Jag har inte fandubbat men kom på, jag mixar ibland upp ljud från mono till stereo i vissa filmer, samt stereo till 5.1. vilket kan ta tid, gjorde det manuellt förr. Men så hittade jag spleeter.
https://github.com/deezer/spleeterSpleeter är en AI som på något sätt kan höra skillnad på röst och musik, men fungerat utmärkt att få bort röster helt i stereo o även mono med bra resultat. För mig är det toppen för att mixa upp ljud men...man får ju ljudet (samt effekterna) på separat spår. (2stems), man kan också filtrera i 4stem och 5stem som är till för gitarr, trummor m.m. den med trummor. Dock använt 2stems.
Fördel, det blir bra kvalité och lätt att arbeta med.
Nackdel, krånglig installation, man ska installera anaconda, git, och sedan programmet. Tog ett par timmar för mig att lista ut. Stereoljud på 3 minuter kan ta upp till 10 minuter på 2stem, (flera gånger längre på 4 o 5, tog 58 minuter för mig, men de uppdaterar ibland så det går nog fortare med tiden). En film på 1 timme tar ett par timmar och det kan hända att minnet tas slut så man bör klippa ljudet till cirka 15 minuter vardera (funkar för mig)
Då är det bara att dubba på och göra egen fandub.