Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Scooby doo serier

Startat av Scoobydoofan1, 1 mars 2020 kl. 17:20:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Elios skrivet 15 mars 2020 kl. 17:27:32
Michael Jackson snarare då kanske.

Är inte han död ? OCH pedofil ???!! :o ???
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 15 mars 2020 kl. 19:22:37
Är inte han död ? OCH pedofil ???!! :o ???
Jo fast helan och halvan var ju också döda fast ändå är dem med i The New Scooby Doo Movies.

gstone

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 15 mars 2020 kl. 20:22:31
Gillade inte the Scooby doo movies, dom andra serierna med scrappy doo låter bättre.

MÅNGA HATTAR VERKLIGEN scrappy doo !

gstone

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 15 mars 2020 kl. 20:22:31
Gillade inte the Scooby doo movies, dom andra serierna med scrappy doo låter bättre.

Konstig smak ???

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 mars 2020 kl. 19:40:14

Jo fast helan och halvan var ju också döda fast ändå är dem med i The New Scooby Doo Movies.

Det har du HELT RÄTT I !

Kom på det efter jag skrev. Dom gjord av imitatörer istället.

Trolige några röstskådespelare som Hanna Barbara ofta anlitade. Dom hade ju några som dom ofta använd.

moviefan

Vilket kom först, Scooby Doo Where are you eller show  ? 

Steffan Rudvall

Citat från: moviefan skrivet 16 mars 2020 kl. 10:32:24
Vilket kom först, Scooby Doo Where are you eller show  ?
Where are you kom första serien någonsin the scooby doo show var den tredje serien

Daniel Hofverberg

Dock är det ju värt att poängtera att The Scooby-Doo Show är en titel som skapats för utlandssändningar och amerikansk syndikation, och användes aldrig under de ursprungliga sändningarna i USA. Det är alltså egentligen inte en serie utan flera olika.

Det som utanför USA kallats för säsong 1 av The Scooby-Doo Show är egentligen ena halvan av entimmesblocket The Scooby-Doo/Dynomutt Hour (1976), säsong 2 är en del av Scooby's All-Star Laff-A-Lympics (1977) och säsong 3 bestod av Scooby's All-Stars och Scooby-Doo - Where Are You? (som 1978 "återupptogs" efter att ha varit nedlagt i åtskilliga år). Därav att de amerikanska DVD- och Blu-Ray-boxarna klassar säsong 3 av The Scooby-Doo Show som säsong 3 av Scooby-Doo - Where Are You? - vilket blir förvirrande i Europa, där den serien bara bestod av två säsonger...

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 16 mars 2020 kl. 11:59:04
Varför hatade så många scrappy doo?

För att när han kom så försvann Fred Velma.
Jag gillade honom i serien Scooby Doo och Scrappy Doo från 1979 åltså serien med hela gänget plus Scappy.

Samlaren

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 16 mars 2020 kl. 12:37:04
Jag gillar honom med hela gänget, även Scooby doo och de 13 gastar var ju en bra serie, den hade inte velma eller Fred inkluderad men den funkade, om du vill prata om en dålig serie så kan jag en vilket är Scooby and shaggy get a clue.

En annan serie som är dålig serie är Be Cool Scooby Doo

gstone

Jag tänker ska The New Scooby-Doo movies på Blu-Ray !

Jag har önskat mig dom av en släkting i USA när fyller år ! :D :D :D :D :D

Samlaren

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 20 mars 2020 kl. 19:13:42
Med dvd utgåvan med Scooby doo where are you från 1969 så undrar jag om det finns en svensk version som inte har skrattljudet med sig?

De första avsnitten har skratt ljud i sig.  Vilket är störande.

gstone

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 21 mars 2020 kl. 20:00:56
Och resten av avsnitten? Säsong 2 frågar jag också om.

Det äe VÄLDIGT DUMT ! >:(

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 21 mars 2020 kl. 20:00:56
Och resten av avsnitten? Säsong 2 frågar jag också om.
Inga skrattljud.

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 20 mars 2020 kl. 19:13:42
Med dvd utgåvan med Scooby doo where are you från 1969 så undrar jag om det finns en svensk version som inte har skrattljudet med sig?
Det finns inte för på avsnitten som har skrattljud är skrattljudet på musik och effekt (M&E) spåret men på alla andra avsnitt är skrattljudet på samma spår som de engelska rösterna det är därför vi inte har de störiga skrattljuden i våra dubbningar. Det gick helt enkelt inte att ta bort det så man var tvungen att ha det på vissa avsnitt.