Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Quiz

Startat av Mathilda Gustafsson, 31 augusti 2020 kl. 22:38:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  9 augusti 2021 kl. 17:14:55
Vilken Disneylåt är detta?

Tycker det låter som D-L-S när Sissel i sin enda dubbningsroll någonsin sjunger Hela Min Värld!

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 augusti 2021 kl. 17:23:30
Tycker det låter som D-L-S när Sissel i sin enda dubbningsroll någonsin sjunger Hela Min Värld!
Tekniskt sett är det fel...

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  9 augusti 2021 kl. 17:27:18
Tekniskt sett är det fel...

Men jag tycker det låter som den låten i den filmen...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 augusti 2021 kl. 17:29:59
Men jag tycker det låter som den låten i den filmen...
Vill du höra ljudklippet framlänges?

Disneyfantasten

Steffan Rudvall

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  9 augusti 2021 kl. 17:34:58
Här kommer det.

Jag hade alltså rätt, fast det är på danska istället, dock gjorde Sissel rollen både på svenska, danska och norska och det är fortfarande den enda film där hon någonsin medverkat så varför sa du att jag tekniskt sett hade fel?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 augusti 2021 kl. 17:39:09
Jag hade alltså rätt, fast det är på danska istället, dock gjorde Sissel rollen både på svenska, danska och norska och det är fortfarande den enda film där hon någonsin medverkat så varför sa du att jag tekniskt sett hade fel?
Du har ju tekniskt sett fel eftersom att du gissade på Hela min värld när de som förekommer i klippet egentligen är den danska originaldubbningen av samma sång som i Danmark heter Leve som dem.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  9 augusti 2021 kl. 17:41:22du har ju tekniskt sett fel eftersom att du gissade på Hela min värld när de som förekommer i klippet egentligen är den danska originaldubbningen av samma sång som i Danmark heter Lever som dem.

Jag visste inte vad sången heter på danska förrän du skrev det, vad spelar det för roll om jag säger titeln på mitt hemmaspråk? Det är ju ändå fortfarande samma sång!  ;) (att det varken är Mystiska Blå, Döttrar Till Triton, Havet Är Djupt, Ni Förkrympta Små Liv eller Ta En Kyss framgår med tydlighet!)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 augusti 2021 kl. 17:44:50
Jag visste inte vad sången heter på danska förrän du skrev det, vad spelar det för roll om jag säger titeln på mitt hemmaspråk? Det är ju ändå fortfarande Sanna sång!  ;) (att det varken är Mystiska Blå, Döttrar Till Triton, Havet Är Djupt, Ni Förkrympta Små Liv eller Ta En Kyss framgår med tydlighet!)
Det skulle kanske ha varit bättre om jag skrev att du tekniskt sett hade rätt.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 juli 2021 kl. 23:33:59
Oliver och Gänget 27.
Äger du dvd-utgåvan med originaldubbningen?

Steffan Rudvall

Steffan Rudvall

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 13 augusti 2021 kl. 23:05:17
Hur kan du inte veta det?
Min fru påstår att vi har en DVD utgåva från 2002 av Oliver och gänget dock kan vi inte hitta den så jag vet inte vad den innehåller för dubbning.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 13 augusti 2021 kl. 23:11:08
Min fru påstår att vi har en DVD utgåva från 2002 av Oliver och gänget dock kan vi inte hitta den så jag vet inte vad den innehåller för dubbning.
Du borde försöka leta igen. Jag undrar om Disneyfantasten har utgåvan med originaldubbningen han är ju ändå en Disneyfantast...