Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

DuckTales - Disney+ (Nydubb på Svenska)

Startat av Goliat, 6 november 2020 kl. 07:04:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

BPS

Citat från: Kloppstock skrivet  3 mars 2025 kl. 20:29:52En sak hör jag med den nya dubben, och det är att någon försöker imitera Staffan Hallerstam såpass att jag först tog fel på person, det är fadäs då den här nya stjärnan ifråga borde härmat Monica F ;) istället
Och jag är ju inte dummar än att jag inser att det beror på att Staffan H låg närmre den engelska orginaldubben, men det skiter jag i då Monica är knattarna, och min idol Staffan hör hemma i Tintin snarare
Den någon är ju Leo Hallerstam och han imiterar nog inte sin pappa för att pappan var mer lik originalrösten men för att man ville få den nya dubbningen så lik den gamla som möjligt.

MOA

Citat från: Kloppstock skrivet  3 mars 2025 kl. 20:34:55Du var väldigt reaktiv & jag var väldigt sarkastisk mycket riktigt, jag har bara lagt på minne att D Hofverberg tyckte Roger brast i inlevelse i gamla KM recensioner som jag läste på dubbningshemsidan runt 2005+ ;) men det är möjligt att det är präst-skriberade ungdomssynder (av mig att dra upp det idag ;))
Ja åsikter kan ändras & galet att du minns det 20 år senare

Will Siv

Citat från: Kloppstock skrivet  3 mars 2025 kl. 20:29:52En sak hör jag med den nya dubben, och det är att någon försöker imitera Staffan Hallerstam såpass att jag först tog fel på person, det är fadäs då den här nya stjärnan ifråga borde härmat Monica F ;) istället.

Och jag är ju inte dummare än att jag inser att det beror på att Staffan H låg närmre den engelska orginaldubben, men det skiter jag i då Monica ÄR knattarna med hela svenska folket eller så hade hon inte fått göra knattarna inför Ingvar Oldsberg i Bingolotto du minns, och min idol Staffan hör hemma i Tintin snarare.
Citat från: BPS skrivet  3 mars 2025 kl. 20:36:12Den någon är ju Leo Hallerstam och han imiterar nog inte sin pappa för att pappan var mer lik originalrösten men för att man ville få den nya dubbningen så lik den gamla som möjligt.
Fast Knattarna spelades ju i "original versionen" av en kvinna (Russi Taylor, som även spelade Anki och Mimmi Pigg) och även om Staffans insats är nära så låter han hesare och dessutom är hans röst elektronisk förvrängd, tillskillnad från Monica.

Leo är däremot inte förvrängd men låter lite väl "tonårig"

Har nämt det här tidigare, men jag tycker också att en tjej borde spela Knattarna igen som låter närmare Monica, vår närmaste kandidat är kanske Mikaela Tidermark Nelson (som spelar Anki i både rebooten och dom omdubbade avsnitten och spelade även Kalle Anka som ung i ett avsnitt!)
- what.

Will Siv

Citat från: Kloppstock skrivet  3 mars 2025 kl. 20:29:52Monica ÄR knattarna med hela svenska folket eller så hade hon inte fått göra knattarna inför Ingvar Oldsberg i Bingolotto du minns, och min idol Staffan hör hemma i Tintin snarare.
Men Staffan har väl inte varit i nån Tintin dubbning  ??? 

- what.

gstone

Jag är på avsnitt 9 av säsong 2 och det låter resan som Birgitta Fernström tagit över Rollen som Matilda , det gick rätt fort.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

BPS

Citat från: gstone skrivet  8 juni 2025 kl. 00:39:25Jag är på avsnitt 9 av säsong 2 och det låter resan som Birgitta Fernström tagit över Rollen som Matilda , det gick rätt fort.
Irene Lindh kommer tillbaka jag har för mig att Stockholm skådespelarna gör sina karaktärer i vissa avsnitt av den säsongen och i andra inte.

DingoPictures2005

Citat från: BPS skrivet  8 juni 2025 kl. 00:49:48Irene Lindh kommer tillbaka jag har för mig att Stockholm skådespelarna gör sina karaktärer i vissa avsnitt av den säsongen och i andra inte.
Hörs Per något?
Per Sandborgh som Sigge är en av de bästa dubb insatserna i den svenska tecknat historien

BPS

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  8 juni 2025 kl. 01:10:14Hörs Per något?
Per Sandborgh som Sigge är en av de bästa dubb insatserna i den svenska tecknat historien
I de fem första avsnitten av säsongen spelar han Guld Ivar sen kan det hända att han är någon av Björnbusarna också men just Ulf spelar Sigge på heltid.

DingoPictures2005

Citat från: BPS skrivet  8 juni 2025 kl. 01:11:50I de fem första avsnitten av säsongen spelar han Guld Ivar sen kan det hända att han är någon av Björnbusarna också men just Ulf spelar Sigge på heltid.
I see synd.