Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Har Peter Sjöquist slutat dubba?

Startat av Gustav Jonsson, 19 juli 2020 kl. 01:06:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gustav Jonsson

Det var längesen jag hörde Peter i någon dubbning vet ni om han har slutat dubba?

Som Fred i Scooby Doo blev han abrupt utbytt mot Jonas Krus

Daniel Hofverberg

Nej då, nog är Peter Sjöquist fortfarande aktiv. Han har då åtminstone varit med i minst två dubbningar som bör ha spelats in i år - biofilmen SamSam (biopremiär i mars 2020) och Netflix-filmen I ringens rampljus (Netflix-premiär i april 2020); förmodligen fler som jag inte känner till, då jag trots allt inte har koll på alla dubbningar som produceras i Sverige...

Men Peter gör ju trots allt mycket annat än bara dubbar - han är ju skådespelare i svenska filmer och TV-serier, jobbar som fotograf, är regissör av dubbningar och så har han nu under våren debuterat som romanförfattare.

Så att någon möjligen är med i färre dubbningar än förut kan ju både betyda att hen har fullt upp på annat håll, prioriterar annat framför dubbningar och/eller att det inte dykt upp så många dubbningar med röster som passar personen ifråga...

Mathilda Gustafsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 juli 2020 kl. 01:59:55
Nej då, nog är Peter Sjöquist fortfarande aktiv. Han har då åtminstone varit med i minst två dubbningar som bör ha spelats in i år - biofilmen SamSam (biopremiär i mars 2020) och Netflix-filmen I ringens rampljus (Netflix-premiär i april 2020); förmodligen fler som jag inte känner till, då jag trots allt inte har koll på alla dubbningar som produceras i Sverige...

Men Peter gör ju trots allt mycket annat än bara dubbar - han är ju skådespelare i svenska filmer och TV-serier, jobbar som fotograf, är regissör av dubbningar och så har han nu under våren debuterat som romanförfattare.

Så att någon möjligen är med i färre dubbningar än förut kan ju både betyda att hen har fullt upp på annat håll, prioriterar annat framför dubbningar och/eller att det inte dykt upp så många dubbningar med röster som passar personen ifråga...
Tror du att Peter tröttnat på Fred?