Admin

Författare Ämne: Pingvinerna från Madagaskar (TV serien)  (läst 296 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Henrik Karlsson

• Fullständig medlem
  • Antal inlägg: 196
    • Visa profil
Pingvinerna från Madagaskar (TV serien)
« skrivet: 10 april 2020 kl. 03:57:33 »
Är det verkligen Niclas Wahlgren som gör Kung Julien i TV serien  för han låter inte som i filmen

Utloggad Steffan Rudvall

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 3 026
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Pingvinerna från Madagaskar (TV serien)
« Svar #1 skrivet: 10 april 2020 kl. 05:49:02 »
Är det verkligen Niclas Wahlgren som gör Kung Julien i TV serien  för han låter inte som i filmen
Det är han fast han låter som gör i de senare filmerna.
Nu delar vi på oss!

Utloggad Disneyfantasten

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 6 454
  • Jag är Gazelle, välkommen till Zootropolis.
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 10 april 2020 kl. 09:15:41 »
Vem spelar schimpansen Mason i denna serie? (Christian Fex verkar inte vara med i listan, märkligt, då han varit med i vissa KM-dubbningar innan han blev diverse-dubbare, han kanske hade förhinder vid dubbningstillfället)

Och vilka spelar gorillorna Bada & Bing*, kängurun Joey, flamingon Pinky, strutsen Sheila, koalan Leonard, grävlingarna Stacy & Becky, babianen Darla, lunnefågeln Savio, boaormen Savio, lemuren Clemson, valrossen Rhonda, schimpansen Lulu, alligatorn Roger, fåret Randy, Blå Hönan, Agent Stålkrås (stavning?), Röda Ekorren, Farbror Nigel, ekorren Fred, tvättbjörnen Archie, katten Max och delfinen Doris?  :)

Jag är rätt säker på att noshörningen Roy spelas av Peter Kjellström och att elefanten Burt spelas av Benke Skogholt…

Lite märkligt att Johan Hedenberg byttes ut mot Daniel Bergfalk som Rico i denna serie (då Johan som bekant dubbat mycket hos KM även om han egentligen är diverse-dubbare, han kanske hade förhinder vid dubbningstillfället), fast båda gjorde rollen mycket bra…

*Jag har för mig att åtminstone en av dem spelas av Peter Kjellström, men jag har inte riktigt koll på vem som är vem av de två…

Utloggad Alexander

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 057
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 10 april 2020 kl. 10:05:54 »
Vem spelar schimpansen Mason i denna serie? (Christian Fex verkar inte vara med i listan, märkligt, då han varit med i vissa KM-dubbningar innan han blev diverse-dubbare, han kanske hade förhinder vid dubbningstillfället)

Jag har för mig det var Niclas Ekholm.
Besök gärna min Disney blogg som innehåller bl.a fakta, recensioner och dubbningar: http://nouw.com/magicgold
För övriga creditsllistor av dubbade filmer besök gärna (2/10-2019 Ny creditlista ute!): http://nouw.com/dubbox

clara liljeberg

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 10 april 2020 kl. 12:05:26 »
farbror nigels röst är roger storm som också gör rösten till karaktärerna i timon och pumbaa.

Utloggad Elios

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 4 319
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 10 april 2020 kl. 18:35:02 »
Ska det bli säsonger av denna mån tro?^^

Utloggad Steffan Rudvall

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: 10 april 2020 kl. 20:16:47 »
Ska det bli säsonger av denna mån tro?^^
det tror jag tyvärr inte eftersom att det var ganska längesen det senaste säsongen kom. Men man kanske kan få en ny säsong av Netflix serien Länge leve kung Julien
Nu delar vi på oss!

Utloggad Disneyfantasten

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: 13 april 2020 kl. 19:51:02 »

Och vilka spelar gorillorna Bada & Bing*, kängurun Joey, flamingon Pinky, strutsen Sheila, koalan Leonard, grävlingarna Stacy & Becky, babianen Darla, lunnefågeln Savio, boaormen Savio, lemuren Clemson, valrossen Rhonda, schimpansen Lulu, alligatorn Roger, fåret Randy, Blå Hönan, Agent Stålkrås (stavning?), Röda Ekorren, Farbror Nigel, ekorren Fred, tvättbjörnen Archie, katten Max och delfinen Doris?  :)

Jag är rätt säker på att noshörningen Roy spelas av Peter Kjellström och att elefanten Burt spelas av Benke Skogholt…

Lite märkligt att Johan Hedenberg byttes ut mot Daniel Bergfalk som Rico i denna serie (då Johan som bekant dubbat mycket hos KM även om han egentligen är diverse-dubbare, han kanske hade förhinder vid dubbningstillfället), fast båda gjorde rollen mycket bra…

*Jag har för mig att åtminstone en av dem spelas av Peter Kjellström, men jag har inte riktigt koll på vem som är vem av de två…

Jag hade tydligen fel om Burt och Gorillorna, det är helt andra personer som spelar dem… (det är dock fullt möjligt att jag minns fel, eller att det kanske är olika röster i olika avsnitt)

Utloggad gstone

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 6 943
  • Jag har Aspergers och älskar film !
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: 13 april 2020 kl. 21:29:52 »
KM Dubbade väl denna serier ?

Utloggad Steffan Rudvall

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: 13 april 2020 kl. 21:34:08 »
KM Dubbade väl denna serier ?
Ja de dubbade den första filmen någon special och denna serie
Nu delar vi på oss!

clara liljeberg

• Gäst
« Svar #10 skrivet: 22 april 2020 kl. 02:11:01 »
jag har hört att några av karaktärerna nämnde nåt om några länder och landmärken och om magiska varelser och djur som de aldrig har träffat på som t.ex skrattande hyenor och kowalskis teckningar liknar som att man är med i en tecknad film som i marry poppins.

Utloggad Disneyfantasten

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #11 skrivet: 6 juni 2020 kl. 12:03:01 »
Vet nu att strutsen Sheila spelas av Jenny Wåhlander för jag såg nämligen ett avsnitt där hon medverkade i söndags…