Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Mest Hatade Dubbningen

Startat av MOA, 6 januari 2021 kl. 16:15:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Vilken svensk dubbning e den mest hatade av svenska folket?

Mathilda Gustafsson

Citat från: MOA skrivet  6 januari 2021 kl. 16:15:38
Vilken svensk dubbning e den mest hatade av svenska folket?
Sun Studios Turtles verkar vara hatad av många.

gstone

Mary Poppins kanske  ???

Eller Monica Forsbergs Dumbo ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Fattar Turtles & Dumbo men hur e Mary Poppins dålig?

Mathilda Gustafsson

Citat från: MOA skrivet  6 januari 2021 kl. 18:45:56
Fattar Turtles & Dumbo men hur e Mary Poppins dålig?
Jag tror Gstone tog upp Mary Poppins för att han inte gillar dubbningar gjorda i Köpenhamn.

Adam

Såvitt jag vet är det nog, förutom många dubbningar av live-action-filmer (specifikt sådant som Harry Potter-filmerna och Star Wars Episode 1), utan tvekan den svenska dubben av Simpsons-filmen (2007), då jag flera gånger har sett och läst högtravande inlägg (dvs rants) om den flöda genom nätet,
..men så horribel som den är så är den enligt mig inte den allra sämsta svenska dubben. (enligt mig går den titeln till en svensk dubb av den tecknade Helan & Halvan-TV-serien, som fanns på VHS)
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

MOA

Citat från: Adam skrivet  6 januari 2021 kl. 19:43:28
Såvitt jag vet är det nog, förutom många dubbningar av live-action-filmer (specifikt sådant som Harry Potter-filmerna och Star Wars Episode 1), utan tvekan den svenska dubben av Simpsons-filmen (2007), då jag flera gånger har sett och läst högtravande inlägg (dvs rants) om den flöda genom nätet,
..men så horribel som den är så är den enligt mig inte den allra sämsta svenska dubben. (enligt mig går den titeln till en svensk dubb av den tecknade Helan & Halvan-TV-serien, som fanns på VHS)
Hur e den dålig?

Adam

✌🤘

Adam

Citat från: MOA skrivet  6 januari 2021 kl. 23:33:26
Nej Helan & Halvan
Det lät som att röstskådespelarna inte alls engagerade sig/levde sig in i rollerna. Alla lät så platta, livlösa och o-passionerade som de bara kunde låta, att de bara läste innantill, och hela dubbningen i sig lät också som om den spelades in i en hockey-arena då alla röster konstant hade ett irriterande eko i sig.

Här är förresten länken till den, om du nu vill höra själv:
https://youtu.be/JYgtjDJggcI
✌🤘