Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Quiz

Startat av Mathilda Gustafsson, 31 augusti 2020 kl. 22:38:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.

MOA

En ond hjärna,en prinsessa,en svamp & en anka
Vem söker jag?

Steffan Rudvall

En ekorre som också är sångröst till en syrsa som även har spelat en anka
Vem är det jag söker?

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 september 2020 kl. 21:19:07
Vem är det jag söker?

Bertil Engh
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: MOA skrivet  2 september 2020 kl. 20:15:51
Vem söker jag?

Din mamma ;D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  1 september 2020 kl. 19:34:04
En mus som blir en björnen förvandlas till en prinsessa Vem är det jag söker?

Ursäkta att jag frågar men vilken björn har Pålsson spelat?  ???

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 september 2020 kl. 21:27:31
Ursäkta att jag frågar men vilken björn har Pålsson spelat?  ???
Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 september 2020 kl. 19:37:57
Lizette Pålsson spelar Mimmi Pigg som är en mus och hon spelar Bibi i vissa säsonger av Bumbibjörnarna hon är ju en björn och så har Lizette spelat Askungen och Snövit som är prinsessor

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 september 2020 kl. 21:49:26
Jag ska förklara så att alla förstår Hunden är Långben, Ormen är Kaa i Djungelboken, Musen är Bernhard från Bernard och Bianca och personen som kaptenen blir arg på är Herr Smee från Peter Pan

Roquefort i AristoCats är också en mus, likaså Sixten i Robin Hood!  ;)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 september 2020 kl. 21:31:35
Roquefort i AristoCats är också en mus, likaså Sixten i Robin Hood!  ;)
Ja visst men de är inte huvudroller

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 september 2020 kl. 21:32:29
Ja visst men de är inte huvudroller

Lite är de, de har betydelse för berättelsen!  ;) (Roquefort är dessutom berättarrösten i CD-skivan/kassettbandet/LP-skivan med autentiskt ljud från filmen plus att han och Kaa gjordes av samma röstskådespelare både på svenska och engelska därför tänkte jag på Roquefort när jag läste ordet mus i stycket, Bernard och Bianca är mera tvåfilmig vilket är sällsynt bland Disneyklassiker plus att Australien-filmen är väldigt fristående och temat i första filmen är avsevärt mörkare jämfört med Robin Hood och filmerna bakåt och på flera ställen märks Walts frånvaro väldigt tydligt)

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 september 2020 kl. 21:28:50

Ojdå, inte konstigt att jag inte förstod det, Bibbi är ingen av de roller som jag associerar till Pålsson, minns inte ens om jag någonsin hört Pålsson i rollen därför skulle jag uppskatta ljudklipp...

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 september 2020 kl. 21:19:07
Vem är det jag söker?

Men är inte Puff en jordekorre?  ???

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 september 2020 kl. 21:42:39
Lite är de, de har betydelse för berättelsen!  ;) (Roquefort är dessutom berättarrösten i CD-skivan/kassettbandet/LP-skivan med autentiskt ljud från filmen plus att han och Kaa gjordes av samma röstskådespelare både på svenska och engelska därför tänkte jag på Roquefort när jag läste ordet mus i stycket, Bernard och Bianca är mera tvåfilmig vilket är sällsynt bland Disneyklassiker plus att Australien-filmen är väldigt fristående och temat i första filmen är avsevärt mörkare jämfört med Robin Hood och filmerna bakåt och på flera ställen märks Walts frånvaro väldigt tydligt)

Ojdå, inte konstigt att jag inte förstod det, Bibbi är ingen av de roller som jag associerar till Pålsson, minns inte ens om jag någonsin hört Pålsson i rollen därför skulle jag uppskatta ljudklipp...

Men är inte Puff en jordekorre?  ???
Ja,en chipmunk

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet  2 september 2020 kl. 21:50:03
Ja,en chipmunk

Exakt!

Jordekorre heter nämligen "chipmunk" på engelska!

Ekorre på engelska heter "squirrel"! (och det är sådana jag tänker på när jag hör talas om ekorrar)

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet  2 september 2020 kl. 20:15:51
Vem söker jag?

Kan det vara Anna Nordell-Engh?

Tyvärr vet jag inte vilka den onda hjärnan eller svampen är, men prinsessan (som visserligen inte är filmens prinsessa, men som klär sig som en) är Charlotte i Prinsessan och Grodan och ankan är Kajsa Anka, där hon sedan 2008 är den nuvarande officiella rösten...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 september 2020 kl. 21:52:16
Exakt!

Jordekorre heter nämligen "chipmunk" på engelska!

Ekorre på engelska heter "squirrel"! (och det är sådana jag tänker på när jag hör talas om ekorrar)
Jo jag vet men Jag tror Dom kallar dem ekorrar i svenska dubbningar