Josefin

Författare Ämne: Askungen (Cinderella, 2021)  (läst 319 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad gstone

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 7 856
  • Jag har Aspergers och älskar film !
    • Visa profil
Askungen (Cinderella, 2021)
« skrivet: 25 februari 2020 kl. 12:46:15 »
Regissören  Kay Cannon  som skrev och producerade Pitch Perfect filmerna (2012–2017) ska göra en ny stor budget film version of den klassiska folksagan Askungen med Camila Cabello som Askungen. Cabello är känd från programmet X-Factory så som du kan gissa blir den film en full musikal med STORA sånger-Nummer. Rollen av prinsen kommer spelas av Nicholas Galitzin
 Och hans föräldrar kungen och drottningen kommer gestaltas av James Bond själv Pierce Brosnan  och  oscarnominerade Minnie Driver från Robin Williams klassikern Good Will Hunting(1997). Den guda fenoch gud;morden;kommer spelas av homesexuela underhållaren och sångaren Billy Porter och den onda modern kommer gestaltas av ingen mindre en den fantastiska Idina Menzel från Broadway's Wicked och Disneys Frost Filmer ! Och Hennes döttrar servetterna kommer spela av Charlotte Spencer från tv serien the Living and The Dead och Maddie Baillio som fick sitt genombrott i tv filmen Hairspray Live! År 2016. Och så mössen förvandlade till lakejer ser vi komikerna John Mulaney( Spider-Man: Into The Spider-Vers) och James Corden( Ocean’s eight) samt brittiska stå-uparen Romesh Ranganathan och i roll som ”Sats Utropare” ser vi Billbiorad topaden rapparen Missy Elliott. Sångerna kommer göras av Camila Cabello  och James Corden har även hjälpte till att skriva handlingen med Kay Cannon själv. Filmen kommer på bio i USA i Februari 2021 !
« Senast ändrad: 2 november 2020 kl. 11:30:21 av Erika »

Utloggad Simon Axelsson

• Filmfan
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 519
  • Kön: Man
  • Mannen på bilden är uppenbarligen inte jag.
    • Visa profil
SV: Ny påkostad film verson av sagen om Akungen !!
« Svar #1 skrivet: 25 februari 2020 kl. 13:24:04 »
Regissören  Kay Cannon  som skrev och producerade Pitch Perfect filmerna (2012–2017) ska göra en ny stor budget film version of den klassiska folksagan Askungen med Camila Cabello som Askungen. Cabello är känd från programmet X-Factory så som du kan gissa blir den film en full musikal med STORA sånger-Nummer. Rollen av prinsen kommer spelas av Nicholas Galitzin
 Och hans föräldrar kungen och drottningen kommer gestaltas av James Bond själv Pierce Brosnan  och  oscarnominerade Minnie Driver från Robin Williams klassikern Good Will Hunting(1997). Den guda fenoch gud;morden;kommer spelas av homesexuela underhållaren och sångaren Billy Porter och den onda modern kommer gestaltas av ingen mindre en den fantastiska Idina Menzel!!!! från Broadway's Wicked och Disneys Frost Filmer ! Och Hennes döttrar servetterna kommer spela av Charlotte Spencer från tv serien the Living and The Dead och Maddie Baillio som fick sitt genombrott i tv filmen Hairspray Live! År 2016. Och så mössen förvandlade till lakejer ser vi komikerna John Mulaney( Lejonkungen 2019) och James Corden( Ocean’s eight) samt brittiska stå-uparen Romesh Ranganathan och i roll som ”Sats Utropare” ser vi Billbiorad topaden rapparen Missy Elliott. Sångerna kommer göras av Camila Cabello  och James Corden har även hjälpte till att skriva handlingen med Kay Cannon själv. Filmen kommer på bio i USA i Februari 2021 !

Först och främst, skriv inte med gult är du snäll, man ser knappt vad du skrivit. När jag ändå skriver passar jag på att lägga till ytterligare information.   
Kay Cannon har även regisserat komedin Blockers med John Cena, Leslie Mann och Ike Barinholtz.
Camila Cabello är en världskänd sångerska numera, hon har varit med i bandet Fifth Harmony och spekuleras dejta Shawn Mendes.   
John Mulaney var inte med i Lejonkungen (2019), det var Billy Eichner, John Mulaney gjorde rösten till Spider-Ham i Spider-Man: Into The Spider-Verse och gjorde Netflixkomedispecialen John Mulaney and the Sack Lunch Bunch.   
James Corden har en egen ”Late Night Talk Show” och har varit med i Disneys Into The Woods samt gjort rösten till titelkaraktären i Pelle Kanin och en röst i Trolls.

Utloggad gstone

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 25 februari 2020 kl. 14:32:57 »
Först och främst, skriv inte med gult är du snäll, man ser knappt vad du skrivit. När jag ändå skriver passar jag på att lägga till ytterligare information.   
Kay Cannon har även regisserat komedin Blockers med John Cena, Leslie Mann och Ike Barinholtz.
Camila Cabello är en världskänd sångerska numera, hon har varit med i bandet Fifth Harmony och spekuleras dejta Shawn Mendes.   
John Mulaney var inte med i Lejonkungen (2019), det var Billy Eichner, John Mulaney gjorde rösten till Spider-Ham i Spider-Man: Into The Spider-Verse och gjorde Netflixkomedispecialen John Mulaney and the Sack Lunch Bunch.   
James Corden har en egen ”Late Night Talk Show” och har varit med i Disneys Into The Woods samt gjort rösten till titelkaraktären i Pelle Kanin och en röst i Trolls.

FÖRLÅT ! :'(

Utloggad Elios

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 4 396
  • Kön: Man
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 25 februari 2020 kl. 15:08:34 »
Denna blir nog kanon.  :D

Utloggad gstone

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 25 februari 2020 kl. 15:44:12 »
Denna blir nog kanon.  :D

Tror jag med  ;D !

Utloggad Lilla My

• Certifierad Nörd och Grinolle
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 655
  • Kön: Kvinna
  • emmaginativemedia.wordpress.com
    • Visa profil
    • Youtube-kanal
« Svar #5 skrivet: 25 februari 2020 kl. 17:01:16 »
Ah yes, Akungen - Den världsberömda agan ;)

Jk, låter intressant!
Damn it, Jim

Inloggad Anders M Olsson

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 889
    • Visa profil
    • Disneyania / D-zine
« Svar #6 skrivet: 25 februari 2020 kl. 20:40:45 »
Känns väldigt fantasilöst att göra ännu en filmversion på en berättelse som redan har filmats hundra gånger - om ens det förslår.  ::)