Admin

Författare Ämne: Synkning Räddningspatrullen, KM Studio & Media Dubb  (läst 204 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad salle

• Relativ nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 27
    • Visa profil
Synkning Räddningspatrullen, KM Studio & Media Dubb
« skrivet: 6 maj 2020 kl. 09:29:00 »
Hej

Jag har växt upp med Räddningspatrullen med både dubbningarna från Media Dubb och KM Studio.
Mormor har tidigare spelat in ett par avsnitt av Räddningspatrullen från TV3 (Media Dubbs dubbning) som jag och mina bröder ibland tittade på när vi var på besök i mitten av 90-talet. Tyvärr har hon under åren återanvänt videobanden för att spela in andra tecknade serier så dessa avsnitt finns tyvärr inte längre att tillgå :'(.

Jag har redan alla avsnitt med Räddningspatrullen med KM Studios dubbning i bra bildkvalitet och har kommit över tre avsnitt av Media Dubbs dubbning med sämre bildkvalitet. Jag skulle tycka att det vore roligt att ha samtliga avsnitt med bra kvalitet som innehåller båda dubbningarna. Vad jag har kunnat läsa mig till i detta och andra forum så har ingen gjort detta arbete (rätta mig gärna om jag har fel) och jag skulle tycka att det var roligt att göra det.

Mina ljudkällor av Media Dubb har en del brus i sig som jag har tagit bort genom brusreducering. Resultatet tycker jag blev ganska bra.
Av de tre ljudkällorna jag har från Media Dubb så är det tyvärr bara en ljudfil som innehåller alla dialoger.

S02E09 - Ghost of a Chance (Synkning ej påbörjad. Ljudfilen har några små hack och det saknas ca 45 sekunder i slutet)
S02E18 - Does Pavlov Ring a Bell (Klar)
S02E21 - Normie's Science Project (Klar, men har någon sekunds hack i dialogen på ca 5-6 ställen. Här gjorde jag två varianter av dubbningen. En där jag fyllde ut någon sekunds dialog med ljud från KM Studios dubbning och en där jag inte gjorde det. Vid 2-3 tillfällen så noterar man det knappt (beror på vilken karaktär som dubbas), men vid 2-3 ställen är det rätt tydligt att rösten ändras).

Jag har förstått att det totalt visades 16 avsnitt i TV3 med Media Dubbs dubbning enligt informationen i denna tråd. År 2017 var i alla fall 15 av Media Dubbs avsnitt insamlade. Kanske är även det sista avsnittet insamlat idag  :).
https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=1838.msg26231#msg26231

Jag vore tacksam om någon skulle vilja bidra med avsnitt/ljudkällor med Media Dubbs dubbning och på så vis hjälpa mig att fullborda detta projekt :).
Har ni bra ljudkällor av ovan nämnda avsnitt så vore det bra för jämförelse och för att även komplettera i den dialogen som saknas.

Mvh
Salle

Utloggad salle

• Relativ nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 27
    • Visa profil
SV: Synkning Räddningspatrullen, KM Studio & Media Dubb
« Svar #1 skrivet: 23 juni 2020 kl. 11:06:10 »
Roligt att flera bidrar till detta arbete :D.

Jag har tyvärr inte hunnit synka vidare så mycket ännu då jag har flera andra pågående synkningsprojekt.
Status för Räddningspatrullen - Media Dubb är i alla fall följande.

Följande avsnitt är klara:
S02E18 - Does Pavlov Ring a Bell
S02E21 - Normie's Science Project (Har erhållit en bättre ljudfil utan hack, men ej hunnit synka in)

Följande avsnitt är insamlade och kommer att synkas in framöver. Några av avsnitten innehåller även en del bakgrundsbrus. Ljudfilerna till dessa kommer att restaureras för en bättre ljudupplevelse:
S02E06 - A lad in a lamp (saknar några sekunder i början av avsnittet)
S02E08 - Battle of the Bulge
S02E09 - Ghost of a change (Har erhållit fullständig ljudfil)
S02E11 - Fake me to your Leader
S02E13 - A case of Stage Blight
S02E14 - The case och the Cola Cult
S02E15 - Throw mummy from the Train

