Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Quiz

Startat av Mathilda Gustafsson, 31 augusti 2020 kl. 22:38:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 juli 2021 kl. 23:17:01
Detta är en långfilm!

Det är första gången som klumpiga hunden har fått sin egen film men tyvärr är hans röst i get vidare i just denna!

Hans son är förälskad och har stora planer men ovannämnda har andra planer vilket leder till en stor tvist men tillslut löser allting sig!

Vilken film är det jag söker?
Janne Långben the movie. Eller som jag brukar kalla den, Disney vet inte vad de håller på med de har blivit fullt språngande galna.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 juli 2021 kl. 23:18:02
Röjar-Ralf filmerna är ju båda numrerade.

Det är förvisso sant, men jag menade INNAN dess! Båda Bernard och Bianca kom ut på 1900-talet!

Sedan är också Australien mycket bättre animerad också kom jag på att jag glömde säga plus att första filmen också kom ut över 10 år efter Walts död vilket troligen skulle förklara filmens mörka tema!

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 juli 2021 kl. 23:19:21
Janne Långben the movie. Eller som jag brukar kalla den, Disney vet inte vad de håller på med de har blivit fullt språngande galna.

Rätt svar igen!

Vad är det du menar med det som du brukar kalla den? Är det för Långbens svenska röst i filmen?

clara liljeberg

hur många drakar finns det i avsnittet drakmöte och vilka länder de kom från?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 juli 2021 kl. 23:24:21
Rätt svar igen!

Vad är det du menar med det som du brukar kalla den? Är det för Långbens svenska röst i filmen?
Hur kan man godkänna Jan Modin och underkänna Hans Lindgren, det kan en vettig person inte göra därför är de galna.

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

I denna film får man se dockorna spela i sagan om skattsökandet!

Dessvärre saknar denna film svenskt tal!

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 juli 2021 kl. 23:26:32
Detta är en långfilm!

I denna film får man se dockorna spela i sagan om skattsökandet!

Dessvärre saknar denna film svenskt tal!

Mupparna på skattkammarön

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 juli 2021 kl. 23:26:00
Hur kan man godkänna Jan Modin och underkänna Hans Lindgren, det kan en vettig person inte göra därför är de galna.

Det undrar jag också...

Samma sak tycker jag med rösterna till Mike och Sulley i den nya serien Monsters At Work... (kan dock inte säga detsamma om Mike i Monsters University då den förra rösten hade förhinder vid inspelningen av Hundraåringen)

Sedan vet jag inte hur det ligger till med Svartepetter i Musse, Kalle och Långben De Tre Musketörerna där Stephan Karlsén blev utbytt mot Benke Skogholt, jag personligen tycker att Benkes insats är betydligt sämre än Stephans exemplariska insats)

Disneyfantasten

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

Alla karaktärer fick nya svenska röster när filmen började säljas!

Den handlar om ett hemlöst husdjur som blir vän med ett gäng andra djur som bor vid en hamn i den moderna storstaden och som får husrum hos en flicka!

En elak man kräver de ovannämnda djurens ägare att ge pengar inom tre dagar!

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 juli 2021 kl. 23:32:45
Detta är en långfilm!

Den handlar om ett hemlöst husdjur som blir vän med ett gäng andra djur som bor vid en hamn i den moderna storstaden och som får husrum hos en flicka!

Oliver och Gänget 27.

Disneyfantasten

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 juli 2021 kl. 23:32:45
Detta är en långfilm!

Oliver & Gänget?
Den dubbades om när den började säljas på DVD

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 16 juli 2021 kl. 23:35:02
Oliver & Gänget?
Den dubbades om när den började säljas på DVD
1997 för VHS...

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

Filmen handlar om en annorlunda kille som bor i en kyrka!

Han har sällskap av tre stenvänner och får hjälp av en kvinna på gatorna och vakternas kapten!

Den onde mannen som är ute efter speciellt folk vägrar släppa ut honom!