Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Quiz

Startat av Mathilda Gustafsson, 31 augusti 2020 kl. 22:38:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 16 juli 2021 kl. 00:12:10
Prinsen heter Odjuret!  >:(

Där har du fel, prinsen heter Adam även om det aldrig nämns i filmen! Han heter bara Odjuret när han är förvandlad till odjur!

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 juli 2021 kl. 00:13:40
Detta är en långfilm!

Huvudrollen är en 10-årig pojke som växer upp i vildmarken och får vänner i form av en Björn, en svart leopard, en röd apa, en liten elefant och fyra fåglar!

Hans huvudfiender är ett randigt kattdjur och en benlös replik!

Så småningom blir han förtrollad av en flicka i hans ålder!

De svenska rösterna är riktigt välkända bland svenska folket!

Vilken film är det jag söker?
Djungelboken

Huvudrollen är en 10-årig pojke som växer upp i vildmarken och får vänner i form av en Björn, en svart leopard, en röd apa, en liten elefant och fyra fåglar! = Mowgli blir vän med Baloo, Bagheera, apkungen Louie, Överste Hathis son och gamarna.

Hans huvudfiender är ett randigt kattdjur och en benlös replik! = Jag förstår inte riktigt det där sista, Men jag antar att du menar Shere Khan och Kaa.

Så småningom blir han förtrollad av en flicka i hans ålder! = han blir kär i Shanti

De svenska rösterna är riktigt välkända bland svenska folket! = skådespelarna i dubbningen är kända speciellt Beppe Wolgers.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 juli 2021 kl. 00:24:25
Djungelboken

Huvudrollen är en 10-årig pojke som växer upp i vildmarken och får vänner i form av en Björn, en svart leopard, en röd apa, en liten elefant och fyra fåglar! = Mowgli blir vän med Baloo, Bagheera, apkungen Louie, Överste Hathis son och gamarna.

Hans huvudfiender är ett randigt kattdjur och en benlös replik! = Jag förstår inte riktigt det där sista, Men jag antar att du menar Shere Khan och Kaa.

Så småningom blir han förtrollad av en flicka i hans ålder! = han blir kär i Shanti

De svenska rösterna är riktigt välkända bland svenska folket! = skådespelarna i dubbningen är kända speciellt Beppe Wolgers.

Rätt igen!

Reptil skulle det stå! (för Kaa är en pytonorm, en reptil)

Steffan Rudvall

Det är en tv-serie!

TV serien handlar om fyra personer samt en hund som löser mysterium och utforskar platser.

Vilken serie är det jag söker?

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 juli 2021 kl. 00:33:34
Det är en tv-serie!

TV serien handlar om fyra personer samt en hund som löser mysterium och utforskar platser.

Vilken serie är det jag söker?

En av Scooby-Doo serierna...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 juli 2021 kl. 08:04:21
En av Scooby-Doo serierna...
Nej det har ingenting med Scooby-Doo att göra.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 juli 2021 kl. 09:12:02
Nej det har ingenting med Scooby-Doo att göra.

Nu vet jag att du skämtar för det finns bara en franshise med fyra personer och en hund som löser mysteriet och det är just Shaggy, Daphne, Velma, Fred och Scooby-Doo!

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 juli 2021 kl. 09:40:02
Nu vet jag att du skämtar för det finns bara en franshise med fyra personer och en hund som löser mysteriet och det är just Shaggy, Daphne, Velma, Fred och Scooby-Doo!
Jag skämtar inte, det är Vi Fem.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 juli 2021 kl. 09:41:01
Jag skämtar inte, det är Vi Fem.

Inte undra på att jag inte kunde den, jag har knappt sett den alls och när jag läste fyra personer och en hund som löser mysterier så gick tankarna till Scooby-Doo så jag gick verkligen i fällan...

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

Den berättas av en fågel med stränginstrument!

Huvudpersonen är ett rött djur med svans och hans bästa vän är ett kanelbrunt djur!

Han förälskar sig i ett annat rött djur med svans som i sin tur förälskar sig i honom!

Andra vänner inkluderar bl.a. en hovdam, en präst, m.fl.!

Tyvärr finns det också fiender; en falsk kung, en benlös reptil och en falsk sheriff!

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 juli 2021 kl. 09:48:24
Detta är en långfilm!

Den berättas av en fågel med stränginstrument!

Huvudpersonen är ett rött djur med svans och hans bästa vän är ett kanelbrunt djur!

Han förälskar sig i ett annat rött djur med svans som i sin tur förälskar sig i honom!

Andra vänner inkluderar bl.a. en hovdam, en präst, m.fl.!

Tyvärr finns det också fiender; en falsk kung, en benlös reptil och en falsk sheriff!

21

Disneyfantasten

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

Huvudpersonen är ett klövdjur och hans bästa vän är ett långörat djur som stampar!

De slår sig också ihop med ett svartvitt djur som gillar blommor!

Där finns också en gammal fågel och helst av allt vill han vara ifred och sova!

Disneyfantasten

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

Huvudpersonen är en fattig hemlös kille som har ett djur med svans som sällskap och senare får hjälp av en stor blå kille!

Han förälskar sig i prinsessan som har ett stort randigt djur som sällskap och hennes pappa vill att hon ska gifta sig när hon fyller år om tre dagar!

Olyckligtvis finns det en ond man som vill sabotera planerna för dem!

Så småningom blir båda hans och hennes drömmar verklighet!