Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Quiz

Startat av Mathilda Gustafsson, 31 augusti 2020 kl. 22:38:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 18 juli 2021 kl. 09:11:45
Man märker mycket tydligt att det är en tidig dvd-utgåvan.

Precis, DVD-utgåvan gavs ut nästan samtidigt som VHS-utgåvan och DVD var inte särskilt populärt på den tiden...

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

Den handlar om en tjej och hennes mamma, pappa och lillebror som alla dessa är i minimal storlek!

De bor hos en pojke och hans mamma och pappa som alla tre är i vanlig människo-storlek!

Men familjerna hotas av två skadedjurs-utrotare!

Vilken film är det jag söker?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 juli 2021 kl. 09:13:02
Precis, DVD-utgåvan gavs ut nästan samtidigt som VHS-utgåvan och DVD var inte särskilt populärt på den tiden...
Det är lite konstigt att svenskt tal inte står i rött som de ju annars alltid har gjort på både VHS, DVD och Blu-Ray.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 juli 2021 kl. 09:15:17
Detta är en långfilm!

Den handlar om en tjej och hennes mamma, pappa och lillebror som alla dessa är i minimal storlek!

De bor hos en pojke och hans mamma och pappa som alla tre är i vanlig människo-storlek!

Men familjerna hotas av två skadedjurs-utrotare!

Lånarna?

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 juli 2021 kl. 09:15:36
Det är lite konstigt att svenskt tal inte står i rött som de ju annars alltid har gjort på både VHS, DVD och Blu-Ray.

Och ännu konstigare att denna gavs ut på Bluray men inte Mästerdetektiven Basil Mus...

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 juli 2021 kl. 09:17:14
Lånarna?

Rätt igen!

Synd att den inte gavs ut på DVD i Sverige, detta är en riktigt välgjord film!

clara liljeberg

adonis och abis mal blir förvandlade till karkelackor.vilka blir förvandlade till flodhästar?

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

Den franska unga kvinnan är tillbaka tillsammans med sina vänner i tre eller fyra nya berättelser!

Man märker tydligt den låga budgeten bl.a. p.g.a. animationen men positivt att titelrollen har samma svenska röst som förut!

Disneyfantasten

Citat från: clara liljeberg skrivet 18 juli 2021 kl. 09:21:26
adonis och abis mal blir förvandlade till karkelackor.vilka blir förvandlade till flodhästar?

En av vakterna i ett avsnitt av Aladdin TV-serien förvandlas till en flodhäst i vilken också två stycken människor (en man och en kvinna) förvandlas till kängurur!

Om jag minns rätt förvandlas också Aladdin till en haj i ett avsnitt, det är den onda sjöjungfrun Saleen som förvandlar honom!

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 juli 2021 kl. 09:21:38
Detta är en långfilm!

Den franska unga kvinnan är tillbaka tillsammans med sina vänner i tre eller fyra nya berättelser!

Man märker tydligt den låga budgeten bl.a. p.g.a. animationen men positivt att titelrollen har samma svenska röst som förut!

Belles fantastiska värld?

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 juli 2021 kl. 09:24:07
Belles fantastiska värld?

Rätt, förutom att det heter "Magiska Värld"!  :)

clara liljeberg

vilken djurversion var jasmine från duck dodgers på boomerang?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 juli 2021 kl. 09:25:41
Rätt, förutom att det heter "Magiska Värld"!  :)
Jag hade glömt titeln, Det är inte en film jag direkt gillar eller bryr mig om alltså om man ens kan kalla det film vill säga.

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

Huvudrollen är en ung kines-kvinna som är viljestark och räddar landet från invasion!

I sitt sällskap har hon en röd reptil med evlång kropp och fyra korta ben!

Boven i dramat är en man som är ledare av invaderarna!

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 juli 2021 kl. 09:28:34
Jag hade glömt titeln, Det är inte en film jag direkt gillar eller bryr mig om alltså om man ens kan kalla det film vill säga.

Jag förstår, det är dock många som inte tycker om den så det är fullt förståeligt...