Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Quiz

Startat av Mathilda Gustafsson, 31 augusti 2020 kl. 22:38:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

Den kretsar kring en kejsare som är självupptagen och oförskämd mot alla och som straff förvandlas till en lama!

En lamabonde hjälper honom mot att han flyttar sin planerade sommarstuga!

En ond kvinna vill avsätta honom!

En macho-kille är först onda kvinnans medhjälpare p.g.a. sina stora osäkerheter men blir senare klarare i knoppen!

Vilken film är det jag söker?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 juli 2021 kl. 12:05:47
Rätt igen!

Dock gäller det numret i USA och inte i Europa, det var för att filmen är datoranimerad som den blev utesluten och det var innan man övergick helt till datoranimering!
Den borde räknas även här eftersom att den till skillnad från Vilddjuren faktiskt är en Disneyfilm.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 juli 2021 kl. 12:25:34
Den borde räknas även här eftersom att den till skillnad från Vilddjuren faktiskt är en Disneyfilm.

Plus att den också är BETYDLIGT bättre än både den och Lilla Kycklingen! (nu är ju Lilla Kycklingen producerad av Disney själva, men ni fattar poängen iallafall)

Man kan jämföra med DreamWorks-filmen Madagaskar som kom ut samma år som Disney-filmen Lilla Kycklingen (2005) och som har ungefär samma tema som Disney-distribuerade C.O.R.E.-filmen Vilddjuren (2006) som är en ripoff till den!

Sen tycker jag också att Raya och Den Sista Draken och Frost 2 borde räknas då dessa två också är väldigt bra och välgjorda!

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

Den klumpiga hunden är förälskad!

Hans son är ute efter att vinna med sitt lag men hans motståndar-lag fuskar!

En av sonens kompisar faller för en cool tjej med basker!

I slutet får fuskarnas ledare betala för gammal ost, så att säga!

Titelkaraktärens röst har förbättrats avsevärt gentemot förra filmen!

Disneyfantasten

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 juli 2021 kl. 12:29:35
Plus att den också är BETYDLIGT bättre än både den och Lilla Kycklingen! (nu är ju Lilla Kycklingen producerad av Disney själva, men ni fattar poängen iallafall)

Man kan jämföra med DreamWorks-filmen Madagaskar som kom ut samma år som Disney-filmen Lilla Kycklingen (2005) och som har ungefär samma tema som Disney-distribuerade C.O.R.E.-filmen Vilddjuren (2006) som är en ripoff till den!

Sen tycker jag också att Raya och Den Sista Draken och Frost 2 borde räknas då dessa två också är väldigt bra och välgjorda!
Är det verkligen officiellt att Raya och Den Sista Draken inte räknas? Det är ju ingen uppföljare och är ju dessutom gjord av Walt Disney Animation Studios!

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

Huvudrollen är en arkeolog med glasögon!

Han faller för en vithårig kvinna som är tusentals år gammal och fortfarande ung!

Han utforskar hennes rike tillsammans med ett gäng andra arkeologer!

Filmen är en av företagets mörkaste, dystrande, skummaste och annorlundaste filmer eftersom den inte riktigt sticker ut bland flera av företagets övriga filmer med sitt tämligen annorlunda tema och miljö!

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 juli 2021 kl. 12:35:23
Är det verkligen officiellt att Raya och Den Sista Draken inte räknas? Det är ju ingen uppföljare och är ju dessutom gjord av Walt Disney Animation Studios!

Jag tycker också det var jätteskumt!

Frost 2 är lite mer förståeligt eftersom det är en uppföljare som inte har något ytterligare tilläggsnamn!

Nalle Puhs Film Nya Äventyr i Sjumilaskogen är den av de fyra utelämnade filmerna som floppat över hela världen och det var därför den hoppades över...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 juli 2021 kl. 12:39:37
Jag tycker också det var jätteskumt!

Frost 2 är lite mer förståeligt eftersom det är en uppföljare som inte har något ytterligare tilläggsnamn!

Nalle Puhs Film Nya Äventyr i Sjumilaskogen är den av de fyra utelämnade filmerna som floppat över hela världen och det var därför den hoppades över...
Harr Disney gått ut med att Raya och Den Sista Draken inte räknas som Disneyklassiker i Sverige eller tror vi bara det eftersom att klassiker märket inte finns på omslaget?

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 juli 2021 kl. 12:49:18
Harr Disney gått ut med att Raya och Den Sista Draken inte räknas som Disneyklassiker i Sverige eller tror vi bara det eftersom att klassiker märket inte finns på omslaget?

Jag har ingen aning, det är ett stort mysterium...

Disneyfantasten

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

Den handlar om en stor blå kille med päls och hans gröna enögda polare!

En lila kvinna med flera smala ben och levande hår och också är enögd är flickvän med den gröna!

En elak lila kille är ute efter att överträffa den blå i världsmästerskapet och gör allt för att försöka lyckas!

En girig man som driver företaget vill kidnappa folk för att få som han vill!

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 juli 2021 kl. 12:50:13
Jag har ingen aning, det är ett stort mysterium...
Att omslagen inte har märket är förståeligt då man vill använda samma omslag för så många platser som möjligt. Men jag jag tror att det ändå räknas som klassiker 57 här i Sverige.

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 juli 2021 kl. 12:53:06
Detta är en långfilm!

Den handlar om en stor blå kille med päls och hans gröna enögda polare!

En lila kvinna med flera smala ben och levande hår och också är enögd är flickvän med den gröna!

En elak lila kille är ute efter att överträffa den blå i världsmästerskapet och gör allt för att försöka lyckas!

En girig man som driver företaget vill kidnappa folk för att få som han vill!

Monsters Inc 4.

Disneyfantasten

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

Den fortsätter berättelsen på den annorlunda killen nu respekterad!

Han förälskar sig på nytt i en blond tjej som i sin tur förälskar sig i honom!

Hans vänner från förra filmen har en son i denna film!

Detta är både en av företagets värsta animerade filmer någonsin och en av deras värsta uppföljare någonsin då den har fruktansvärt ful animation och en av familjefilmernas sämsta skurkar!