Författare Ämne: Sun Studios i Köpenhamns dubbare hos Eurotroll  (läst 102 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Erik Dahlberg

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 511
  • Kön: Man
    • Visa profil
Sun Studios i Köpenhamns dubbare hos Eurotroll
« skrivet: 2 september 2020 kl. 18:22:02 »
Jag undrar om dom som dubbade hos Sun Studios i Köpenhamn dubbat nånting hos Eurotroll nån gång. Jag tänker främst på Kenneth Mildoff, Håkan Mohede, Nina Gunke, Mikael Roupe, Gizela Rasch, Stefan Frelander, Lena Ericsson, Thomas Engelbrektson, Olli Markenros och Anja Schimdt

Jag vet att Dan Bratt har dubbat där några gånger och att Det magiska svärdet dubbades av både Sun Studio och Eurotroll

Utloggad gstone

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 6 788
  • Jag har Aspergers och älskar film !
    • Visa profil
SV: Sun Studios i Köpenhamns dubbare hos Eurotroll
« Svar #1 skrivet: 2 september 2020 kl. 18:26:02 »
Jag tror  Lena Ericsson gjord en del

Utloggad Steffan Rudvall

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 907
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 2 september 2020 kl. 18:27:16 »
Jag tror  Lena Ericsson gjord en del
Inte åt Eurotroll men åt Doreen Denning och Media Dubb
Nu delar vi på oss!

Utloggad Erika

• Global moderator
  • Antal inlägg: 1 514
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 2 september 2020 kl. 18:36:18 »
Mikael Roupé var med i den andra säsongen av "Stålmannen" (den animerade tv-serien från 90-talet) som dubbades av Eurotroll, men jag misstänker han spelade nog in sina repliker hos Sun Studio (?)...

Utloggad Steffan Rudvall

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 2 september 2020 kl. 18:39:00 »
Att Sun Studio skådespelare har dubbat på Eurotroll är inte så vanligt Dock så är det vanligare att Sun Studio dubbningar är inspelade på Eurotroll
Nu delar vi på oss!

Utloggad Disneyfantasten

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 6 338
  • Jag är Gazelle, välkommen till Zootropolis.
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 2 september 2020 kl. 18:50:30 »
Jag undrar om dom som dubbade hos Sun Studios i Köpenhamn dubbat nånting hos Eurotroll nån gång. Jag tänker främst på Kenneth Mildoff, Håkan Mohede, Nina Gunke, Mikael Roupe, Gizela Rasch, Stefan Frelander, Lena Ericsson, Thomas Engelbrektson, Olli Markenros och Anja Schimdt

Jag vet att Dan Bratt har dubbat där några gånger och att Det magiska svärdet dubbades av både Sun Studio och Eurotroll

Samtliga uppräknade utom Kenneth, Nina och Anja har medverkat i Toy Story (första filmen alltså) som spelades in hos både Sun Studio och Eurotroll, detta för att Björn Skifs (som spelade in sina repliker i Stockholm) inte skulle behöva resa till Köpenhamn för dubbningen…

Dessutom så var Kenneth berättaren i musiksagan Belle och Vildsvinet som även den spelades in både hos Sun Studio och Eurotroll, den finns tillgänglig på YouTube…

Utloggad Steffan Rudvall

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: 2 september 2020 kl. 18:52:57 »
Samtliga uppräknade utom Kenneth, Nina och Anja har medverkat i Toy Story (första filmen alltså) som spelades in hos både Sun Studio och Eurotroll, detta för att Björn Skifs (som spelade in sina repliker i Stockholm) inte skulle behöva resa till Köpenhamn för dubbningen…

Dessutom så var Kenneth berättaren i musiksagan Belle och Vildsvinet som även den spelades in både hos Sun Studio och Eurotroll, den finns tillgänglig på YouTube…
Ja fast det är inte inspelat på Eurotroll om en kändis spelas in på Eurotroll gör väl inte det att hela dubbningen är inspelad där
Nu delar vi på oss!