Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Våran Scooby-Doo svensk dubbning

Startat av Philip, 5 september 2019 kl. 11:33:08

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Philip

Hej!
Jag försöker samla alla avsnitt av "våran scooby-doo" ("what's new scooby doo?" på engelska) på DVD med svensk dubbning. De finns i volymer upp till 10 och jag har 1 till 9. Jag har alltså inte lyckats hitta volym 10 någonstans och undrar om den finns med svensk dubbning eller inte. Avsnitten i denna volym har funnits med svensk dubbning på tv-kanaler som boomerang. Om det är så att den inte finns på svenska undrar jag om någon vet om denna volym utgivits på ett annat språk, men även innehåller svensk tal. Exempelvis om det finns en tysk DVD som även innehåller svenskt tal.

Det engelska namnet på volymen är "Gentlemen start your monsters" och innehåller de fyra avsnitten "Gentlemen, Start Your Monsters", "A Scooby-Doo Halloween", "A Scooby-Doo Christmas" och "A Terrifying Round With A Menacing Metallic clown".

Tack på förhand
/Philip

TonyTonka

Är det verkligen Stefan Frelander i klippet jag bifogar? Det är Scoobys sista replik i avsnittet "Recipe for Disaster"
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

TonyTonka

Citat från: TonyTonka skrivet 27 oktober 2024 kl. 03:14:47Är det verkligen Stefan Frelander i klippet jag bifogar? Det är Scoobys sista replik i avsnittet "Recipe for Disaster"
Kan också säga att Annica Smedius gör Daphnes röst i slutet av avsnittet.

MOA

Citat från: TonyTonka skrivet 27 oktober 2024 kl. 03:14:47Är det verkligen Stefan Frelander i klippet jag bifogar? Det är Scoobys sista replik i avsnittet "Recipe for Disaster"
Svårt att avgöra, väldigt svårt

TonyTonka

Citat från: MOA skrivet 27 oktober 2024 kl. 16:55:22Svårt att avgöra, väldigt svårt
Håller med, tycker nästan det låter lite som Andreas Nilsson, men har var ju inte med i övrigt i serien (med viss reservation för att credits för säsong 3 saknas), så det känns osannolikt att det var han.

Kanske @Steffan Rudvall vet om det är Stefan eller inte, han är ju expert på Scooby-Doo.

PatoskyeIII

Jag tycker mig ändå kunna höra Stefan men hans vanliga Scooby-Doo röst är det ju absolut inte. Kan det kanske vara så att det är en stressad Stefan vi hör? Hans repliker spelades ju trots allt in i Köpenhamn och alla andras i Stockholm så det blir ju svårt att få honom in i studion om man missat något.

Steffan Rudvall

Citat från: TonyTonka skrivet 29 oktober 2024 kl. 20:15:39Håller med, tycker nästan det låter lite som Andreas Nilsson, men har var ju inte med i övrigt i serien (med viss reservation för att credits för säsong 3 saknas), så det känns osannolikt att det var han.

Kanske @Steffan Rudvall vet om det är Stefan eller inte, han är ju expert på Scooby-Doo.
Alltså jag är nog beredd att hålla med PatoskyeIII om att det där faktiskt kan vara Stefan som av någon anledning använder ett annat röstläge.

TonyTonka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 oktober 2024 kl. 20:27:13Alltså jag är nog beredd att hålla med PatoskyeIII om att det där faktiskt kan vara Stefan som av någon anledning använder ett annat röstläge.
Intressant, kan inte höra det själv, men det är mycket möjligt att ni har rätt.