Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Scooby doo serier

Startat av Scoobydoofan1, 1 mars 2020 kl. 17:20:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 26 oktober 2020 kl. 21:21:37
Tyvärr dubbade va ? :(
Boomerang har ju även engelskt ljudspår hos många leverantörer (fast tyvärr inte hos Boxer eller Sappa), så i många fall är det bara att slå om till engelskt ljudspår om man föredrar det framför svensk/norsk/dansk dubbning. Då får man ju dock ingen svensk textning heller, men om man inte vill se serien svenskdubbad så finns det i alla fall originalljud att tillgå. :)

Jag tycker dock att den svenska dubbningen är välgjord, och trevligt att serien har börjat sändas igen. :)

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 oktober 2020 kl. 00:17:45
Jag tycker dock att den svenska dubbningen är välgjord, och trevligt att serien har börjat sändas igen. :)
Är det Kristian eller Bobo som spelar Shaggy i The New Scooby-Doo Movies?

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 27 oktober 2020 kl. 00:28:01
Det är BoBo Eriksson - här finns creditlista för alla de 15 avsnitt som dubbades till svenska under 2000-talet (ett par avsnitt som inte dubbades då hade dock dubbats för gamla VHS-utgåvor långt tidigare):
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/scooby-newmovies/

Mathilda Gustafsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 27 oktober 2020 kl. 00:28:01
Varför undrar du?

Steffan Rudvall

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 27 oktober 2020 kl. 00:34:53
Varför undrar du?
För att omdubbningen av säsong 2 av Scooby Doo Var är du! är dubbad under samma tidsperiod där är det Kristian i alla avsnitt förutom ett avsnitt.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 26 oktober 2020 kl. 23:26:46
Ja fast det gör ju vissa av dem inte i originalet heller (till exempel Helan och Halvan)

Men dom flesta gör det
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 27 oktober 2020 kl. 10:48:55
Varför är inte Scooby doo serierna tillgängliga för att streama på svenska? På visplay eller HBO max?
Finns de bara på engelska?

Steffan Rudvall

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 27 oktober 2020 kl. 18:40:41
Konstigt, med tanken på att warner bros äger rättigheterna till Hannah barbera serierna och karaktärerna så borde dom ha gjort som Disney+ i norden.

Förlorar dom inte på streaming kriget? Hittills så finns det andra stora företag som streamer osv, medan warner bros satsar inte på en publik runt världen.
Jag menar att det inte finns på svenska streamingtjänster med engelskt tal heller

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 27 oktober 2020 kl. 19:54:19
Konstigt, kanske dom har inte hunnit ladda up dom serierna än.
Alltså serierna finns överhuvudtaget inte på svenska streamingtjänster värken på svenska eller engelska

Daniel Hofverberg

Ja, det har jag - tyvärr har inte de på Alltomtecknat heller de saknade avsnitten. :'(

gstone

Jag gillar när kändisar är med ! :D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

E Scrappy Doo egentligen så dålig?

Erika

Citat från: MOA skrivet  5 november 2020 kl. 19:12:36
E Scrappy Doo egentligen så dålig?

Daniel skrev ett bra inlägg här.

Kort sagt, nej. Men jag är inte rätt person att fråga eftersom jag har aldrig haft några problem med Scrappy. Då har jag mer svårt för Flim-Flam (fast han är helt okej i svensk tappning).

MOA

Citat från: Erika skrivet  5 november 2020 kl. 19:49:23
Daniel skrev ett bra inlägg här.

Kort sagt, nej. Men jag är inte rätt person att fråga eftersom jag har aldrig haft några problem med Scrappy. Då har jag mer svårt för Flim-Flam (fast han är helt okej i svensk tappning).
Jag har aldrig heller haft problem med Scrappy heller