Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Dubbare/röstskådespelare utan bilder

Startat av MOA, 18 november 2020 kl. 17:34:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Inte för att häckla men Andreas Nilsson ser ut att ha pissat på sig i bilden som finns på hemsidan

DingoPictures2005

Första bilden dubbveteranen Jonas Bergström.
Jonas har synts i väldigt få filmer, dock är han relativt enkel att hitta bild på.

Andra bilden Hans Lindgren, tillsammans med Christina Schollin.
Yes jag vet att Hans Lindgren synts i flertalet filmer, mest noterbart Rännstensungar (äldre filmen) och Barnen från Frostmofjället.
I vuxen ålder så hade Hans biroller i diverse filmer och han spelade också huvudroll i en reklamfilm för Pååls finbageri och en reklam för Ajax.

DingoPictures2005

Har någon bild på dubbregissören Lasse Swärd?

Erika

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 12 november 2024 kl. 14:23:36Har någon bild på dubbregissören Lasse Swärd?
Minns att @Oscar Isaksson har postat en bild på honom i en tråd, men kan inte hitta den. :( 

BPS

Citat från: Erika skrivet 12 november 2024 kl. 15:36:54Minns att @Oscar Isaksson har postat en bild på honom i en tråd, men kan inte hitta den. :(
Här är den...

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  8 september 2024 kl. 18:52:21Ska man göra antagandet att tex även Svansjön som Lasse Swärd dubbade, spelades in hos Tonservice Löthner & Löthner. Det finns väldigt lite skrivet om den, kanske för den dubbades direkt för video. Utgiven fösta gången genom Trix Videofilmer i januari 1982.

Detta har förbryllat mig mycket. Vad det är för en film, som nämns i en Expressenartikel från den 22 december 1982?
bib13991089_19821222_11242_346_0061.jpg

BPS

Citat från: MOA skrivet 12 november 2024 kl. 17:06:37Gammal bild men ändå
Han har ju varit död sedan 1995 så alla bilder på honom är ju gamla bilder...

Disneyfantasten

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 12 november 2024 kl. 14:23:36Har någon bild på dubbregissören Lasse Swärd?
Till Fantastiska Wilbur va? (bara för att vara säker, det är den enda amerikanska film jag kan minnas att han regisserat, resten har varit europeiska filmer, mer specifikt franska filmer som Asterix, samt japanska filmer som till exempel Skattkammarön)

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 november 2024 kl. 17:55:56Till Fantastiska Wilbur va? (bara för att vara säker, det är den enda amerikanska film jag kan minnas att han regisserat, resten har varit europeiska filmer, mer specifikt franska filmer som Asterix, samt japanska filmer som till exempel Skattkammarön)
Eller Tummeliten som nämns i texten

DingoPictures2005

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 november 2024 kl. 17:55:56Till Fantastiska Wilbur va? (bara för att vara säker, det är den enda amerikanska film jag kan minnas att han regisserat, resten har varit europeiska filmer, mer specifikt franska filmer som Asterix, samt japanska filmer som till exempel Skattkammarön)
Han har regisserat fler Amerikanska filmer än så.

Lasse jobbade flitigt med dubb (på heltid), och därför har han också dubbat mer än 1 Amerikansk film.

@TonyTonka wiki så omnämns också Barnen från Vildmarken och lp dubbningarna av Scooby är ju tekniskt sätt amerikanska från början.
Vet dock ej om denna listan är komplett.

DingoPictures2005

Har någon bild på röstskådespelerskan Marianne Wäyrynen?
Hon dubbade mycket hos Lasse Swärd på 60-70 talet om någon undrar.

Daniel Hofverberg

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 13 november 2024 kl. 08:43:06Har någon bild på röstskådespelerskan Marianne Wäyrynen?
Hon dubbade mycket hos Lasse Swärd på 60-70 talet om någon undrar.
Sjöbergs bildbyrå har ett foto på henne från 1969, men man måste betala för att få bort vattenstämpeln:
https://www.sjobergbildbyra.se/fotoweb/archives/5000-Alla-bilder/Imagearchive/Imagearchive328/TR36442.jpg.info

Här är också ett foto tillsammans med Staffan Hallerstam från 1968, men som även det kräver betalning för att få bort vattenstämpeln på:
https://www.album-online.com/detail/en/YTVlZTFlMA/1968-knApp-knapp-barnprogram-radion-med-kersti-adams-rey-som-alb8451649?sT=KERSTI&iSF=3&bPo=1

Hon var även med i teatrar på 1970-talet, men på Kulturhuset Stadsteaterns webbsida hittar jag inga foton på henne.

DingoPictures2005

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 november 2024 kl. 09:07:07Sjöbergs bildbyrå har ett foto på henne från 1969, men man måste betala för att få bort vattenstämpeln:
https://www.sjobergbildbyra.se/fotoweb/archives/5000-Alla-bilder/Imagearchive/Imagearchive328/TR36442.jpg.info

Här är också ett foto tillsammans med Staffan Hallerstam från 1968, men som även det kräver betalning för att få bort vattenstämpeln på:
https://www.album-online.com/detail/en/YTVlZTFlMA/1968-knApp-knapp-barnprogram-radion-med-kersti-adams-rey-som-alb8451649?sT=KERSTI&iSF=3&bPo=1

Hon var även med i teatrar på 1970-talet, men på Kulturhuset Stadsteaterns webbsida hittar jag inga foton på henne.
Stort tack, roligt att hon och dub veteranen Staffan Hallerstam är med på samma bild🙂.

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 november 2024 kl. 09:07:07Sjöbergs bildbyrå har ett foto på henne från 1969, men man måste betala för att få bort vattenstämpeln:

Tycker inte att vattenstämplen är så irriterande, gissar att hon är i tidiga tonåren på bilderna. Antar att Harriet Lekman aldrig dubbat

DingoPictures2005

Citat från: MOA skrivet 13 november 2024 kl. 15:09:17Tycker inte att vattenstämplen är så irriterande, gissar att hon är i tidiga tonåren på bilderna. Antar att Harriet Lekman aldrig dubbat
Nej finns ingen dokumenterad dub Harriet medverkat i men hon kan ju ha dubbat i någon typ odokumenterad evigt förlorad biodubbning.....