Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Quiz

Startat av Mathilda Gustafsson, 31 augusti 2020 kl. 22:38:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: clara liljeberg skrivet 16 juli 2021 kl. 22:35:02
törnrosa. och jag har en fråga:vilken film var när några blev förvandlade till hönor? andra frågan:vilka djur är det maui förvandlades till med fiskekroken?

Svar på första frågan; Askungen 3 Det Magiska Trollspöet! (lite underligt då vakterna är män så de borde ha förvandlats till tuppar istället)

Svar på andra frågan; diverse olika; en hök, en ren, en leguan, en haj och t.o.m. en tupp!

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

I denna film får sen fattiga killen träffa sin återfunna pappa!

En ond tjuv är ute efter guldhanden!

I slutet gifter sig killen med prinsessan!

Vilken film är det jag söker?

Disneyfantasten

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

De tre husdjuren är tillbaka igen och den här gången är de vilse i stan!

clara liljeberg

Disneyfantasten

Steffan Rudvall

Detta är en långfilm!

Filmen handlar om en flicka som med sina kollegor förlorar sin arbetsplats och hem. Hennes bästa vän som är lite äldre går ut på internet med henne.

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

Den handlar om två små djur som tar fågelskjuts för att rädda en föräldralös flicka från en girig kvinna!

Filmen är en av företagets mörkaste, dystraste, läskigaste och annorlundaste filmer!

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 juli 2021 kl. 23:00:37
Detta är en långfilm!

Filmen handlar om en flicka som med sina kollegor förlorar sin arbetsplats och hem. Hennes bästa vän som är lite äldre går ut på internet med henne.

Tankarna lutar åt Röjar-Ralf Kraschar Internet...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 juli 2021 kl. 23:03:36
Tankarna lutar åt Röjar-Ralf Kraschar Internet...
Det stämmer?
Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 juli 2021 kl. 23:02:30
Detta är en långfilm!

Den handlar om två små djur som tar fågelskjuts för att rädda en föräldralös flicka från en girig kvinna!

Filmen är en av företagets mörkaste, dystraste, läskigaste och annorlundaste filmer!

Bernard och Bianca 23. Dock är väl Taran och den magiska kitteln mörkare enligt Disney.

clara liljeberg

vilka djur förvandlades kuczo till i kejsarens nya skola?

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 juli 2021 kl. 23:05:17
Det stämmer? Bernard och Bianca 23. Dock är väl Taran och den magiska kitteln mörkare enligt Disney.

Det stämmer! Fast Bernard och Bianca är också mörk i och med att nästan hela filmen utspelar sig i natt och mörker plus att den också innehåller massor av enorma skräckscener! Iallafall så tyckte jag som barn att den filmen var riktigt otäck! Idag har jag dock inga problem med den, en del av mitt agg mot den står dock fast fortfarande! (men trots det har jag sedan tidigare sett en den tjusning i den även om jag tycker att Australien är mycket bättre och till skillnad från sin föregångare så har Australien mer humor plus att man i Australien lyckats hitta exemplariskt passande röster till samtliga karaktärer)

Sedan är också Bernard och Bianca unik så tillsvida att det är den enda filmen från Walt Disney Animation Studios som är tvåfilmig och där andra filmen är numrerad!

Disneyfantasten

Citat från: clara liljeberg skrivet 16 juli 2021 kl. 23:11:41
vilka djur förvandlades kuczo till i kejsarens nya skola?

Huvudsakligen lama, men också en sköldpadda, någon sorts fågel och en val!

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

Det är första gången som klumpiga hunden har fått sin egen film men tyvärr är hans röst i get vidare i just denna!

Hans son är förälskad och har stora planer men ovannämnda har andra planer vilket leder till en stor tvist men tillslut löser allting sig!

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 juli 2021 kl. 23:14:09
Sedan är också Bernard och Bianca unik så tillsvida att det är den enda filmen från Walt Disney Animation Studios som är tvåfilmig och där andra filmen är numrerad!
Röjar-Ralf filmerna är ju båda numrerade.