Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Quiz

Startat av Mathilda Gustafsson, 31 augusti 2020 kl. 22:38:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

Den lilla känguruungen blir vän med ett främmande djur!

Hans vänner har misstroende för djuren av hans sort men blir sedan vänner!

Vilken film är det jag söker?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 juli 2021 kl. 10:42:02
Detta är en långfilm!

Den lilla känguruungen blir vän med ett främmande djur!

Hans vänner har misstroende för djuren av hans sort men blir sedan vänner!

Disneyfantasten

Mathilda Gustafsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 juli 2021 kl. 10:55:29

Vad är det för utgåva? Min DVD utgåva ser inte alls ut så där.

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

I denna får man se killen som växte upp i djungeln när man fortfarande var barn!

När han hamnar vilse så blir han retad av två främmande gorillor och deras mamma försöker att kidnappa honom!

Så småningom stöter han på en äldre eremit-gorilla som folk förut trodde var ett monster!

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 juli 2021 kl. 11:12:41
Detta är en långfilm!

I denna får man se killen som växte upp i djungeln när man fortfarande var barn!

När han hamnar vilse så blir han retad av två främmande gorillor och deras mamma försöker att kidnappa honom!

Så småningom stöter han på en äldre eremit-gorilla som folk förut trodde var ett monster!

Denna?

Disneyfantasten

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

Den följer den hawaiiska flickan i ett nytt äventyr och den här gången är något på tok med hennes blå bästa vän och han blir allt sjukare!

Till sin hjälp har hon sin storasyster och hennes flickvän plus de två rymdisarna som lovat att vakta hennes vän!

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 juli 2021 kl. 11:43:03
Detta är en långfilm!

Den följer den hawaiiska flickan i ett nytt äventyr och den här gången är något på tok med hennes blå bästa vän och han blir allt sjukare!

Till sin hjälp har hon sin storasyster och hennes flickvän plus de två rymdisarna som lovat att vakta hennes vän!

Är det Lilo och Stitch filmen med experiment i titeln?

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 juli 2021 kl. 11:46:50
Är det Lilo och Stitch filmen med experiment i titeln?

100& fel! Det är ju inte ens en riktig långfilm utan bara en prolog till TV-serien!

Tänk efter igen!

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 juli 2021 kl. 11:52:02
100& fel! Det är ju inte ens en riktig långfilm utan bara en prolog till TV-serien!

Tänk efter igen!
Lilo & Stitch 2?

Disneyfantasten

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 juli 2021 kl. 11:56:06
Ja, nu är det rätt!  :)
Jag brukar alltid blanda ihop Lilo och Stitch filmerna med varandra...  :-[

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

Den fortsätter berättelsen om kejsaren och kretsar den här gången runt macho-killen som nu jobbar på restaurang!

Allt han vill är att göra sin pappa stolt så att han ger "tummen upp"!

Så småningom möter han sitt livs kärlek!

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 juli 2021 kl. 11:57:35
Jag brukar alltid blanda ihop Lilo och Stitch filmerna med varandra...  :-[

Är det för att det gjorts tre uppföljare?

- Stitch Exmperiment 626 (Stitch The Movie) (2003) = prolog till TV-serien, handlar om att de letar efter alla de onda experiment som Jumba skapat!

- Lilo och Stitch 2 (Lilo and Stitch 2 Stitch Has A Glitch) (2005) = den enda "riktiga" uppföljaren av dessa tre, i denna blir Stitch sjuk och Lilo blir sjuk av oro för honom när han blir allt sjukare!

- Leroy och Stitch (Leroy and Stitch) (2006) = epilog (stavning?) till TV-serien, i denna har man samlat upp alla experiment och gjort de onda till goda och Stitch ska iväg ut till rymden men ett nytt ondskefullt experiment (Leroy) för dem samman igen, värt att nämna att Angel från TV-serien också är med i denna!

Också värt att nämna att Johan Svensson i 2an spelar både Pleakley och David medan i Leroy och Stitch så är Stefan Ljungqvist (Jumbas röst i originalfilmen, 2an, TV-serien, samt Stitch The Movie) utbytt mot Raymond Björling! Här är också Sandra Kassman (rösten till Lilo) utbytt mot Amanda Jennefors!

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 juli 2021 kl. 12:02:58Är det för att det gjorts tre uppföljare?

- Stitch Exmperiment 626 (Stitch The Movie) (2003) = prolog till TV-serien, handlar om att de letar efter alla de onda experiment som Jumba skapat!

- Lilo och Stitch 2 (Lilo and Stitch 2 Stitch Has A Glitch) (2005) = den enda "riktiga" uppföljaren av dessa tre, i denna blir Stitch sjuk och Lilo blir sjuk av oro för honom när han blir allt sjukare!

- Leroy och Stitch (Leroy and Stitch) (2006) = epilog (stavning?) till TV-serien, i denna har man samlat upp alla experiment och gjort de onda till goda och Stitch ska iväg ut till rymden men ett nytt ondskefullt experiment (Leroy) för dem samman igen, värt att nämna att Angel från TV-serien också är med i denna!

Också värt att nämna att Johan Svensson i 2an spelar både Pleakley och David medan i Leroy och Stitch så är Stefan Ljungqvist (Jumbas röst i originalfilmen, 2an, TV-serien, samt Stitch The Movie) utbytt mot Raymond Björling! Här är också Sandra Kassman (rösten till Lilo) utbytt mot Amanda Jennefors!
Ja, det är nog därför.

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 juli 2021 kl. 12:02:58
Detta är en långfilm!

Den fortsätter berättelsen om kejsaren och kretsar den här gången runt macho-killen som nu jobbar på restaurang!

Allt han vill är att göra sin pappa stolt så att han ger "tummen upp"!

Så småningom möter han sitt livs kärlek!

Kronks nya stil tror jag att den heter.