Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Hur skulle din dubbning se ut?

Startat av clash, 21 januari 2006 kl. 01:37:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 juli 2020 kl. 19:54:35
Om hade dubbat Sun Studio Köpenhamn hade dubbat Luftens hjältar

Baloo = Kenneth Milldoff

Ville Virvel = Gizela Rasch

Rebecca Cummingham = Gizela Rasch

Molly Cummingham = Lena Ericsson

Kung Louie = Oli Markenros

Don Karnage = Dan Bratt

Vildkatt = Stefan Ferlander

Shere Khan = Mikael Roupé

Sun Studios fanns ju inte när serien kom ut :(
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 10 juli 2020 kl. 19:58:52
Sun Studios fanns ju inte när serien kom ut :(
Citat från Dubbningshemsidan

Sun Studio A/S i Köpenhamn grundades 1981, men de gjorde knappast svenska dubbningar så tidigt; det var nog hellre mot slutet av 1980-talet

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 juli 2020 kl. 19:54:35
Om hade dubbat Sun Studio Köpenhamn hade dubbat Luftens hjältar

Baloo = Kenneth Milldoff

Ville Virvel = Gizela Rasch

Kung Louie = Oli Markenros

Don Karnage = Dan Bratt

Shere Khan = Mikael Roupé

Är själv inte så säker på Olli Markenros som Kung Louie, han känns helt malplacerad i den rollen... (bland de som brukar dubba hos Sun Studio så tror jag att Stefan Frelander och Håkan Mohede hade passat skapligt som Louie)

Mikael Roupé som Shere Khan låter heller inte vidare lyckad, bland de som brukar dubba hos Sun Studio så tror jag att Kenneth Milldoff hade klarat rollen skapligt...

Sen hade jag hellre valt en pojke till att spela Ville Virvel, förmodligen Gabriel Odenhammar...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 juli 2020 kl. 20:09:42
Är själv inte så säker på Olli Markenros som Kung Louie, han känns helt malplacerad i den rollen... (bland de som brukar dubba hos Sun Studio så tror jag att Stefan Frelander och Håkan Mohede hade passat skapligt som Louie)

Sen hade jag hellre valt en pojke till att spela Ville Virvel, förmodligen Gabriel Odenhammar...
Håkan Mohede var mitt förstahandsval till Kung Louie Men sen tänkte jag på några av hans roller och trodde att han nog inte skulle passa ändå Jag visste inte att Gabriel dubbade så tidigt för Sun Studio så därför tog jag Gizela

Steffan Rudvall

Mikael Roupé som Shere Khan låter heller inte vidare lyckad, bland de som brukar dubba hos Sun Studio så tror jag att Kenneth Milldoff hade klarat rollen skapligt...

Jag tänkte att jag inte skulle ha Kenneth som både protagonisten och antagonisten så jag tog Mikael för att jag vet att han är bra på att göra liknade röster

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 juli 2020 kl. 20:04:26
Citat från Dubbningshemsidan

Sun Studio A/S i Köpenhamn grundades 1981, men de gjorde knappast svenska dubbningar så tidigt; det var nog hellre mot slutet av 1980-talet

Ja vist inte det  :( , Men dom dubbade inte i Sverige då som du sa  :D

gstone

HELT KLART ska Kenneth Milldoff var Shere Khan då hab ändå dubbat Tony Jay(Khan's orginalröst) en gång tidagre  :D

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 10 juli 2020 kl. 20:37:37
HELT KLART ska Kenneth Milldoff var Shere Khan då hab ändå dubbat Tony Jay(Khan's orginalröst) en gång tidagre  :D

Har han? Det var mer än jag visste...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 juli 2020 kl. 20:39:41
Har han? Det var mer än jag visste...

Ja  ;D du har lie och med sätt den filmen :D :D

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 10 juli 2020 kl. 20:41:19
Ja  ;D du har lie och med sätt den filmen :D :D

Jag måste ha glömt det isåfall...

Jag vet att Tony Jay förutom Shere Khan även har spelat Dr Mörk i Skönheten och Odjuret (dubbad av Leif Liljeroth på svenska), Frollo i Ringaren i Notre Dame (dubbad av Stefan Ljungqvist på svenska) och Magiska Spegeln i Hos Musse (dubbad av Bo Maniette varvat med Stephan Karlsén)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 juli 2020 kl. 20:44:55
Jag måste ha glömt det isåfall...

Jag vet att Tony Jay förutom Shere Khan även har spelat Dr Mörk i Skönheten och Odjuret (dubbad av Leif Liljeroth på svenska), Frollo i Ringaren i Notre Dame (dubbad av Stefan Ljungqvist på svenska) och Magiska Spegeln i Hos Musse (dubbad av Bo Maniette varvat med Stephan Karlsén)

Jag syftar på hans roll i Mighty Ducks filmen som kom på VHS i slutet av 90-talet, Där spelade Tony Jay Wraith ;D

gstone

Citat från: gstone skrivet 10 juli 2020 kl. 20:47:25
Jag syftar på hans roll i Mighty Ducks filmen som kom på VHS i slutet av 90-talet, Där spelade Tony Jay Wraith ;D

Där dubbar också Dan Bratt Tim Curry :)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 juli 2020 kl. 20:44:55

Därför tror jag att  Stefan Ljungqvist skulle passat som Shere Khan ;D ;D

Bättre än Roger Storm tror jag i alla fall ändå han hade varit :)

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 10 juli 2020 kl. 20:51:54

Därför tror jag att  Stefan Ljungqvist skulle passat som Shere Khan ;D ;D

Bättre än Roger Storm tror jag i alla fall ändå han hade varit :)

Det tror jag också, han hade passat betydligt bättre än Roger Storm!  :)

Dessutom tror jag att Steve Kratz hade passat betydligt bättre än Roger Storm som Måsart!  :)

Steffan Rudvall

Uppdatering av om hade dubbat Sun Studio Köpenhamn hade dubbat Luftens hjältar

Baloo = Kenneth Milldoff

Ville Virvel = Gabriel Odenhammar

Kung Louie = Håkan Mohede (alt: Stefan Ferlander)

Don Karnage = Dan Bratt

Shere Khan = Kenneth Milldoff

Övriga röster:
Kenneth Milldoff
Dan Bratt
Thomas Engelbrektsson
Oli Markenros
Mikael Roupé
Lena Ericsson
Gizela Rasch

Regi: