Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Gillar ni Halloween?

Startat av Mathilda Gustafsson, 4 december 2020 kl. 18:05:08

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gillar ni Halloween?

Ja
4 (50%)
Nej
2 (25%)
Kanske
2 (25%)

Antal personer som röstat: 8

Mathilda Gustafsson


MOA


Elios


Lilla My

Firar inte direkt, föredrar julafton, dock fyller jag år på Halloween så lite kul är det ju.

MOA

Citat från: Lilla My skrivet  5 december 2020 kl. 00:13:15
Firar inte direkt, föredrar julafton, dock fyller jag år på Halloween så lite kul är det ju.
Ja Jul e roligare

Steffan Rudvall


Grimner

Vi asatroende firar ju Alvablot och inte Hallowe'en, Allhelgonaafton eller Samhain; men det betyder inte att vi har någonting emot dessa alternativa högtider. Personligen så uppskattar jag att andra människor kan glädjas under denna helg, som för oss är en mycket allvarlig tid där vi hedrar våra döda i fullständig ensamhet.
Men eftersom Alvablot för mig (datumet varierar mellan samfund) infaller 1 november så brukar jag faktiskt ha ett mer lättsamt firande under 31 oktober tillsammans med min lillebror, då vi har skräckfilmsmaraton. Så på ett sätt firar vi ju en mer modern västerländsk Hallowe'en ändå. Och att få en ursäkt att äta sötsaker har jag aldrig tackat nej till. :D
Piratkopiering är inte stöld - det är bevarande!
Stöld innebär förstörelse och förlust. Digital duplicering är skapande, och möjliggör för alla, oavsett bakgrund eller resurser, att ta del av livets mångfald. Det är inte bara etiskt, utan en ren dygd.
Tack till alla som fildelar. Ni är hjältar.