Admin

Författare Ämne: My Little Pony Tales - Who's Responsible  (läst 137 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Inloggad lost_t3ckn4t

• Fullständig medlem
  • Antal inlägg: 189
    • Visa profil
My Little Pony Tales - Who's Responsible
« skrivet: 15 mars 2020 kl. 21:07:34 »
Jag har gått igenom alla dvd och finner inte avsnittet "Who's Responsible". Även bett folk som äger vhs-utgåvorna gå igenom dem, men ingen finner avsnittet. Var i kontakt med film factory för en många många år sedan som påstår alla dubbades.

Frågan är nu, finns det avsnittet dubbat? Gick My Little Pony Tales på svensk tv?

http://mylittlewiki.org/wiki/Who%27s_Responsible%3F

Utloggad Oscar Isaksson

• Seniormedlem
  • Antal inlägg: 489
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: My Little Pony Tales - Who's Responsible
« Svar #1 skrivet: 15 mars 2020 kl. 21:11:39 »
Jag vet att My Little Pony Tales har visats på TV4 någon gång på 90-talet, dock vet jag inte hut många avsnitt det var.

Utloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 9 339
  • Kön: Man
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 15 mars 2020 kl. 21:18:14 »
Visst har alla avsnitt av My Little Pony Tales dubbats till svenska, men du har tyvärr rätt i att Who's Responsible av någon outgrundlig anledning inte släppts på DVD.

Enligt Svensk Mediedatabas ska VHS-utgåvan av My Little Pony - Paradisön innehålla det avsnittet, medan det saknas på DVD-utgåvan med samma titel (som innehåller ett avsnitt mindre):
https://smdb.kb.se/catalog/id/001393686

Jag har dock inte själv lyckats få tag i VHS-utgåvan, och kan därför inte bekräfta om det stämmer eller inte; och om det i så fall gäller alla VHS-ex eller bara vissa.

Åtminstone på mitt exemplar av DVD-utgåvan av Paradisön står det heller inte utsatt på omslaget att avsnittet Gribet ska finnas med, men i verkligheten finns avsnittet med (så att skivan innehåller ett avsnitt mer än omslaget vill göra gällande). Jag vet inte om Film-Factory senare korrigerade omslaget, så att även det avsnittet står med, eller om alla exemplar lider av samma problem. Även baksidan på Discshop har i alla fall samma problem som på mitt ex.

My Little Pony Tales har sänts på både TV4 och Kanal 5 i Sverige, med samma dubbning som på VHS och DVD.

Inloggad lost_t3ckn4t

• Fullständig medlem
  • Antal inlägg: 189
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 15 mars 2020 kl. 21:43:41 »
Skulle vara glad av att bara hitta ljudet till avsnittet.

Ska fråga runt om någon kanske råkar ha vhs-bandet igen. Då vet jag vilket det gäller så får de titta igen.

Skickat pm till dig Daniel.