Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Dubbare som syns (spelfilm, TV-serier)

Startat av Pontus, 19 maj 2010 kl. 00:58:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

DingoPictures2005

Per Sandborgh har tydligen regisserat teater i Norge.
Per har varit regissör till flera stora norska skådespelare som bland annat Minken Fosheim, Helge Jordal och Nils Gaup.
https://sceneweb.no/nb/artist/67116/Per_Sandborgh

Will Siv

- what.

Disneyfantasten

Will Siv

- what.

Disneyfantasten

Har någon av er någonsin sett Kändisbarnvakten när det gick på Barnkanalen/SVT Barn?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Kändisbarnvakten

Det har jag, och i den kan man finna följande;

- Nico från Rio

- Honey Lemon från Big Hero 6

- Mormor Fa från Mulan

- Baymax från Big Hero 6

- "klart för start" sången från Lilla Kycklingen

- Flynn Rider/Eugene Fitzherbert från Trassel

- Melora från Dumma Mej 4

- Prinsessan Mindy från Svampbob Fyrkant Filmen

- Merida från Modig

- Rapunzel från Trassel

- Yao från Mulan alt. Hjalle från De 101 Dalmatinerna (har så svårt att bestämma mig  :-\ )

(i samma avsnitt som ovannämnda får man även se Knattarna)

- Yeti från Monsters Inc

(märkligt nog hittar jag inte Raya från Raya och Den Sista Draken på Wikipedia trots att jag absolut vill minnas att Ellen Bergström också var med i ett avsnitt  ??? )

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Will Siv

- what.

Will Siv

- what.

Disneyfantasten

Jag vet inte om ni kommer ihåg detta, men jag minns att nyårs-tolvslaget 2023/2024 så var både tecknade Ariel och live-action Ariel med bland personerna som deltog och nyårs-tolvslaget 2024/2025 (när Farah Abadi var värd) så var Sisu med.

(med Ariel menade jag förstås Sissel Kyrkjebø och Joanné Nugas och med Sisu - som är den blå drak-karaktären från Raya och Den Sista Draken - så menar jag förstås Laila Adéle)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 december 2025 kl. 22:21:12Jag vet inte om ni kommer ihåg detta, men jag minns att nyårs-tolvslaget 2023/2024 så var både tecknade Ariel och live-action Ariel med bland personerna som deltog och nyårs-tolvslaget 2024/2025 (när Farah Abadi var värd) så var Sisu med.

(med Ariel menade jag förstås Sissel Kyrkjebø och Joanné Nugas och med Sisu - som är den blå drak-karaktären från Raya och Den Sista Draken - så menar jag förstås Laila Adéle)
kul sammanträffande med båda ariel
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Will Siv

SvampBob (som spansk tennisspelare) på Skansen (med Sandy)
- what.

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 december 2025 kl. 22:21:12Jag vet inte om ni kommer ihåg detta, men jag minns att nyårs-tolvslaget 2023/2024 så var både tecknade Ariel och live-action Ariel med bland personerna som deltog och nyårs-tolvslaget 2024/2025 (när Farah Abadi var värd) så var Sisu med.

Här finns mer info om vilka som medverkat i tolvslaget genom åren;

https://sv.wikipedia.org/wiki/Tolvslaget_på_Skansen

Disneyfantasten

Följande har varit Sommarskuggan genom åren;

- 2016: Chefen på Barnkanalen/SVT Barn

- 2017: Malin Olsson

- 2018: Carro Hermansson (numera Persson)

- 2019: Hjalle (den tjocke) eller Yao (har så svårt att bestämma mig)

- 2020: Jerry från Sing 2

- 2021: Kapten Doris

- 2022: Camilo Madrigal

- 2023: Alex Hermansson

- 2024: Tomu

- 2025: Joel Adolphson

(med Hjalle och Yao menar jag förstås Hasse Andersson, med Camilo Madrigal menar jag förstås Tusse och med Jerry från Sing 2 menar jag förstås David Sundin)

Erik Friman