Avsnittsordningen ovan motsvarar den amerikanska avsnittsordningen enligt vilken de fem avsnittsdelarna "To the rescue" ingår i säsong 2. Den svenska ordningen enligt Retrokanalen är som sagt annorlunda och brukar oftast vara den ordningen som omnämns. Kanske får ta att be om ursäkt för att jag använder den amerikanska ordningen, men då jag speglar mina serier efter TMDB så är jag tvungen att göra det. Blir ju annars helt galet i KODI.

PM:a gärna, ni som har fler avsnitt eller avsnitt med eventuellt bättre ljudkvalitet. Självklart får ni sedan ta del av resultatet för denna underbara nostalgitripp.

Utloggad Scoobydoofan1

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 597
  • Kön: Man
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: Idag kl. 00:26:59 »
Hej

Jag har växt upp med Räddningspatrullen med både dubbningarna från Media Dubb och KM Studio.
Mormor har tidigare spelat in ett par avsnitt av Räddningspatrullen från TV3 (Media Dubbs dubbning) som jag och mina bröder ibland tittade på när vi var på besök i mitten av 90-talet. Tyvärr har hon under åren återanvänt videobanden för att spela in andra tecknade serier så dessa avsnitt finns tyvärr inte längre att tillgå :'(.

Jag har redan alla avsnitt med Räddningspatrullen med KM Studios dubbning i bra bildkvalitet och har kommit över tre avsnitt av Media Dubbs dubbning med sämre bildkvalitet. Jag skulle tycka att det vore roligt att ha samtliga avsnitt med bra kvalitet som innehåller båda dubbningarna. Vad jag har kunnat läsa mig till i detta och andra forum så har ingen gjort detta arbete (rätta mig gärna om jag har fel) och jag skulle tycka att det var roligt att göra det.

Mina ljudkällor av Media Dubb har en del brus i sig som jag har tagit bort genom brusreducering. Resultatet tycker jag blev ganska bra.
Av de tre ljudkällorna jag har från Media Dubb så är det tyvärr bara en ljudfil som innehåller alla dialoger.

S02E09 - Ghost of a Chance (Synkning ej påbörjad. Ljudfilen har några små hack och det saknas ca 45 sekunder i slutet)
S02E18 - Does Pavlov Ring a Bell (Klar)
S02E21 - Normie's Science Project (Klar, men har någon sekunds hack i dialogen på ca 5-6 ställen. Här gjorde jag två varianter av dubbningen. En där jag fyllde ut någon sekunds dialog med ljud från KM Studios dubbning och en där jag inte gjorde det. Vid 2-3 tillfällen så noterar man det knappt (beror på vilken karaktär som dubbas), men vid 2-3 ställen är det rätt tydligt att rösten ändras).

Jag har förstått att det totalt visades 16 avsnitt i TV3 med Media Dubbs dubbning enligt informationen i denna tråd. År 2017 var i alla fall 15 av Media Dubbs avsnitt insamlade. Kanske är även det sista avsnittet insamlat idag  :).
https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=1838.msg26231#msg26231

Jag vore tacksam om någon skulle vilja bidra med avsnitt/ljudkällor med Media Dubbs dubbning och på så vis hjälpa mig att fullborda detta projekt :).
Har ni bra ljudkällor av ovan nämnda avsnitt så vore det bra för jämförelse och för att även komplettera i den dialogen som saknas.

Mvh
Salle
Finns hela serien med mediadubb?

Utloggad Steffan Rudvall

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 217
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: Idag kl. 00:28:41 »
Finns hela serien med mediadubb?
Nej jag vet inte hur många avsnitt de hann dubba men det var inte alls så många

Utloggad Scoobydoofan1

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 597
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: Idag kl. 00:32:51 »
Nej jag vet inte hur många avsnitt de hann dubba men det var inte alls så många
Det var synd att inte alla avsnitt fanns med mediadubb.