Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Dubbare/röstskådespelare utan bilder

Startat av MOA, 18 november 2020 kl. 17:34:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

DingoPictures2005

Min favoritröstskådespelare genom tiderna Hans Lindgren taget från filmen Rännstensungar.
Hans Lindgren medverkade i många filmer på 50-70 talet.

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  8 maj 2024 kl. 21:38:59Min favoritröstskådespelare genom tiderna Hans Lindgren taget från filmen Rännstensungar.
Hans Lindgren medverkade i många filmer på 50-70 talet.
Där var han väldigt ung

DingoPictures2005

Citat från: MOA skrivet  8 maj 2024 kl. 22:12:58Där var han väldigt ung
Yes han var endast 12 år då🙂.

Hans Lindgren kommer att vara evigt saknad hos mig, han är den röst som betytt mest för mig under barndomen.
Långben, Ormen Kaa, Bernard, mfl🤩.

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  8 maj 2024 kl. 22:29:47Yes han var endast 12 år då🙂.

Hans Lindgren kommer att vara evigt saknad hos mig, han är den röst som betytt mest för mig under barndomen.
Långben, Ormen Kaa, Bernard, mfl🤩.
R.I.P

DingoPictures2005

Irene Lindh i Vinterviken 1996.
Ser filmen på vhs så därför ingen screenshot😅.

Steffan Rudvall

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  9 maj 2024 kl. 20:56:37Irene Lindh i Vinterviken 1996.
Ser filmen på vhs så därför ingen screenshot😅.
Jag har för mig att även Hasse Jonsson och Maria Weisby ska vara med i den...

DingoPictures2005

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  9 maj 2024 kl. 21:04:39Jag har för mig att även Hasse Jonsson och Maria Weisby ska vara med i den...
Ja Hasse är med i den.
Dock har Hasse spelat i ganska många filmer.

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  9 maj 2024 kl. 21:15:47Ja Hasse är med i den.
Dock har Hasse spelat i ganska många filmer.
Hur gammal är den nu igen, Hasse gjorde live action filmer innan han dubbade. Borde jag se Vinterviken nu?

DingoPictures2005

Tror detta är Maria Weisby.

DingoPictures2005

Citat från: MOA skrivet  9 maj 2024 kl. 21:33:58Hur gammal är den nu igen, Hasse gjorde live action filmer innan han dubbade. Borde jag se Vinterviken nu?
96.
Hasse är med i ganska mycket.
En Småstad vid seklets början (Där spelar Hans Lindgren också)
På Palmblad och Rosor
Beck - Monstret

För att nämna ett antal.

Steffan Rudvall

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  9 maj 2024 kl. 21:42:1596.
På Palmblad och Rosor
Beck - Monstret

För att nämna ett antal.
Är vi säkra på att det är samma Hans "Hasse" Jonsson som var med redan som barnskådespelare?

DingoPictures2005

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  9 maj 2024 kl. 21:46:31Är vi säkra på att det är samma Hans "Hasse" Jonsson som var med redan som barnskådespelare?
Ja det står det på Hasse:s imdb

Erika

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  9 maj 2024 kl. 21:46:31Är vi säkra på att det är samma Hans "Hasse" Jonsson som var med redan som barnskådespelare?
Citat från: DingoPictures2005 skrivet  9 maj 2024 kl. 21:54:52Ja det står det på Hasse:s imdb
Vill minnas Hasse Jonsson är med i Caroline Cabots bok Julkalendern genom tiderna, och berättar lite om En småstad vid seklets början.

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  9 maj 2024 kl. 21:42:1596.
På Palmblad och Rosor
Beck - Monstret

För att nämna ett antal.
När han var väldigt aktiv
Johan Hedenberg & Steve Kratz medverkar också i monstret, Hjältarnas röster i Super Mario Bros Super Show

DingoPictures2005

Citat från: MOA skrivet  9 maj 2024 kl. 23:33:09När han var väldigt aktiv
Johan Hedenberg & Steve Kratz medverkar också i monstret, Hjältarnas röster i Super Mario Bros Super Show
Johan Hedenberg har också spelat i många filmer.
Han har exempelvis huvudroller i Kommissarie Späck och Åshjödens BK.
Tror dom flesta i Sverige känner till Johan Hedenberg då han medverkat i många filmer.

Steve Kratz har haft roller i ett antal svenska filmer som bland annat Colin Nutley filmen BlackJack.
Tror dock inte att han är känd bland dom flesta svenskarna, då han mest haft mindre roller i filmen.