Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Scooby doo serier

Startat av Scoobydoofan1, 1 mars 2020 kl. 17:20:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Oskar

Citat från: gstone skrivet 24 augusti 2020 kl. 19:57:07
VA !!!!!!!!!

Är du säker  ?
Jag har den dvd själv.
3 avsnitt med mediadubb ensemble: Steve Kratz, Peter Harrysson, Malin Berghagen, Mattias Knave m.m för tv3 och boomerang.
1 avsnitt och bonus avsnitt med sun studio Köpenhamn för cartoon Network och boomerang. 3 avsnitt med scooby doo vad är du! och 1 avsnitt och bonus avsnitt med scooby doo show.

Steffan Rudvall

Citat från: Oskar skrivet 24 augusti 2020 kl. 20:10:22
Jag har den dvd själv.
3 avsnitt med mediadubb ensemble: Steve Kratz, Peter Harrysson, Malin Berghagen, Mattias Knave m.m för tv3 och boomerang.
1 avsnitt och bonus avsnitt med sun studio Köpenhamn för cartoon Network och boomerang. 3 avsnitt med scooby doo vad är du! och 1 avsnitt och bonus avsnitt med scooby doo show.
det är fyra avsnitt med mediadubb dvdn innehåller 5 avsnitt och man har aldrig dubbat bonus material för scooby-doo dvdr

Oskar

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 augusti 2020 kl. 20:12:14
det är fyra avsnitt med mediadubb dvdn innehåller 5 avsnitt och man har aldrig dubbat bonus material för scooby-doo dvdr
Det innehåller 3 avsnitt med mediadubb och 1 avsnitt och bonus avsnitt med sun studio Köpenhamn. Det är sant.
Jag har den dvd själv.

Steffan Rudvall

Citat från: Oskar skrivet 24 augusti 2020 kl. 21:12:17
Det innehåller 3 avsnitt med mediadubb och 1 avsnitt och bonus avsnitt med sun studio Köpenhamn. Det är sant.
Jag har den dvd själv.
jag har inte sett den på länge men jag tror faktiskt att 4 avsnitt har mediadubb och resten sun studio

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 21 oktober 2020 kl. 22:55:11
Daniel har du lyckats hitta dom andra avsnitten av The Scooby doo show med mediadub?
Nej, tyvärr saknar jag fortfarande samma fyra - fem avsnitt. :(

Säsong 1, avsnitt 2: The Fiesta Host Is an Aztec Ghost
Säsong 3, avsnitt 1: Watch Out! The Willawaw!
Säsong 3, avsnitt 2: A Creepy Tangle in the Bermuda Triangle
Säsong 3, avsnitt 4: To Switch a Witch (sändes kanske aldrig på TV3?)
Säsong 3, avsnitt 7: The Creepy Case of Old Iron Face

Framförallt säsong 1-avsnittet vore väldigt värdefullt att få tag i, då säsong 1 i så fall är komplett med båda dubbningarna så att man skulle kunna påbörja (och färdigställa) synkning av den säsongen. Det är väldigt irriterande, då jag är 99,9% säker på att jag spelat in The Fiesta Host Is an Aztec Ghost från TV3, men jag har fortfarande inte lyckats hitta åt det bandet... :(

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 oktober 2020 kl. 08:34:45
Nej, tyvärr saknar jag fortfarande samma fyra - fem avsnitt. :(

Säsong 1, avsnitt 2: The Fiesta Host Is an Aztec Ghost
Säsong 3, avsnitt 1: Watch Out! The Willawaw!
Säsong 3, avsnitt 2: A Creepy Tangle in the Bermuda Triangle
Säsong 3, avsnitt 4: To Switch a Witch (sändes kanske aldrig på TV3?)
Säsong 3, avsnitt 7: The Creepy Case of Old Iron Face

Framförallt säsong 1-avsnittet vore väldigt värdefullt att få tag i, då säsong 1 i så fall är komplett med båda dubbningarna så att man skulle kunna påbörja (och färdigställa) synkning av den säsongen. Det är väldigt irriterande, då jag är 99,9% säker på att jag spelat in The Fiesta Host Is an Aztec Ghost från TV3, men jag har fortfarande inte lyckats hitta åt det bandet... :(
Ja typiskt

MOA

MOA

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 26 oktober 2020 kl. 02:48:49
Ingen annan har dom avsnitten på banden, det är ändå bra att han har 35 ut av 40 avsnitt av serien med mediadubb.
5 avsnitt saknas

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 26 oktober 2020 kl. 11:11:08
Ja, det är 5 avsnitt som saknas.
Om det är just 5 vet vi inte - det kan lika gärna vara 4, då jag är starkt misstänksam på att To Switch a Witch aldrig dubbades av Mediadubb International. Jag har i alla fall inget minne av att ha sett det avsnittet på TV3, trots att jag följde alla former av Scooby-Doo slaviskt.

Jag kan förstås ha missat just det avsnittet, men det är nog minst lika troligt att TV3 valde att aldrig sända det avsnittet - det avsnittet är ju trots allt mörkare än de flesta avsnitt, och avsnittets tema (häxprocesserna i Salem, Massachusetts på 1600-talet) är ett tillräckligt mörkt och komplicerat ämne till och med för vuxna; varför det är logiskt att man kan vilja hoppa över avsnittet för barn. Det kan rentav vara nödvändigt att hoppa över det, för att följa de brittiska lagarna kring innehåll för barn (som ju TV3 måste följa, som ju sänder från London).

Det avsnittet har jag heller inget minne av att Cartoon Network eller Boomerang har sänt, men har däremot sänts på TV4 (med Sun Studios dubbning).

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 26 oktober 2020 kl. 02:48:49
Ingen annan har dom avsnitten på banden, det är ändå bra att han har 35 ut av 40 avsnitt av serien med mediadubb.
Jag har inte gett upp hoppet om att någon annan ska ha något eller några av de saknade avsnitten - framförallt säsong 1-avsnittet, då andra personer här på forumet trots allt har hjälpt mig med flera andra saknade säsong 1-avsnitt. :)

gstone

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 26 oktober 2020 kl. 21:19:36
På tal om gamla Scooby doo serier så har dom börjar visa "the New Scooby doo movies" på boomerang nu.

Tyvärr dubbade va ? :(
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Steffan Rudvall

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 26 oktober 2020 kl. 21:23:18
Så dåliga är inte de dubbningarna

Poängen är ju att kändisarnaspelar sig själva
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 26 oktober 2020 kl. 22:13:36
Poängen är ju att kändisarnaspelar sig själva
Ja fast det gör ju vissa av dem inte i originalet heller (till exempel Helan och Halvan)

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 26 oktober 2020 kl. 23:26:46
Ja fast det gör ju vissa av dem inte i originalet heller (till exempel Helan och Halvan)
För att dom e döda

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 26 oktober 2020 kl. 23:38:40
För att dom e döda
Jo jag vet det i serien The New Scooby Doo Movies spelas de av imitatörer