Författare Ämne: Sidan nere?  (läst 310 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad TonyTonka

• Nostalginisse och Disneyfanatiker
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 3 753
  • Kön: Man
  • Dizzy <3
    • Visa profil
    • Min blogg
Sidan nere?
« skrivet: 28 september 2019 kl. 18:58:49 »
Varför har sidan varit nere fram tills idag?  ???
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2019-12-04)

Julkalender på bloggen just nu! :D

Utloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 8 432
    • Visa profil
SV: Sidan nere?
« Svar #1 skrivet: 28 september 2019 kl. 19:13:09 »
Den som ändå det visste... :(

Tyvärr har alla sajter som legat på samma server, inklusive webbhotellets egna sajt, legat nere under hela fredagen och fram tills lördagseftermiddagen. Serveradministratören har tyvärr inte svarat på mina mail, så jag vet tyvärr lika lite som ni om vad som hänt...

Kanske börjar det vara läge att se sig om efter ett bättre webbhotell, för jag tycker ärligt talat det här var oacceptabelt lång nedtid. Självklart kan ingen server eller webbhotell i världen erbjuda 100-procentig upptid, och missöden kan alltid inträffa, men har det inte varit något enormt haveri så känns över ett dygn som väldigt lång tid i mina ögon... :(

Tyvärr har även mailservern legat nere, så har ni skickat mail under fredagen eller lördag morgon/förmiddag/tidig eftermiddag bör ni skicka om dessa. :)

Inloggad Anders M Olsson

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 369
    • Visa profil
    • Disneyania / D-zine
« Svar #2 skrivet: 29 september 2019 kl. 02:13:53 »
Naturligtvis kan även seriösa webbhotell råka ut för längre stillestånd, men då måste man vara noga med att gå ut med information om vad som har hänt och när man räknar med att vara uppe igen.

T.ex. kan man ha en helt oberoende webbserver på ett helt annat nät där man fortlöpande kan lägga ut informationen.

Om man av någon anledning inte alls kan kommunicera med sina kunder/användare under själva stilleståndstiden måste i så fall informationen läggas upp i efterhand.

En leverantör som efter ett längre stillestånd bara låtsas som det regnar är uppenbarligen inget att ha.

Utloggad Elios

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 3 667
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 29 september 2019 kl. 03:51:43 »
Ja jag tyckte också det var skumt.  ::) ???

Utloggad Elios

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 29 september 2019 kl. 09:08:06 »
Har detta någonsin hänt tidigare?!  :P

• Administratör
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 29 september 2019 kl. 11:35:35 »
Har detta någonsin hänt tidigare?!  :P
Ja, det har hänt ett par gånger tidigare att alla sajter på samma webbhotell legat nere under en längre period - kanske inte riktigt så här länge, men över 10 - 12 timmar i alla fall.

Men det börjar vara ett tag sen, och de senaste åren har allt fungerat riktigt bra. Det måste vara närmare två år sedan det blev något längre avbrott senast.

Utloggad Elios

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: 25 mars 2020 kl. 07:33:13 »
Sidan kommer inte behöva bli tvungen att vara nere pga Corona? Menar om vissa här som håller hand om sidan skulle bli sjuka och inte kunna vara på sin vakt här och ta bort eventuella spammare och hot?^^

• Administratör
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: 25 mars 2020 kl. 08:33:24 »
Sajten i sig kommer inte att stängas ned, men skulle däremot både jag och Erika bli så sjuka att vi inte orkar sitta vid datorn kommer det förstås inte finnas någon som kommer kunna ta bort spaminlägg och hålla koll på forumet. Då kan det i värsta fall bli High Chaparral här inne ett par veckor, om båda vi två skulle bli sjuka samtidigt...

Det förefaller ju dock osannolikt, för de allra flesta som drabbas blir ju bara lindrigt sjuka; varför man förmodligen kommer orka hålla koll i alla fall nån gång per dag.

Utloggad Elios

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: 26 mars 2020 kl. 21:38:24 »
Sajten i sig kommer inte att stängas ned, men skulle däremot både jag och Erika bli så sjuka att vi inte orkar sitta vid datorn kommer det förstås inte finnas någon som kommer kunna ta bort spaminlägg och hålla koll på forumet. Då kan det i värsta fall bli High Chaparral här inne ett par veckor, om båda vi två skulle bli sjuka samtidigt...

Det förefaller ju dock osannolikt, för de allra flesta som drabbas blir ju bara lindrigt sjuka; varför man förmodligen kommer orka hålla koll i alla fall nån gång per dag.

Men än så länge har du inte kännt nåt hoppas jag.  ;D