Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Göran Forsmark hade passat till följande karaktärer;

- Trötter = Snövit och De Sju Dvärgarna

- Dizzie = Djungelboken

- Otto = Robin Hood

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Hassan Brijany hade passat till följande karaktärer;

- Trötter = Snövit och De Sju Dvärgarna

- Boris = Lady och Lufsen

- Major Domus = Törnrosa

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Tomas Norström hade passat till följande karaktärer;

- Hjalle (den tjocke) = De 101 Dalmatinerna

- Dizzie = Djungelboken

- Fagin = Oliver och Gänget

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Barbro Oborg hade passat till följande karaktärer;

- Frou-Frou = Aristocats

- Stormamma = Micke och Molle

- Mormor Coco = Coco

- Abuelita Alma = Encanto

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Little Jinder hade passat till följande karaktärer;

- Adella = Den Lilla Sjöjungfrun

- Poppy = Trolls

- Isabela Madrigal = Encanto

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Alexander Skarsgård hade passat till följande karaktärer;

- Skepparn = Madagaskar

- RJ = På Andra Sidan Häcken

- Flash = Zootropolis

Några fler förslag?

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 april 2024 kl. 13:29:20Fast, Stefan Frelander har ju dubbat Yogi i Sun Studios dubbning varvat med Thomas Engelbrektson.
Åh, just detta hade jag nog dock ingen aning om. Hm... Nåja, tänkte också på Tommy Nilsson och Mattias Knave, annars...

Disneyfantasten

Jetsons-karaktärer;

George Jetson;
- Johan Wahlström
- Andreas Nilsson
- Steve Kratz

Jane Jetson;
- Annica Smedius
- Maria Rydberg
- Malin Berghagen Nilsson

Judy Jetson;
- Mikaela Tidermark
- Jasmine Heikura
- Jenny Wåhlander

Elroy Jetson;
- Dick Eriksson
- Staffan Hallerstam
- Leo Hallerstam

Astro;
- Gunnar Ernblad
- Jan Koldenius
- Jan Åström

Några fler förslag?

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 april 2024 kl. 13:34:07Förekom det någonsin en berättare i Svampbob Fyrkant??? (det var längesedan jag såg ett helt avsnitt så jag kan inte komma på, men kan inte minnas att det var någon berättare med, såvida det inte var uppläsarrösten du syftade på)

Daniel Landing, Katarina Josephsson, Magdalena Eriksson och Krister Roséen, här känner jag att svaren är ganska uppenbara.

Du tog Gaston för att jag hade med Bröderna Willie och båda dubbats av Christopher Wollter? (Christopher har förresten dubbat båda varianterna av Gaston d.v.s. både live-action versionen från 2017 och den tecknade i några sammanhang från förra året)

Jag gissar att du syftar på Häxan i Snövit? (men frågar för att vara säker)

Då är jag nyfiken: hur kom du på resten?
Jo, jag tror dock att den berättaren var mest i de gamla avsnitten, plus så återvände han i senare avsnitt. Han var även med i början av den första filmen. Jag brukade förresten att blanda ihop uppläsarröster för "berättare" eftersom jag inte visste vad de kallades för, förut. Men uppläsaren är ju i hela fall Joakim Jennefors. Jag minns inte hur berättarens svenska röst lät, men enligt Wikipedia så dubbades han utav Mattias Knave, och han har en fransk dialekt. På engelska så spelas han utav Tom Kenny, förresten, och han var även berättaren från Powerpuffpinglorna, som Johan Wikström dubbade, därför tog jag med honom, plus att båda är berättare.

Ja, därför tog jag med Gaston på grund utav detta. Och jag menar den Häxan, ja. Därför att jag tänkte komma på någon äldre kvinnlig karaktär.

Helen Karlin som Storasyster Kanin: Eftersom du bara hade med Teresa Brisby som ett förslag, och hon påminner mig om den här karaktären.

Mats Jernudd som Björnligan: Eftersom du bara hade med Bröderna Willie som ett förslag, och båda är skurkgrupper. Plus så är de en trio skurkar i Musse, Kalle och Långben: De tre musketörerna och är Petters medhjälpare, precis som att Bröderna Willie är medhjälpare till Alameda Slim.

Och Linus Lindman som Needleman & Smitty: Eftersom Linus dubbade Squeaky Voiced Teen från The Simpsons: Filmen, och denna duon har en liknande röst som den här karaktären.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 april 2024 kl. 22:43:33Jetsons-karaktärer;

George Jetson;
- Johan Wahlström
- Andreas Nilsson
- Steve Kratz

Jane Jetson;
- Annica Smedius
- Maria Rydberg

Judy Jetson;
- Mikaela Tidermark
- Jasmine Heikura
- Jenny Wåhlander

Elroy Jetson;
- Dick Eriksson
- Staffan Hallerstam
- Leo Hallerstam

Astro;
- Gunnar Ernblad
- Jan Koldenius
- Jan Åström

Några fler förslag?
Robot hembiträdet då ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 april 2024 kl. 13:41:01Just det, Bamm-Bamm är förresten Barneys och Bettys son, eller va?

Men, Dino talar ju aldrig, han är ju familjens dinosaurie?

Resten av karaktärerna har jag tyvärr glömt vilka de är...

Jag gissar att du tog Reine Brynolfson hos Fred Flinta för att jag hade med Johan Hedenberg och båda har liknande röster?

