka orter finns ju både Filmstaden och Svenska Bio, så att det åtminstone är en biograf som har öppet, men på de flesta orter i landet finns bara antingen Filmstaden eller Svenska Bio (och såvitt jag vet finns väl bara Filmstaden i Malmö).

Filmstaden har sagt att de tänker hålla stängt så länge som de nuvarande restriktionerna på 8 personer ligger kvar (då det förstås inte är lönsamt att köra föreställningar för 8 personer), så det beror helt på när regeringen lättar på restriktionerna - som det ser ut nu den 11 april, men det är inte omöjligt att det hinner ändras igen beroende på hur smittspridningen ser ut. :(

Om det inte är ovanligt många premiärer aviserade fram tills mitten av april är det väl dock troligt att Raya och den sista draken kommer att hinna visas även på Filmstadens biografer när de öppnar igen - men det varierar säkert mellan olika städer, beroende på hur många salonger som finns att tillgå och hur många filmer som respektive biograf ska få in, så man kan förstås aldrig vara helt säker...