Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Quiz

Startat av Mathilda Gustafsson, 31 augusti 2020 kl. 22:38:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 maj 2021 kl. 21:44:38
Prinsessan och Grodan precis som jag sa!  :)

Det är riktigt intressant att Disney lägger in cameos i många av sina filmer, likaså också att de använder samma animations-rörelser i flera olika filmer!

(ett ypperligt exempel är Robin Hood som lånar animations-rörelser från bl.a. Djungelboken, AristoCats och Snövit och De Sju Dvärgarna)

(överlag skulle jag säga att samtliga Disneyklassiker gjorda 1961-1988 använder sig av exakt samma animationssekvenser flera gånger i filmerna och man märker också filmernas lite annorlundare animationskvalité, dock beror allt detta på att studion på den tiden hade lite ont om pengar, den sista filmen med Nine Old Men var Micke och Molle 1981)
Nine Old Men gjorde väl inte ens klart Micke och Molle utan blev utbytta mitt i...

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 maj 2021 kl. 21:47:31
Nine Old Men gjorde väl inte ens klart Micke och Molle utan blev utbytta mitt i...

Okej det förklarar ju att både den filmen och filmerna efter den fram till Oviver och Gänget skiljer sig en liten gnutta animationsmässigt från filmerna gjorda 1961-1977...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 maj 2021 kl. 21:49:57
Okej det förklarar ju att både den filmen och filmerna efter den fram till Oviver och Gänget skiljer sig en liten gnutta animationsmässigt från filmerna gjorda 1961-1977...
Jag har för mig att de med början från Pongo och de 101 dalmatinerna gjorde så att man kunde använda animatörernas skisser direkt det är därför det är lite kraftigare linjer än de tidigare filmerna.

Steffan Rudvall

Vilken av Disneys karaktärerna kom på besök till Ariel?

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 maj 2021 kl. 22:01:19
Vilken av Disneys karaktärerna kom på besök till Ariel?

Musse Pihh, Kalle Anka, Långben, Kermit, Kungen och Hertigen!

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 maj 2021 kl. 22:02:24
Musse Pihh, Kalle Anka, Långben, Kermit, Kungen och Hertigen!
Musse, Kalle, Långben och Kermit stämmer.
Men är det verkligen Kungen och Hertigen tycker liksom inte att de är sig helt lika.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 maj 2021 kl. 22:07:47
Musse, Kalle, Långben och Kermit stämmer.
Men är det verkligen Kungen och Hertigen tycker liksom inte att de är sig helt lika.

Fast man skulle kunna säga detsamma med till exempel Snickaren i Alice i Underlandet då han gör cameo i Peter Pan som pirat!

Förresten, rätta mig om jag har fel men jag har för mig att Askungen och Törnrisa också gör cameo i Den Lilla Sjöjungfrun...

Mathilda Gustafsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 maj 2021 kl. 22:15:19
Fast man skulle kunna säga detsamma med till exempel Snickaren i Alice i Underlandet då han gör cameo i Peter Pan som pirat!
Alice i Underlandet är ju dock bara en dröm.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 maj 2021 kl. 22:15:19
Förresten, rätta mig om jag har fel men jag har för mig att Askungen och Törnrisa också gör cameo i Den Lilla Sjöjungfrun...
Det är mycket möjligt, men tyvärr vet jag ingenting om detta.

Disneyfantasten

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 29 maj 2021 kl. 22:20:30

Det är alla Disneyfilmer!  ;)

Mathilda Gustafsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 maj 2021 kl. 22:21:41
Det är alla Disneyfilmer!  ;)
Fast Alice i Underlandet är bokstavligen talat en dröm hon somnar ju under trädet.

Lilla My

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 29 maj 2021 kl. 22:20:30

Sant. Resten av Disney-filmerna är ju live action dokumentärer.

MOA

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 29 maj 2021 kl. 22:23:03
Fast Alice i Underlandet är bokstavligen talat en dröm hon somnar ju under trädet.
Samma sak med Super Mario Bros 2 & Pelle Svanslös I Amerikatt

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 29 maj 2021 kl. 22:42:17
Samma sak med Super Mario Bros 2 & Pelle Svanslös I Amerikatt

Jag vet inte om jag sett Super Mario Bros 2, men Pelle Svanslös i Amerikatt är tyvärr inte särskilt bra, förresten så skulle jag vilja säga att åtminstone i början av den filmen så tar Pelle examen och det är efter det som han drömmer och efter drömmen beger sig han och de andra katterna ut i skogen och leker kurragömma och där stöter de på ett hungrigt lodjur och så slutar filmen med att alla går hem till Uppsala...

Lilla My

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 maj 2021 kl. 22:45:58
Pelle Svanslös i Amerikatt är tyvärr inte särskilt bra

Håller INTE med - fantastisk film, speciellt om man är full. Den är hysterisk!