Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Jag tror att Robert Gustafson skulle passa som Anden.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Det här är faktiskt mina pappas förslag men jag lånar det.

Jag tror Henrik Dorsin skulle passa som Anden.

gstone

Jag för trött för att koma på fler ;D

Men förvänta fler musikalartister i kommande inslag  :D

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 23 maj 2023 kl. 00:23:47Jag finner Aankans still av humor väldigt jobbig och inte särkilt rolig dom gånger jag sett honom på tv.

Låt mig istället nämna några svenska komiker jag tycker bättre.

Daniel Norberg, Robert Gustafson, Ola Forsmed,Ainnka Lantz ,  Mesiah Hallberg, Henrik Schyffert, Pia Johanson, Måns Möller , Anna Blomberg och den fantastiska Sissela Kyle  ;D

Nu Kanske ni får en bättre idé av min humor smak.

Jag menade inget illa :-\

Jag finner bara inte Ankan rolig.
Tack för att du förklarar, men alla är vi olika.

Själv gillar jag Ankan, en av personalerna på min verksamhet känner t.o.m. honom.

Det finns många personer som jag gillar, både som skådespelare, komiker, artister, programledare och t.o.m. röstskådespelare.

Själv är jag inte så förtjust i David Hellenius, Peter Magnusson eller Christine Meltzer, tycker helt enkelt inte att de är roliga eller naturliga, och tycker även de har en tendens att underprestera.

(edit: fast jag måste erkänna att Christine Meltzer var väldigt bra som Överhäxan i Roland Dahl's Häxorna även om jag inte är förtjust i filmen)

(har inte sett Arthur och De Två Världarna, Dolittle 2020, Mysteriet om Herr Länk eller Tassar av Stål ännu och det var ett bra tag sedan jag såg Bilar 2 och Monsters University)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 maj 2023 kl. 14:58:35Tack för att du förklarar, men alla är vi olika.

Själv gillar jag Ankan, en av personalerna på min verksamhet känner t.o.m. honom.

Det finns många personer som jag gillar, både som skådespelare, komiker, artister, programledare och t.o.m. röstskådespelare.

Själv är jag inte så förtjust i David Hellenius, Peter Magnusson eller Christina Meltzer, tycker helt enkelt inte att de är roliga eller naturliga, och tycker även de har en tendens att underprestera.

(edit: fast jag måste erkänna att Christine Meltzer var väldigt bra som Överhäxan i Roland Dahl's Häxorna även om jag inte är förtjust i filmen)

(har inte sett Arthur och De Två Världarna, Dolittle 2020, Mysteriet om Herr Länk eller Tassar av Stål ännu och det var ett bra tag sedan jag såg Bilar 2 och Monsters University)
Alla är vi olika  ;D

Jag har sett Mysteriet om Herr Länk och  Tassar av Stål.

Och sen älskar jag Christine Meltzer i Gnomeo och Julia,  :D

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 23 maj 2023 kl. 00:13:30Ja, du har rätt i det mesta du säger.

Så, det var du som kom på Angelika Prick som Cruella? I så fall var det mycket riktigt inspirerat av dig. Tycker att hon kunde även funka som den tecknade versionen...

Och ja, jag verkar tänka på att du hade dvärgarna i dina förslag, av någon anledning, lol. :)

Jag tänkte väl både på det du sa, också för att du hade Alex Hermansson som många andra hjältar.

Carro och Ida valde jag för Giselle eftersom du hade andra prinsessor i rollerna, Nina som Marian därför att du hade Marian som ett förslag hos Malin och du hade många likadana förslag i både Malin och Nina, men du hade inte Marian som förslag hos Nina, så... Sara som Elsa då hon var ett förslag hos Malin, och du hade många likadana förslag hos både Malin och Sara, men Elsa var inte ett förslag hos dig när du nämnde Sara... Ylva som Esmeralda över samma anledningar som att jag hade Nina som Marian och Sara som Elsa, och Linda som Honey Lemon eftersom du hade många likadana förslag hos Carro, Ida och Linda, men du hade inte Honey Lemon som ett förslag hos Linda, så därför.

Alex Hermansson som en ersättare åt Björn Kjellman? Det kunde funka. Och ironiskt eftersom han delar samma namn som en av karaktärerna. ;D Undrar om det var meningen?

Hm... Linda och Malin båda heter Olsson i efternamn... Är dom släkt? I så fall så vore det logiskt om de kunde passa en roll. ;)

Olof Wretling som Dom DeLuise, va? Du hade ju också honom som Tito, men jag antar att han kunde funka som båda, jag inser att vad som helst kan funka.
Nej, Linda och Malin är inte släkt med varandra, Olsson är ett vanligt efternamn.

Jag kom på förresten på en karaktär till för Olof Wretling: Sir Väs.

Plus en karaktär till för Angelika: Georgette.

gstone

Diana Nuñez skulle kanske passa som Ursula.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 maj 2023 kl. 15:06:30Nej, Linda och Malin är inte släkt med varandra, Olsson är ett vanligt efternamn.

Ironiskt att de delar ett efternamn dock. ;D

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 maj 2023 kl. 15:06:30Nej, Linda och Malin är inte släkt med varandra, Olsson är ett vanligt efternamn.

Jag gillar Georgette.

gstone

Disneyfantasten

Disneyfantasten

Jonas Leksell hade passat till följande karaktärer;

- Prosit = Snövit och De Sju Dvärgarna

- Dizzie = Djungelboken

- Otto = Robin Hood

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Dante Zia hade passat till följande karaktärer;

- Joe = Lady och Lufsen

- Fagin = Oliver och Gänget

- Jacquimo = Tummelisa

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Frej Lindqvist hade passat till följande karaktärer;

- Mortimer

- Trötter = Snövit och De Sju Dvärgarna

- en av Piraterna = Peter Pan

- Joe = Lady och Lufsen

- Flaps = Djungelboken

- Peppo och Hit-Hat = Aristocats

- Otto = Robin Hood

- Justin = Brisby och NIMHs Hemlighet

Några fler förslag?

Marcusen

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 maj 2023 kl. 23:02:13Dante Zia hade passat till följande karaktärer;

- Joe = Lady och Lufsen

- Fagin = Oliver och Gänget

- Jacquimo = Tummelisa

Några fler förslag?
Förutom att han var ett barn eller inte ens född när dessa dubbades så kan jag väl hålla med dig.