Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Nickelodeon

Startat av Scoobydoofan1, 11 mars 2020 kl. 21:59:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Sabelöga

Citat från: Lilla My skrivet 31 maj 2020 kl. 02:11:29
Jag vill ha mer normala kvinnorkroppar i media, framför allt riktat till unga kvinnor och barn, eftersom representationen för hur en kvinnorkropp faktiskt ser ut är så fruktansvärt vriden i media fortfarande. Det har inget att göra med vad du eller någon annan tycker är "snyggt" eller "fult". Jag vill inte ha in "fula" kroppar per say, jag vill ha in naturliga kroppar, för jag och många andra är helt enkelt trötta på den pinnsmala Barbie-utseendet. Sedan vad du tycker är "snyggt" ger vi blanka fan i. Det är vad jag menar med att det "inte har med" värdering i sig att göra. Om du sedan vill dra det till sin spets att säga att det visst har med det att göra får du väl det, jag går inte sömnlös av det, men menar bara att det i sig ju INTE är min poäng med hela grejen, eller hur?

Du sade;
"Anledningen till att kvinnor presses till att vara snygga barbieliknande dockor är ju för att många män tycker det ser snyggt ut. Av nån jävla anledning."

Vilket jag håller med om, för det var det jag ville säga i mitt sidospår. Kvinnor och tjejer representeras på ett visst sätt "av nån jävla anledning". Denna anledning kallas patriarkat; Förr var du tvungen att vara snygg för att få synas i TV och bli känd. Världen styrdes av män, vilket gjorde att du som kvinna behövde behaga en mans blick, och konkurrensen var stenhård. Du var tvungen att vara PERFEKT. Judy Garland fick höra hela sin karriär i MGM att hon såg förskräcklig ut, och att hon hade tur som kunde sjunga för att hon annars inte hade blivit något. Hon var alltså för kort, för mullig och för ful, enligt majoriteten av hennes chefer och regissörer. Vi vill inte ha det så, eller hur? Alltså; Mer normala kvinnokroppar (och manliga kroppar också för den delen) in i animerad media. That's it. That's my point. I'm done.
Nej jag driver inte med dej, jag försöker bara förstå hur du resonerar...

Och till synes så håller jag med dej om att kvinnor ofta portreteras på ett dumt och onaturligt sätt i media och resten av poängen. Däremot så finns det inget patriarkat. Det är en konspirationsteori och/eller ursäkt för att smutskasta (alla) män. Jag tror inte på att du är en manshatare men om du använder ett sånt språkbruk så framstår du som en.
Houba !

Lilla My

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 31 maj 2020 kl. 03:55:31
Däremot så finns det inget patriarkat. Det är en konspirationsteori och/eller ursäkt för att smutskasta (alla) män.

I rest my case

Sabelöga

Houba !

gstone

Var är så många Nickelodeons serier fulla !?  >:(

Dom är inte alls mjuka söTA och fina dom dom gamla Disney serina

DET är konstiga  former och smutsigt tecknat och gross out skämt !!

Inte alla som gamla fina serien som Långbens Galnba gäng, Bumbibjörna , Duck Tales och Transformers  ;D

I Disney serier som Piff och Puff räddnings patrullen är allt mycket enar och finare :( :(

Och karaktärnas är mycket mer tilltalande  i till exompell G.I.Joe real american heros 

Rugrats och Rokos morderna liv ser fula ut gemeförlse !

Även Doug och Hey Arionled är full om man genomför med seriers som Quack Pack,, Aladdin, Timon och Pumbaa och SÄRSKILT Kejsarens nya skola och Jake och piraterna i Landet Ingenstans!!!
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

gstone

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 12 juni 2020 kl. 08:25:26
Men rugrats och gingers dagbok och andra serier hade bra berättelser. Dom handlade om att växa up och hur livet var i dagsläge. I båda serierna så växte karaktärerna och händelserna i serien var bra med berättelsen. Animationen var ju inte så ful i båda serierna, det var annorlunda men bättre än skräpet dom visar nu på Nickelodeon. Nickelodeon har blivit sämre för att dom slutarn visa såna här serier och bara visar svampbob.

svampbob är bra !!!! >:( >:( >:(

gstone

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 12 juni 2020 kl. 15:30:29
Igen med det här? Svampbob var rolig i dom första säsongerna, nu så har dom blivit som the Simpsons vilket är urusel nu. Svampbob är en urusel serie och filmerna är ännu värre.

the Simpsons  ÄR FORTFARANDE FANTASTISKET !!!!!

