Det är i och för sig trevligt att SVT ska börja sända säsong 1 i repris, så att fler personer kan få en chans att upptäcka denna välgjorda och i Sverige ganska underskattade serie. Trots allt har ju den här serien bara sänts enstaka gånger förut, till skillnad från mycket annat på SVT Barn som i stort sett repriseras i det oändliga - jag överdriver nog inte om jag påstår att mycket på SVT Barn har sänts i minst 100 reprisomgångar...
Men det är väldigt tråkigt att SVT verkar vara så seg på att köpa in och sända nya säsonger av serier. Det verkar tyvärr vara en genomgående trend att SVT hellre satsar på repriser av gamla säsonger eller att köpa in helt nya serier, istället för att fortsätta med fler säsonger av redan sända serier...

Jag hade faktiskt helt missat att Nickelodeon börjat sända serien. Sänder de serien med samma dubbning som SVT?
Positivt att finska YLE ska börja sända säsong 2, men tråkigt att de inte verkar erbjuda svensk text (som de har på en del serier på YLE). Bor man i Finland är det ju inga problem att ta del av, men för oss i Sverige verkar det vara lättare sagt än gjort då YLE Arenan verkar besatta av att blockera kända VPN-tjänster:
https://svenska.yle.fi/artikel/2018/03/01/yle-skarper-efterlevnaden-av-upphovsrattsavtal-pa-yle-arenanLite märkligt resonemang att de därför har blivit ännu mer aggressiva än Netflix på att blockera VPN-tjänster.

Dessutom borde ju SVT ha liknande avtal, och de verkar inte blockera VPN-tjänster, eller åtminstone inte i någon högre grad - när jag var i Italien var det i alla fall inga problem för mig att titta på SVT Play via en svensk VPN.