Tänkte det kunde startas eget ämne om Disney karaktärernas ålder. Det snackades ju mycket i det ämnet om Snövit men här kan vi gå vidare med det.
Iallafall så utgick jag från den här länken som jag kollade då på:
https://planetradio.co.uk/heat/entertainment/movies/disney-age-gaps/Men jag vet inte riktigt vad jag ska säga om den artikeln ifall det verkligen stämmer och hur man vet det och vart denna personen har hittat allting!?
Och blev helt paff när jag såg visas ålder och hade ingen aning om att en del av dem var i min ålder. Verkligen inte Tarzan eller så!?

Så därför tänkte jag skriva lite här vilken ålder jag trött att dem är i. Kommer kanske skriva in fler karaktärer senare.
Men okej vi börjar då med dessa som fanns med här då:
Snövit:Ålder som det sägs: 14 år
Vad jag har trott: ca. 25 år
Prins Florian:Ålder som det sägs: 31 år
Vad jag har trott: Ungefär detsamma. 30 år nånting.
Så att här har jag mest varit överraskad över Snövits ålder och alltid trott att hon har varit nästan 25 år. Men att efter att jag har hört att hon skulle vara mellan 18-19 år efter att jag då såg
Snow White and The Huntsman så blev jag med lite chockad att jag läste att hon var i den åldern i boken.
Var inte direkt så förvånad om Prinsens ålder då man knappt får veta nånting om honom.
Så jag tyckte väl 30 passar perfekt in där.
Men om hon då är 14 år. Var det ju inte direkt okej att han gifte sig med henne heller för hon var ju inte ens byxmyndig då. Fast jag vet ju inte heller vad det var för regler förr.
Linguini:Ålder som det sägs: 19 år
Vad jag har trott: Ungefär samma. Fast kanske mer uppåt 23 år kanske.
Collette:Ålder som det sägs: 26 år
Vad jag har trott: Nästan samma fast mer uppåt 30 år.
Det var inte så jätte förvånande här. Tyckte mer att det känns som att Linguini varit lite mer än 20 år och att Collette känns som hon är i 30 års åldern.
Askungen:Ålder som det sägs: 19 år
Vad jag har trott: 26-30 år
Prins Charming:Ålder som det sägs: 21 år
Vad jag har trott: ca. 35 år eller yngre
Tycker det känns oerhört märkligt på nåt sätt att alla dessa prinsessor har varit flera år yngre än vad jag själv har trott. Har alltid tänkt att dem ska vara i 20 års åldern nånstans.
Men att nu är dem här båda jätte unga och är precis myndiga att gifta sig i princip.
Anna:Ålder som det sägs: 18 år
Vad jag har trott: Ungefär samma. Kanske mer närmare 20 år.
Kristoff:Ålder som det sägs: 21 år
Vad jag har trott: Liten bit under 30 år. Kanske 28 år.
Elsa:Ålder som det sägs: 24 år
Vad jag har trott: Lite yngre faktiskt 21 år skulle jag nog ha tippat.
Här har man ju dock trött ungefär som Elsas ålder är densamma. Men att Kristoff varit några år äldre. Men så tog jag med Elsa här och här har jag trött lite yngre faktiskt när jag själv googlade det.
Fortsätter med resten lite senare. Men skriv gärna vilken ålder ni har trott att dem är i här.