Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Första svenska Snobben dubbningen

Startat av Adam Larsson, 2 januari 2021 kl. 07:56:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


Daniel Hofverberg

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 19 juni 2024 kl. 13:03:06Jag fick tillslut kontakt med nordiska rättighetsägaren till A Boy Named Charlie Brown och Snoopy, Come Home. Tyvärr hänvisade de i sin tur till att filmerna nyligen givits ut på DVD här.
Har verkligen de filmerna givits ut på DVD i Sverige...? Jag hittar inget som tyder på det, vare sig i dubbad eller textad form.

CDON och Ginza har förvisso brittiska utgåvor till salu (med engelsk text), men det rör sig ju om importutgåvor och inga utgåvor med vare sig svenskt tal eller text.

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 juni 2024 kl. 14:32:01Har verkligen de filmerna givits ut på DVD i Sverige...? Jag hittar inget som tyder på det, vare sig i dubbad eller textad form.

CDON och Ginza har förvisso brittiska utgåvor till salu (med engelsk text), men det rör sig ju om importutgåvor och inga utgåvor med vare sig svenskt tal eller text.
Det är nog den här utgåvan som åsyftas. En nordisk utgåva men endast med originalljud och engelsk text.

https://www.ginza.se/product/snobben-2-movie-collection/404413/


Lite konstigt att de kallar lille Karl för Charlie Brown i en svensk titel...


Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 juni 2024 kl. 14:40:46Det är nog den här utgåvan som åsyftas. En nordisk utgåva men endast med originalljud och engelsk text.

https://www.ginza.se/product/snobben-2-movie-collection/404413/
Vad i hela...? Är det ännu en sådan märklig utgåva, precis som nu aktuella The Holdovers, som bara har engelskt tal och text trots att det är en nordisk utgåva...?!

Hur sjutton tänker egentligen distributörerna...?

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 juni 2024 kl. 14:43:01Vad i hela...? Är det ännu en sådan märklig utgåva, precis som nu aktuella The Holdovers, som bara har engelskt tal och text trots att det är en nordisk utgåva...?!

Hur sjutton tänker egentligen distributörerna...?
Det verkar vara en sån där lågbudget utgåva, någon som har insett att de kan få rättigheterna och givit ut enklast möjliga...

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 juni 2024 kl. 14:48:58Det verkar vara en sån där lågbudget utgåva, någon som har insett att de kan få rättigheterna och givit ut enklast möjliga...
Jo, men förr i tiden innebar ju enkla lågbudgetutgåvor att de i alla fall hade svensk text; men inget bonusmaterial eller nordiska dubbningar. Verkar som att "lågbudget" inte innebär samma ambition nu som för några år sedan... :(