Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Dubbare som syns (spelfilm, TV-serier)

Startat av Pontus, 19 maj 2010 kl. 00:58:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

DingoPictures2005

Har någon avsnittet av Söndagsöppet där Uffe Larsson interjuvar Irene Lindh?

Ska finnas ett avsnitt där hon interjuvas om man kollar IMDb.

DingoPictures2005

Finns även ett avsnitt av Söndagsöppet där Sharon Dyall blir interjuvad.

Ska också finnas 2 avsnitt med Bert-Åke Varg jag vill se.

MOA

Johan Hedenberg spelar polisen Gunnar i Flykten Till Framtiden, springer alltid när han är på TV

DingoPictures2005

Citat från: MOA skrivet  6 januari 2025 kl. 13:55:21Johan Hedenberg spelar polisen Gunnar i Flykten Till Framtiden, springer alltid när han är på TV
Johan har synts i flera filmer

DingoPictures2005

https://m.youtube.com/watch?v=FH0YiKU7vEM&t=4354s&pp=2AGCIpACAQ%3D%3D
Hittade Per Sandborgh i Sökarna🙂, han är med i typ en minut.
Tänker varna för att scenen är väldigt pervers dock.

DingoPictures2005

Vart syns Per Sandborgh i Varuhuset?
Var någon som nämnde att Per medverkade men hörde honom inte när jag spolade igenom serien.

Hittade förvisso Per i Sökarna rösten är omöjlig att ta miste på.

DingoPictures2005

Sedan så skulle jag önska att någon typ @Ovanliga dubbningar lägger ut Kära Farmor, Lukas 8:18 och Selambs på Archive.org
Flera dubbveteraner medverkar i dessa vilket är varför jag är nyfiken på dem.

I Kära Farmor så syns, Pontus Gustafsson (Mowgli bland annat), som den manliga huvudrollen, vi ser även bland annat John Harryson, Torsten Wahlund, Olof Thunberg, Åke Lindström och Åke Lagergren i serien.
Alla ovannämnda är dubbveteranerna, John spelade förvisso huvudrollen i Spanarna som jag såg igenom för något år sedan och han syntes också i Bergman filmen Sommaren med Monica, Torsten Wahlund syns ju också i Saltkråkan där han spelar Malins pojkvän Peter.

I Lukas 8:18 så medverkar Kenneth Milldoff som en av huvudrollerna, och vi ser även dubbveteranen Stig Grybe i filmen.
Stig har förvisso synts i ganska många filmer och serier men han var nog främst ändå röstskådespelare.

I Selambs syns Per SiggeMcQuack Sandborgh som en av huvudrollerna, även dubbveteranen Hans Lindgren och Jan Nygren medverkar Hans har förvisso synts i ett antal filmer som huvudroller dock.
Vi ser även @MOA idol Marrit Ohlsson i 2 avsnitt.

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 24 januari 2025 kl. 21:45:02Sedan så skulle jag önska att någon typ @Ovanliga dubbningar lägger ut Kära Farmor, Lukas 8:18 och Selambs på Archive.org
Flera dubbveteraner medverkar i dessa vilket är varför jag är nyfiken på dem.

I Kära Farmor så syns, Pontus Gustafsson (Mowgli bland annat), som den manliga huvudrollen, vi ser även bland annat John Harryson, Torsten Wahlund, Olof Thunberg, Åke Lindström och Åke Lagergren i serien.
Alla ovannämnda är dubbveteranerna, John spelade förvisso huvudrollen i Spanarna som jag såg igenom för något år sedan och han syntes också i Bergman filmen Sommaren med Monica, Torsten Wahlund syns ju också i Saltkråkan där han spelar Malins pojkvän Peter.

I Lukas 8:18 så medverkar Kenneth Milldoff som en av huvudrollerna, och vi ser även dubbveteranen Stig Grybe i filmen.
Stig har förvisso synts i ganska många filmer och serier men han var nog främst ändå röstskådespelare.

I Selambs syns Per SiggeMcQuack Sandborgh som en av huvudrollerna, även dubbveteranen Hans Lindgren och Jan Nygren medverkar Hans har förvisso synts i ett antal filmer som huvudroller dock.
Vi ser även @MOA idol Marrit Ohlsson i 2 avsnitt.
Eh va? Idol, det är Louise Raeder som är min idol

DingoPictures2005

Citat från: MOA skrivet 24 januari 2025 kl. 22:01:19Eh va? Idol, det är Louise Raeder som är min idol
Lol, du har pratat mycket om Marrit så jag trodde att hon var din idol😅.

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 24 januari 2025 kl. 22:07:36Lol, du har pratat mycket om Marrit så jag trodde att hon var din idol😅.
Inte lika mycket som Louise :D Hon är för evigt min kvinnliga favorit

MOA

Vars kan jag se Lust & Fägring Stor där Kenneth Milldoff & Nina Gunke spelar ett par? Blir säkert helt galet

DingoPictures2005

Citat från: MOA skrivet 25 januari 2025 kl. 11:01:33Vars kan jag se Lust & Fägring Stor där Kenneth Milldoff & Nina Gunke spelar ett par? Blir säkert helt galet
https://www.sfanytime.com/sv/movie/lust-och-fagring-stor
Här kan du se den.
Dock är Nina Gunke ingen röstskådespelare, hon har medverkat i massor av svenska filmer och serier och hon är knappast okänd.

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 25 januari 2025 kl. 11:24:47https://www.sfanytime.com/sv/movie/lust-och-fagring-stor
Här kan du se den.
Dock är Nina Gunke ingen röstskådespelare, hon har medverkat i massor av svenska filmer och serier och hon är knappast okänd.
Vill mest se den för Kenneth, inte alls för att se Nina

DingoPictures2005

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  6 januari 2025 kl. 01:51:21Har någon avsnittet av Söndagsöppet där Uffe Larsson interjuvar Irene Lindh?

Ska finnas ett avsnitt där hon interjuvas om man kollar IMDb.
Någon?

Disneyfantasten

Sara Lindh (som medverkat i några dubbningar, bl.a. i Helen i Superhjältarna, Mina i Bambi 2, Kala i Tarzan 2, m.fl.) syns som karaktären Rosa i 1995-års julkalender Jul i Kapernaum, Sara har mestadels förekommit som skådespelerska, sångerska och dramatiker.

I samma julkalender kan man även se Peter Harryson, Robert Sjöblom och Lena-Pia Bernhardsson.