Lilla My

Citat från: gstone skrivet 11 juni 2020 kl. 21:00:07
Var är så många Nickelodeons serier fulla !?  >:(

Jag antar att du menar fula?

För att långfilmer har en större budget, liksom skitstor mycket mycket mer större budget än vad tv-serier har.

gstone

Citat från: Lilla My skrivet 13 juni 2020 kl. 01:16:43
Jag antar att du menar fula?

För att långfilmer har en större budget, liksom skitstor mycket mycket mer större budget än vad tv-serier har.

Men Hos Musse ,Duck Tales och Bumbibjörnarna ser ju mycket trevligare ut !!

Är inte dom tv serier !?

gstone

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 12 juni 2020 kl. 21:04:20
Det är dom definitivt inte, dom nya avsnitten är inte så bra som dom tidigare avsnitten dom gjorde för serien.

JAG TYCKER DET !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! >:( >:( >:(

Lilla My

Citat från: gstone skrivet 13 juni 2020 kl. 18:01:32
Men Hos Musse ,Duck Tales och Bumbibjörnarna ser ju mycket trevligare ut !!

Är inte dom tv serier !?

Det är Disney. Disney har stor budget för all sin skit, även TV-serier.

gstone

Citat från: Lilla My skrivet 13 juni 2020 kl. 18:03:50
Det är Disney. Disney har stor budget för all sin skit, även TV-serier.

Disney är den nya gud ! ;D ;D ;D

gstone

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  8 september 2020 kl. 12:46:20
När det gäller Nickelodeon hur ser det ut med deras serier på viaplay? Vet att dom har visat all grown up, Jimmy neutron och mitt liv som tonårsrobot. Undrar också om dom har visat gingers dagbok på viaplay, blir tacksam om nån har information.

Vem dubbar Eartha Kitt  i mitt liv som tonårsrobot ?

Simon Axelsson

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  8 september 2020 kl. 22:27:18
Vem är eartha kitt?

Hon som Pierce fick ihop det med på flygplanstoaletten
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  8 september 2020 kl. 12:46:20
När det gäller Nickelodeon hur ser det ut med deras serier på viaplay? Vet att dom har visat all grown up, Jimmy neutron och mitt liv som tonårsrobot. Undrar också om dom har visat gingers dagbok på viaplay, blir tacksam om nån har information.
I skrivande stund finns följande Nickelodeon-serier på Viaplay (innefattar även Nick Jr., som Viaplay klassar Nickelodeon):

100 saker att göra före high school (100 Things To Do Before High School) (Säsong 1)
Abby Hatcher (Säsong 1)
Avatar: Den siste luftbändaren (Avatar: The Last Airbender) (Säsong 1 - 3)
Bella and the Bulldogs (Säsong 1 - 2)
Big Time Rush (Säsong 1 - 3)
Blaze och monstermaskinerna (Blaze and the Monster Machines) (Säsong 1 - 4)
Bubble Guppies (Säsong 1 - 4)
Bunsen är ett monster (Bunsen is a Beast) (Säsong 1)
Butterbeans kafé (Butterbean's Café) (Säsong 1)
Corn och Peg (Corn & Peg) (Säsong 1)
Det hemsökta huset (The Haunted Hathaways) (Säsong 1 - 2)
Dora and Friends (Säsong 1 - 2)
Dora utforskaren (Dora the Explorer) (Säsong 1 - 8 )
Du och blå löser gåtor (Blue's Clues & You) (Säsong 1)
Familjen Thunderman (The Thundermans) (Säsong 1 - 4)
Fanboy & Chum Chum (Säsong 1)
Fresh Beat Band: Musiklag på uppdrag (Fresh Beat Band of Spies) (Säsong 1)
Game Shakers (Säsong 1 - 3)
Gris Get Banan Syrsa (Pig Goat Banana Cricket) (Säsong 1 - 2)
Harvey Näbbson (Harvey Beaks) (Säsong 1 - 2)
Henry Danger (Säsong 1 - 4)
Hunters hemlighet (Hunter Street) (Säsong 1 - 3)
iCarly (Säsong 1 - 5)
Jag är Frankie (I Am Frankie) (Säsong 1 - 2)
Kate & Mim-Mim (Säsong 1)
Kid Dangers äventyr (The Adventures of Kid Danger) (Säsong 1)
Kom igen Diego! (Go Diego Go) (Säsong 1 - 4)
Kung Fu Panda (Kung Fu Panda: Legends of Awesomeness) (Säsong 1 - 3)
Kusiner för livet (Cousins for Life) Säsong 1)
Lugn i stormen (The Loud House) (Säsong 1 - 3)
Marvin Marvin (Säsong 1)
Monsters vs Aliens (Säsong 1)
Mysticons (Säsong 1 - 2)
Nicky, Ricky, Dicky & Dawn (Säsong 1 - 4)
Paw Patrol (Säsong 1 - 4)
Pingvinerna från Madagaskar (The Penguins of Madagascar) (Säsong 1 - 3)
Rabbids: Invasion (Säsong 1)
Riddarprinsessan Nella (Nella the Princess Knight) (Säsong 1 - 2)
Riddarskolan (Night Squad) (Säsong 1 - 2)
Ridtur (Ride) (Säsong 1)
Rise of the Teenage Mutant Ninja Turtles (2018) (Säsong 1)
Sam & Cat (Säsong 1)
School of Rock (Säsong 1 - 3)
Shimmer och Shine (Shimmer and Shine) (Säsong 1 - 4)
Star Falls (Säsong 1)
Sunny Day (Säsong 1 - 2)
Supertrion (Wonder Pets) (Säsong 1 - 2)
SvampBob Fyrkant (SpongeBob Squarepants) (Säsong 1 - 11)
T.U.F.F. Puppy (Säsong 1)
Team Umizoomi (Säsong 1 - 4)
Teenage Mutant Ninja Turtles (2012) (Säsong 1 - 5)
The Fairly OddParents (Säsong 1 - 4)
Top Wing (Säsong 1)
Unfabulous (Säsong 1 - 3)
Wallykazam! (Säsong 1)
Victorious (Säsong 1 - 3)
Välkommen till huset Wayne (Welcome to the Wayne) (Säsong 1 - 2)
Är du mörkrädd? (Are You Afraid of the Dark?, 2019) (Säsong 1)

