Jag tror inte heller att seriealbumen var tillräckligt populära för att någon TV-kanal skulle våga sig på att sända serien här. Och framförallt så var nog
Finn & Fiffi-albumen inte populära så lång tid - alla seriealbumen gavs väl ut 1979 - 1984, och jag tror inte populariteten höll i sig så jättemycket längre än så.
TV-serien du syftar på verkar ha producerats 1990 - 1993 i 26 avsnitt, och vid det laget hade nog populariteten dalat ganska rejält, och seriealbumen var nog inte så jättekända i Sverige längre. Dessutom verkar den här serien aldrig ha blivit någon storsuccé någonstans - jag hittar inget som tyder på att den sändes i särskilt många länder utanför Belgien och Nederländerna, och även där ser det inte ut som att den blev alltför populär. I dagens läge verkar den vara relativt okänd, och serien verkar inte ens finnas med på IMDb.
Före det producerades en dockserie i Belgien 1975 - 1976 baserad på samma figurer/seriealbum, och den blev betydligt populärare som trots allt sänts i ett antal länder i världen. Jag
tror inte att den sändes i Sverige heller, men på den tiden fanns det ju bara SVT och serien slutade produceras innan det första albumet gavs ut i Sverige, så det är väl inte så jätteförvånande att den inte sändes här.
Jag kan översätta filmerna om du vill så kan du dubba den själv
Haha
Kan du holländska?