Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Encanto (2021)

Startat av gstone, 18 juni 2020 kl. 15:42:35

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Will Siv

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 september 2021 kl. 22:37:18
Jag kom att tänka på en sak; denna film kommer i Sverige antagligen att numrerad 57 medan den i USA numreras 60, det innebär alltså att numreringen förstörs i Sverige eftersom Trassel hade "Walt Disney Animation Studios 50th Animated Motion Picture" strax innan filmens början likaväl som Nalle Puhs Film Nya Äventyr i Sjumilaskogen hade "Walt Disney Animation Studios" strax innan filmens början även här i Sverige trots att filmen här är onumrerad...

Men oavsett vad så kommer jag att se filmen på bio i höst ändå om inget inträffar...

den blir väl 59 i Sverige:

50: Trassel.
( Nalle Puh räknades inte )
51: Röjar Ralf.
52: Frost.
53: Big Hero 6.
54: Zootropolis.
55: Vaiana.
56: Röjar Ralf krahsar internet.

Men har Disney slutat numrera filmerna? ??? eftersom Frost 2 och Raya inte har dom, fast Pixar har fortfarande nummer, alltså Framåt: 22. Själen: 23 och Luca blir 24 och Röd 25.

57: Frost 2.
58: Raya och Den Sista Draken.
59: Encanto.

Förresten, just nu står det att filmen kommer ha premiär i Sverige SAMTIDIGT som i USA och det brukar inte hända, Encanto kommer även gå direkt på bio och inte till Disney+ på samma gång, har den svenska dubbningen gjorts i förhand eller är själva premiären odubbad?

Encanto kommer nog definitivt att vissas i "Kalle Anka och hans vänner önskar God Jul" ihop med Luca eller kanske Röd ::)
- what.

Disneyfantasten

Citat från: Will Stewart skrivet 30 september 2021 kl. 13:38:19

( har Disney slutat numrera filmerna? ??? eftersom Frost 2 och Raya inte har dom, fast Pixar har fortfarande nummer, alltså Framåt: 22. Själen: 23 och Luca blir 24 och Röd 25 ).

Förresten, just nu står det att filmen kommer ha premiär i Sverige SAMTIDIGT som i USA och det brukar inte hända, Encanto kommer även gå direkt på bio och inte till Disney+ på samma gång, har den svenska dubbningen gjorts i förhand eller är själva premiären odubbad?

Encanto kommer nog definitivt att vissas i "Kalle Anka och hans vänner önskar God Jul" ihop med Luca eller kanske Röd ::)

Jag antar att den kommer att numreras 57, vilket innebär att numreringen blir förstörd i Sverige...

Men precis som du tror jag att Encanto blir ett av inslagen på julafton i år!  :)

Steffan Rudvall

Citat från: Will Stewart skrivet 30 september 2021 kl. 13:38:19

Men har Disney slutat numrera filmerna? ??? eftersom Frost 2 och Raya inte har dom, fast Pixar har fortfarande nummer, alltså Framåt: 22. Själen: 23 och Luca blir 24 och Röd 25.

Frost 2 och Raya och den sista draken räknas inte i Sverige. Den förstnämnda kan jag förstå eftersom att det är en uppföljare men Raya och den sista draken där förstår jag inte hur de har tänkt.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 30 september 2021 kl. 14:36:22
Frost 2 och Raya och den sista draken räknas inte. Den förstnämnda kan jag förstå eftersom att det är en uppföljare men Raya och den sista draken där förstår jag inte hur de har tänkt.

Jag håller med, det KAN vara för att den lanserades på Disney+ samtidigt som biopremiären, bara spekulation dock...

Steffan Rudvall

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 30 september 2021 kl. 15:56:19
Svensk dubbad trailer:
https://youtu.be/MPk8-qRSEMI

Äntligen!  :D

Mirabels röst låter bekant, men jag kan inte hundraprodentigt placera den...

Mormors/Farmors tycker jag låter mycket som Astrid Assefa...

Flera av de andra rösterna låter bekanta, men även där kan jag inte hundraprodentigt placera dem...

Eftersom det bara är knappt två månaders tid kvar till premiären kan man nog dra slutsatsen om att det är de svenska rösterna till karaktärerna i den riktiga dubbningen...

Simon Axelsson

"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 30 september 2021 kl. 18:25:32
Det har dröjt en enda dag...

Fast jag har väntat lång tid på den svenska trailern!

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 september 2021 kl. 18:53:12
Fast jag har väntat lång tid på den svenska trailern!

Okej, ja, i och för sig. Det här är ju den första svenskdubbade trailern för filmen som släppts.

Aningen orelaterat, men jag tror att detta kan bli den första animerade Disneyfilmen jag ser på bio på originalspråk.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Steffan Rudvall

Citat från: Simon Axelsson skrivet 30 september 2021 kl. 19:18:14
Aningen orelaterat, men jag tror att detta kan bli den första animerade Disneyfilmen jag ser på bio på originalspråk.
Är du inte nöjd med de svenska rösterna i trailern?

Will Siv

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 30 september 2021 kl. 14:36:22
Frost 2 och Raya och den sista draken räknas inte i Sverige. Den förstnämnda kan jag förstå eftersom att det är en uppföljare men Raya och den sista draken där förstår jag inte hur de har tänkt.

fast Bernard & Bianca i Australien, Fantasia 2000 och Röjar Ralf krashar Internet räknas, det är uppföljarna som släpptes direkt till dvd som står utanför ( fast Askungen 3 borde ha släppts på bio och få räknas med 8) )

förresten, på blu ray utgåvan står titeln på engelska "Raya and The Last Dragon", glömde dom att översätta ???
- what.

Steffan Rudvall

Citat från: Will Stewart skrivet 30 september 2021 kl. 19:37:43
fast Bernard & Bianca i Australien, Fantasia 2000 och Röjar Ralf krashar Internet räknas, det är uppföljarna som släpptes direkt till dvd som står utanför ( fast Askungen 3 borde ha släppts på bio och få räknas med 8) )

förresten, på blu ray utgåvan står titeln på engelska "Raya and The Last Dragon", glömde dom att översätta ???
Nej det är samma utgåva i hela Norden därför står det på engelska. När det gäller Frost 2 så har vi fått information från självaste Disney att den inte räknas just för att den är en uppföljare.

Will Siv

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 30 september 2021 kl. 19:39:12
Nej det är samma utgåva i hela Norden därför står det på engelska. När det gäller Frost 2 så har vi fått information från självaste Disney att den inte räknas just för att den är en uppföljare.

märkligt ???

och varför inte Raya?
- what.

Steffan Rudvall

Citat från: Will Stewart skrivet 30 september 2021 kl. 19:42:14
märkligt ???

och varför inte Raya?
Vi har inte fått någon anledning bara att den inte räknas som Disneyklassiker här i Sverige.