Dessutom finns följande serier, som inte är Nickelodeon-serier i egentlig mening (och heller inte klassas som det på Viaplay) men som har sänts på Nickelodeon i Sverige:
Alvinnn!!! & gänget (ALVINNN!!! and the Chipmunks) (Säsong 1)
Mia och jag (Mia and Me) (Säsong 1 - 2)
My Little Pony: Vänskap är magisk (My Little Pony: Friendship is Magic) (Säsong 1 - 4)

Med reservation för att jag kan ha missat någon serie i hastigheten - framförallt om Viaplay inte har klassat dessa som Nickelodeon. Det finns nämligen ingen särskild kategori för Nickelodeon på Viaplay, utan bara en Nickelodeon-logga som visas som del av loggan/bilden till de serier som Viaplay klassar som Nickelodeon (vilket dock även innefattar Nick Jr.). Jag har alltså behövt gå igenom samtliga barnserier på Viaplay, för att se vilka av dessa som har Nickelodeon-logga på miniatyrbilderna, för att kunna skriva ned listan...

Jag skulle förmoda att utbudet borde vara identiskt på Viaplay i Norge och Danmark, men det kan jag tyvärr inte kolla upp närmare.

Samtliga serier har svenskt, norskt och danskt tal, men tyvärr finns originalljudet (i de allra flesta fall engelska) inte med, och det finns heller inga undertexter med till någon av serierna. Såvitt jag kunnat hitta åt har inte en enda av serierna utsatta dubbcredits. :( I vissa fall saknas också delar av eftertexterna, så att eftertexterna kapas några sekunder innan de är helt slut; av någon outgrundlig anledning. Det är visserligen bättre än på Nickelodeon, där samtliga eftertexter är bortklippta på alla serier, men icke desto mindre störande... Alla serier har också en Nickelodeon-kanallogga i bild i det övre vänstra hörnet under hela avsnitten.

Summa summarum är det alltså kvantitativt ganska mycket från Nickelodeon på Viaplay (58 serier, plus de 3 som "bara" sänts på Nickelodeon), men i mina ögon är kvaliteten av minst sagt varierande slag - allt från snudd på mästerverk till urusla serier...

Personligen rekommenderar jag Ridtur och Jag är Frankie, som båda två är fantastiskt bra och välgjorda serier, som är väl värda att se. :) Jag är Frankie är egentligen en slags amerikansk remake av den colombianska telenovelan Yo soy Franky (producerad av Nickelodeon Latin America), men såvitt jag vet har originalserien från Colombia aldrig visats i något nordiskt land.

Jag har tyvärr ingen koll på vilka Nickelodeon-serier som eventuellt kan ha funnits förut på Viaplay men försvunnit därifrån, men ovanstående är i alla fall vad som finns just nu.