Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Bästa svenska Disney Skurk röst ?

Startat av gstone, 13 november 2019 kl. 21:58:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Lillefot skrivet 16 augusti 2024 kl. 01:10:47* Jan Blomberg som Den Hornkrönte i Taran och den magiska kitteln (originaldubbningen):

Jan ger den hornkrönte kungen en riktigt mörk och läskig röst, som passar fullt in på en av Disneys hemskaste, mörkaste antagonister. Han fångar karaktärens totala brist på empati och lyckas till och med låta mer skräckinjagande än engelskans John Hurt, vilket inte är ofta i mina ögon. Kenneth Milldoffs insats i omdubbningen är också mycket bra (bland de bästa i den faktiskt), men Jan ger det lilla extra för att verkligen sälja den hornkröntes skräckinjagande position.
Jag är övertygad om att Italien har den mest skräckinjagande rösten till den Hornkrönte
Inte sett originaldubbningen än men om den fortfarande ligger uppe så gör jag det
Den Hornkrönte är Kenneth Milldoffs bästa roll, han är bäst ;D

Anders

Min favorit måste vara Hans Josefsson som Gaston. Han låter så otroligt lik originalet och passar som handen i handsken!
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

gstone

Fred Johansson var väldigt bra som Scar 

Det är ju nästan omöjligt att nå upp till samma nivå som Rikard Wolf, mem jag är ändå riktigt nöjd med hans insats 

Han var ett bra val.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"