Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag önskar det fanns fler filmer att se på bio ;D

Helst stora filmer från USA  ;D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Erika

Inga fler OT-inlägg i denna tråd, tack. Fortsätt diskussionen i en annan tråd alt. skapa en ny tråd.

Soscla

Dags att byta spår!

Jag vill gnälla på mig själv och min bristande självdisciplin när det gäller jobbet. Jag jobbar hemifrån (oavsett pandemisituation) så då måste man vara sin egen chef och suck... Det är inte det lättaste! Har ni några heta tips om ni också är såna som måste få saker gjorda utan att nån flåsar er i nacken?
It's so fluffy I'm gonna die!

Lilla My

Citat från: Soscla skrivet  3 november 2020 kl. 23:20:48
Dags att byta spår!

Jag vill gnälla på mig själv och min bristande självdisciplin när det gäller jobbet. Jag jobbar hemifrån (oavsett pandemisituation) så då måste man vara sin egen chef och suck... Det är inte det lättaste! Har ni några heta tips om ni också är såna som måste få saker gjorda utan att nån flåsar er i nacken?

Oof känner igen det där. Nyligen arbetslös p.g.a. covid-19 och måste nu frilansa igen, vilket är kul men också krävande som in i helvete.

Har tyvärr inga tips just nu för är i liknande tillstånd, men att ha noga rutiner är ju prio 1. Att låtsas "gå till jobbet" är också en grej som funkar för mig, att ta en promenad och sedan när man kommer in igen så jobbar man precis som man gått till jobbet. Brukar också ge mig själv små belöningar konstant, för vet att då jobbar jag bättre :)

MOA

Jag har också dåligt beteende

gstone

Jag vill se Roald Dahls Häxorna !

Men det är fyra veckor kvar !! >:( >:( >:(

Erika

Citat från: gstone skrivet  5 november 2020 kl. 13:38:47
Varför försöker du jämt hindra folk från att säga vad vi tycker !!! >:( >:( >:(

Diktator

Det är inte förbjudet att säga/skriva sina åsikter, men man kan göra det i en tråd som lämpar sig för det (Gnälltråden är knappast rätt tråd för det). Finns det inte en sådan tråd...? Ja, då får man starta en. Svårare än så är det inte. Annars kan jag bryta loss diskussionen och skapa en ny tråd av det hela, hoppas du blir nöjd.

/Diktatorn

gstone

Citat från: Erika skrivet  5 november 2020 kl. 14:23:47
Det är inte förbjudet att säga/skriva sina åsikter, men man kan göra det i en tråd som lämpar sig för det (Gnälltråden är knappast rätt tråd för det). Finns det inte en sådan tråd...? Ja, då får man starta en. Svårare än så är det inte. Annars kan jag bryta loss diskussionen och skapa en ny tråd av det hela, hoppas du blir nöjd.

/Diktatorn
Tack då fattar jag :D

Soscla

Citat från: gstone skrivet  5 november 2020 kl. 13:36:09
Jag vill se Roald Dahls Häxorna !

Men det är fyra veckor kvar !! >:( >:( >:(

Men bara fyra veckor, det klarar du!  :D Du får säga sen om den är lika bra som den gamla med Angelica Houston för den gillar jag.
It's so fluffy I'm gonna die!

gstone

Citat från: Soscla skrivet  5 november 2020 kl. 16:35:13
Men bara fyra veckor, det klarar du!  :D Du får säga sen om den är lika bra som den gamla med Angelica Houston för den gillar jag.

Den här kommer dubbas !

Lilla My

Vill gnälla på livet i övrigt. Fyfan vad jag är trött på covid-19 och depression och hjärnspöken och November och klimatkrisen och privilegiade människor och pengabeskymmer och datorer och mobiler ...

Har en dålig dag lol

gstone

Citat från: Lilla My skrivet 23 november 2020 kl. 13:22:11
Vill gnälla på livet i övrigt. Fyfan vad jag är trött på covid-19 och depression och hjärnspöken och November och klimatkrisen och privilegiade människor och pengabeskymmer och datorer och mobiler ...

Har en dålig dag lol

Har du diagnoser ?

Lilla My

Citat från: gstone skrivet 23 november 2020 kl. 15:42:37
Har du diagnoser ?

Typ? Är inte diagnostiserad och har inte haft någon utredning, men är väldigt säker på att jag inte är neurotypisk.

MOA

Citat från: Lilla My skrivet 23 november 2020 kl. 13:22:11

Har en dålig dag lol
Ja detta e jobbigt

Lilla My

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 23 november 2020 kl. 23:22:18
Hjärnspöket?

Tankan om dig själv som mindre värd och en sämre människa än vad du är. Att inbilla sig och intala sig att man är en dålig person, meningslös, värdelös. Kan krocka väldigt mycket med den logiska, faktiska bilden du har av dig själv; Liksom, jag VET att jag är en bra människa, värd kärlek och värd att finnas till, men det finns fortfarande tankar och känslor som surrar inom en som säger precis det motsatta. Väldigt vanligt hos folk som är psykiskt instabila eller bara har ångest.