Jag gissar att du tog Henning Lööf hos Barney för att både han och Snurre Sprätt dubbats av Mikael Roupé?

Jag gissar att du tog Emelie Clausen hos Pebbles för att jag hade med personer med liknande röster i mitt inlägg? (kan väl passa på att slänga in Norea Sjöquist och Alexandra Alm Nylén också, förresten)

Då är jag nyfiken: hur kom du på resten?
Ja, han är deras son.

Jag vet att Dino inte talar och bara skäller och beter sig som en hund. Trots detta dock så dubbades han läten utav Tomas Bolme och Stefan Frelander. Precis som till exempel att Hasse Jonsson är Snigeln Gary, Peter Sjöquist är Ådi samt att Lawrence Mackrory och Daniel Bergfalk är Pluto.

Gazoo är i hela fall en grön utomjording, men jag tror att han kom i senare avsnitt. Jag har dock inte sett några avsnitt där han medverkade i... Men jag har i hela fall sett honom i en av live-action filmerna.

Jag minns dock inte de andra karaktärerna jag nämnde, heller. Jag bara såg en lista över vilka som har dubbat dom. Minns inte om jag har sett dom i några avsnitt, heller...

Dels är detta därför att jag hade med Reine Brynolfsson, men också för att Daws Butler har varit både Fred och Yogi Björn.

Jag tänkte nog mest på att Daws Butler har också varit både Barney och Boo-Boo Björn för några tillfällen. Båda är även de korta bästa vännerna till Fred och Yogi, även. Henning Lööf var Boo-Boo i spelfilmen, plus i Jellystone!, har jag för mig...

Jo, förresten, jag minns att jag också kom på Magnus Härenstam och Brasse Brännström som Fred och Barney förut. Så jag kan väl lika gärna ta med dom som förslag, här också.

Jag kan väl då också ta med Jasmine Heikura som Pebbles, då hon låter som Norea Sjöquist. Lizette Pålsson och Mikaela Tidermark Nelson är för att båda har dubbat Russi Taylor, som har spelat Pebbles. Emelie Clausen är nog för att hon har en ljus röst, tror jag...

Anders Beckman som Fred Flinta: Som jag har nämnt förut så är det för att både Fred och Ture Tupp har spelats utav Jeff Bergman.

Rösterna hos Barney: Håkan Mohede är för att hans röst har likheter med Dick Eriksson och Staffan Hallerstam. Olav F. Andersen är för att han dubbade Pelle Gris, och båda är Mel Blanc karaktärer. Och Anders Jansson är för att han spelades utav Rick Moranis, som också spelade Rutt från Björnbröder. Han spelade Barney i en av spelfilmerna.

Rösterna hos Wilma: Eftersom hon spelades utav Elizabeth Perkins i en av spelfilmerna, och Jeanette Holmgren dubbade henne i Hitta Nemo, Katarina Ewerlöf i Hopp, och Maria Rydberg i My Little Pony: En ny generation.

Och rösterna hos Betty: Malin Berghagen eftersom June Foray spelade både henne och Mormor från Looney Tunes, och Malin har dubbat henne. (Båda har även dubbats utav Louise Raeder.) Gizela Rasch eftersom B.J. Ward spelade både henne och Velma. Och Elina Raeder eftersom Grey DeLisle har varit henne, och Elina har ju dubbat många utav Greys karaktärer. Just det, ja. Också för att Louise Raeder har dubbat henne.

Skokaka

Isabella Grybe:
Gazelle 

Ingvar Ernblad:
Bowser 

Miko Bumsch Hedberg:
Stampe 

Indira Kullenberg:
Blomma 

Göran Forsmak:
Fozzie Bear 

Hassan Brijany:
John från WALL-E 

Tomas Norström:
Heimlich 

Barbro Oborg:
Libba Gardner 

Little Jinder:
Anna 

Alexander Skarsgård:
Remy

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 april 2024 kl. 22:43:33Jetsons-karaktärer;

George Jetson;
- Johan Wahlström
- Andreas Nilsson
- Steve Kratz

Jane Jetson;
- Annica Smedius
- Maria Rydberg

Judy Jetson;
- Mikaela Tidermark
- Jasmine Heikura
- Jenny Wåhlander

Elroy Jetson;
- Dick Eriksson
- Staffan Hallerstam
- Leo Hallerstam

Astro;
- Gunnar Ernblad
- Jan Koldenius
- Jan Åström

Några fler förslag?
George Jetson:
Reine Brynolfsson 
Kenneth Milldoff 
Joakim Tidermark 
Anders Öjebo
Mikael Roupé
Olli Markenros 

Jane Jetson:
Elina Raeder 
Louise Raeder 

Judy Jetson:
Elina Raeder 
Vendela Duclos 
Monica Nordquist 

Elroy Jetson:
Nick Atkinson 
Kim Sulocki 
Anders Öjebo 
Andreas Nilsson

Astro:
Johan Hedenberg 
Sture Ström 
Gunnar Uddén 
Allan Svensson 
Stefan Frelander 
Steve Kratz

Ja du, perfekt nog så hade jag så mycket. Borde nog passa på att börja tidigare, jag. 😅

gstone

George Jetson;
- Johan Wahlström
- Andreas Nilsson
- Steve Kratz

Jane Jetson;
- Annica Smedius
- Maria Rydberg

Judy Jetson;
- Mikaela Tidermark
- Jasmine Heikura
- Jenny Wåhlander