Utbudet
kan skilja mellan olika länder, men tyvärr kan jag inte kolla upp detta närmare just nu då Disney blockerar VPN-tjänster utanför USA väldigt aggressivt (och jag just nu inte kan hitta någon VPN som inte är blockerad i Europa). Men det som finns i
Mupparna-väg just nu på
Disney+ i USA är i alla fall följande:
Mupparna / The Muppet Movie (1979)
Ljudspår: Engelska, tyska, spanska, latinamerikansk spanska, franska, italienska
Undertexter: Svenska, norska, danska, finska, tyska, spanska, latinamerikansk spanska, franska, kanadensisk franska, italienska, portugisiska, holländska, engelska för hörselskadade, kanadensisk franska för hörselskadade
Mupparnas nya äventyr / The Great Muppet Caper (1981)
Ljudspår: Engelska, tyska, spanska, latinamerikansk spanska, franska, kanadensisk franska, italienska
Undertexter: Svenska, norska, danska, finska, tyska, spanska, latinamerikansk spanska, franska, kanadensisk franska, italienska, portugisiska, holländska, engelska för hörselskadade, franska för hörselskadade
Mupparna på skattkammarön / Muppet Treasure Island (1996)
Ljudspår: Engelska, tyska, spanska, latinamerikansk spanska, franska, kanadensisk franska, italienska
Undertexter: Svenska, norska, danska, finska, tyska, spanska, latinamerikansk spanska, franska, kanadensisk franska, italienska, portugisiska, holländska, engelska för hörselskadade
Mupparnas julsaga / The Muppet Christmas Carol (1992)
Ljudspår: Svenska, norska, danska, engelska, tyska, spanska, latinamerikansk spanska, franska, italienska
Undertexter: Svenska, norska, danska, finska, tyska, spanska, latinamerikansk spanska, franska, kanadensisk franska, italienska, portugisiska, holländska, engelska för hörselskadade, kanadensisk franska för hörselskadade
Mupparna / The Muppets (2011)
Ljudspår: Engelska, tyska, spanska, latinamerikansk spanska, kanadensisk franska, italienska, holländska, portugisiska
Muppets Most Wanted (2014)
Ljudspår: Engelska, tyska, spanska, latinamerikansk spanska, franska, italienska, holländska, portugisiska
Ingen av filmerna har alltså nydubbats för
Disney+, utan den enda filmen som har skandinaviska dubbningar är
Mupparnas julsaga.

Men alla filmerna har alltså skandinaviska undertexter, varför man bör kunna förutsätta att alla dessa kommer finnas med på
Disney+ i Skandinavien när tjänsten släpps här.
Har jag inte glömt någon, är det väl alltså följande långfilmer med
Mupparna som helt saknas på Disney+:
Mupparna på Manhattan (1984)
Mupparna i rymden (1999)
Kermits första äventyr (2002)
Mupparna och trollkarlen från Oz (2005)
Den förstnämnda är väl mest förvånansvärt, i och med att de två första långfilmerna finns; men jag har för mig att det fortfarande är Sony Pictures som äger rättigheterna till den och
Mupparna i rymden.
Bland TV-serier finns följande:
The Muppets (2015) (Engelskt ljudspår - textad på de fyra skandinaviska språken)
Muppet Babies (2018) (svenskt, norskt och danskt ljudspår - finsk text)
Muppet Babies Show and Tell (svenskt, norskt och danskt ljudspår - inga skandinaviska undertexter)
Muppet Babies Play Date (Svenskt, norskt och danskt ljudspår - inga skandinaviska undertexter)
Muppet Moments (2015) (Engelskt ljudspår - textad på de fyra skandinaviska språken)
Muppets Now (2020) (Engelskt ljudspår - textad på de fyra skandinaviska språken)
Gamla klassiska
The Muppet Show (1976 - 1981), som jag växte upp med, saknas alltså helt; och likaså
Muppets Tonight (1996 - 1998).