Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Turtles (2003 års version)

Startat av Erika, 18 november 2004 kl. 03:01:07

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

PAAATE

Ettan är bra,men tvåan är ju näst intill kass (Precis som trean).  ;)
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Christian Hedlund

Citat från: Patrik skrivet  4 februari 2005 kl. 11:05:09
Ettan är bra,men tvåan är ju näst intill kass (Precis som trean).  ;)

Tycker tvåan funkar bra :)
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Erika

Äntligen fick jag se Turtles idag (min lillasyster som alltid har teven mellan 17.00-18.00 är nämligen inte hemma!  ;D) och vilket avsnitt! Ett avsnitt tillägnat till Jack "The King" Kirby.  :) Patrik, finns det avsnittet utgiven på någon av DVD-filmerna som har kommit hittills?

Av huvudpersonerna i serien så medverkade bara Donatello och vad jag kunde höra så tyckte jag att rösten påminde lite om Gabriel Odenhammar, men jag kan behöva se fler avsnitt - när nu det blir av.  :-\   

PAAATE

Nej, Gabriel Odenhammar är det inte. Vet inte vem, men det är inte han.

Ja, avsnittet finns först på DVD:n "Shredders återkomst". Jag vet inte vad den heter på svenska, men den heter "The return of the Shredder" på engelska, så det svenska namnet är en gissning. Om du tyckte att dagens avsnitt var bra, vänta bara tills i morgon. Då jävlar, brakar helvetet löst.  ;)
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

PAAATE

Förresten, Daniel, hur blir det med recensionerna? Jag hoppas inte att du slarvat bort min igen, för denna gången har jag inte kvar den. Hade virus på datorn, och recensionen försvann då! :(

Daniel Hofverberg

Nej, förhoppningsvis finns den nog kvar. Recensionen kommer - liksom tusen andra recensioner (nästan) som hamnat på hög - men allting tar lite tid, i synnerhet som jag också har jobb och annat som måste prioriteras.

Men det kommer, sakta men säkert...

PAAATE

PAAATE

Här är lite nyheter om den fjärde långfilmen:

We're currently working with a studio on a new film. If we can come to an agreement on the script and they can find a distributor for the movie (neither of which are guaranteed), we hope to have a new movie in theaters in 2007. Keep your fingers crossed.

Och för er, stackare, som inte förstår engelska, här har ni min egenhändigt gjorda översättning:

Vi arbetar just nu med ett produktionsbolag, på en ny film. Om vi kan nå en överenskommelse, på manusfronten, och om de kan hitta en distributör för filmen (ingetdera garanteras), så hoppas vi att vi ska ha en ny film på vita duken 2007. Håll tummarna!

Så vad tyckte ni bäst om, nyheterna eller min översättning? :)

PAAATE

Här är nyheter om tv-serien:

Ninja Turtles has a grand total of 117 NEW episodes being prepared for the upcoming fourth season AND a possible FIFTH season.

The fourth season will feature a story arc that will introduce new characters to the established series.

Alltså, på svenska:

Det förbereds hela 117 NYA avsnitt, av Ninja Turtles, för den kommande fjärde säsongen OCH en möjlig femte säsong.

Den fjärde säsongen innehåller en historia, som kommer att introducera nya karaktärer till serien.

PAAATE

Ytterligare lite nyheter om filmen:

Peter Laird har nu kontaktat den tilltänkta regissören. Fast det är fortfarande inte klart, om det blir någon film, över huvud taget.

PAAATE

YAHOO! Den nya Turtles-filmens regissör/författare har blivit bekräftad. Har ingen aning om vem killen är, men han heter Kevin Munroe... Någon som vet något om honom? Mer än det lilla som står på IMDb, det vet jag redan... ;)

PAAATE

Har precis läst en intervju med Kevin Munroe.

Det verkar som om man kommer gå tillbaka till den mörka känslan i original-tidningarna. Kunde inte passa mig bättre! :)   Filmen kommer vara CGI, fast det visste väl alla redan... Eller inte...

Det kommer vara en fortsättning på den första, och delvis, den andra filmen. NICE!

Alla inblandade i filmen är riktiga Turtles-fans, så den lär väl bli riktigt bra. Den görs, som jag fattat det, av Kevin Munroe och Imagi i samarbete med Peter Laird och Mirage Studios.

Kevin själv säger att det är bra att filmen är CGI, eftersom riktiga skådespelare aldrig hade kunnat göra de kampscener som kommer vara med i filmen... Hmmm, är det positivt eller negativt? Kampscenerna får ju inte överdrivas... Man bör ju följa tyngdlagarna eftersom det utspelar sig i verkligheten... En alternativ verklighet, snarare...

Hmm, nu har jag skrivit tillräckligt... ::)

Christer

Är allt i filmen CGI, eller bara turtlarna?

PAAATE

Alltihop! Killen som regiserar har gjort 3D-kortfilmer för tv.

Christer

Okej, ta inte illa upp, men jösses vad trist.. Då kan man ju se på den tecknade lika gärna.