Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Biografers öppethållande under coronapandemin

Startat av Anders M Olsson, 17 mars 2020 kl. 15:49:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 19 september 2020 kl. 23:03:49
INTE NU >:(
Den verkar inte vara så bra känns lite som Drottningens corgi filmen har nästan samma händelser

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 september 2020 kl. 23:05:59
Den verkar inte vara så bra känns lite som Drottningens corgi filmen har nästan samma händelser

Jag hade hoppas något svensk veteran som Ann Louise Hanson, Siw Malmqvist, Gunnel Fred., Christina Schollin,     Anita Ekström eller Towa Carson skulle dubba Sarah Vanderwhoozie :-\

Men så blev det inte,

Så jag vägrar se filmen !!!

Hoppas du fattar nu  :D :D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Simon Axelsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 september 2020 kl. 23:05:59

Nu har jag inte sett Drottningens Corgi, men om händelseförloppet är detsamma som det jag såg i trailern till Trubbel som visades innan Trolls 2, tror jag inte att jag skulle gilla den.

Trubbel såg väldigt dålig ut. Inte bara störde huvudkaraktären mig enormt, trots Jespers röst, lät karaktären oerhört dryg, vilket inte kan ses som något positivt, inte ens om det skulle vara komiskt. Humorn landade därför väldigt platt. Den såg inte välgjord ut alls.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Nu kommer Uppkopplad sjätte November i stället :D :D

Så den flyttades vist upp

Jag skulle säga att släppa den  i Sverige är nog säker  ;)

Här går ju rätt många på bio redan ;D

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 20 september 2020 kl. 12:35:24

Jo, det är väl lagom säkert att släppa den, men distributören SF Studios har inget fastställt datum, så det är långt ifrån säkert att den släpps den 6 november

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 20 september 2020 kl. 14:31:34
men distributören SF Studios har inget fastställt datum, så det är långt ifrån säkert att den släpps den 6 november

SLUTA gör mig ledsen  :-\ :'( :'(

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 20 september 2020 kl. 17:51:01
JAG VILL HA SJÄLEN OCH CROODARNBA 2 NUU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! >:( >:( >:(
Ta det lugnt :) Man måste se allt från den ljusa sidan :)

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 20 september 2020 kl. 12:35:24

Ja, om filmbolaget faktiskt går med på det så håller jag med att det vore ganska lugnt att släppa Uppkopplad i Sverige; där folk börjat gå på bio och där smittspridningen är ganska låg just nu.

Kruxet är förstås att vanligtvis brukar amerikanska filmbolag inte gå med på att en film får premiär i Europa innan den får premiär i USA, utan de brukar vanligtvis vilja att en film antingen får premiär samtidigt över hela världen eller får premiär i USA och Kanada först. Det finns absolut undantag, men de är ärligt talat ganska få. Och de lär knappast göra undantag enbart för Sverige, utan i så fall är det om de flesta biografer i många europeiska länder är igång så att Sony Pictures kan tänka sig att låta filmen gå upp på bio i merparten av Europa. Jag vet inte hur det ser ut med biografer i resten av Europa, men med tanke på att ganska många länder just nu har en stor spridning av coronaviruset, så är jag tyvärr tveksam till att filmen kommer kunna visas på bio i år... :(

Då är det en fördel med filmer som distribueras av skandinaviska företag utan amerikanska ägarintressen, där de får lite friare händer att välja när filmer ska gå upp på bio. Just därför lär filmer som distribueras av Scanbox, Noble Entertainment, Nordisk Film, m.fl., och vars rättigheter inte ägs av de stora amerikanska filmbolagen, förmodligen kunna visas på bio just nu; medan det är mer osäkert med filmer från de stora amerikanska filmbolagen.

gstone

Så jag får aldrig mer animerad dubbade film på bio igen !?? :( :( :( :( :( :( :( :(

I alla fall inte någon animerad film av kvalitet !!!! :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Är det här slutet för film !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 20 september 2020 kl. 20:51:18
Så jag får aldrig mer animerad dubbade film på bio igen !?? :( :( :( :( :( :( :( :(

I alla fall inte någon animerad film av kvalitet !!!! :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

1. Jo, det kommer fler så småningom
2. Läs punkt 1.
3. Nej, det här är inte slutet för film

Hur ofta ställer du inte de frågorna?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 20 september 2020 kl. 20:51:18

Nej, det är det ingen som har sagt - men räkna med att det kommer vara ovisst ett tag framöver; åtminstone det här året ut. I dagens läge kan man aldrig veta vad som händer, men räkna med att storfilmer från amerikanska multinationella företag (Universal, Sony Pictures, Warner Bros., Disney, 20th Century Fox, m.fl.) kan tänkas bli uppskjutna tills dess att filmerna även kan gå upp på amerikanska biografer samtidigt. Det betyder inte att de automatiskt kommer att bli det, utan respektive företag kommer förmodligen att fatta beslut från fall till fall.

Lilla My

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 21 september 2020 kl. 14:31:38

NEJ JAG BLIR VANSINNIG
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(
    Citat från: gstone skrivet 21 september 2020 kl. 14:34:26
    JAG VILL INTE VÄTA LÄNGRE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! >:( :( >:( :( >:( :( :( >:( :( >:( :( >:( >:( :( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(
    Man måste se allting från den ljusa sidan just nu kommer det inte ut lika mycket filmer som innan men det kommer snart förändras :)[/list]

Oskar

Dom film ska haft premiär på bio som blir inställd skulle släppa på dvd och Blu-ray och digital istället för bio.
    Te.x scobb! släppa digital före dvd och Blu-ray istället för bio.
    Jag tycker att bra idéer.
    Det är ni åsikter.
    Annars förlora filmbolaget intäkter.