Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Skådespelare som du gillar i roller som andra inte gillar

Startat av Mathilda Gustafsson, 11 mars 2021 kl. 20:38:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Lillefot skrivet  1 augusti 2023 kl. 16:05:45High five för det, även om han också må vara malplacerad i rollen så tycker jag att han är riktigt rolig att lyssna på, och han behåller den energi som karaktären är full av.
Jag gillar honom & inte Thomas Hellberg

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet  1 augusti 2023 kl. 16:20:21Jag gillar honom & inte Thomas Hellberg

Thomas Hellberg är min favorit, tycker dock minst om Lasse Essman i den rollen.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 augusti 2023 kl. 17:38:06Thomas Hellberg är min favorit, tycker dock minst om Lasse Essman i den rollen.
Min favorit är nog Steve Kratz och jag håller med Monica Forsberg om att han borde blivit Tiggers röst när alla KM Studio rösterna blev underkända i samband med Tigers film.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 augusti 2023 kl. 17:41:50Min favorit är nog Steve Kratz och jag håller med Monica Forsberg om att han borde blivit Tiggers röst när alla KM Studio rösterna blev underkända i samband med Tigers film.

I varje fall, enligt mig är ingen av Tigers svenska röst på något sätt genomrutten i den rollen, men jag håller med om att Steve var bra som Tiger.

Dessutom tycker jag också att Gunnar Uddén borde ha fått rollen som Uggla direkt efter Carl Billquists död, Roger Storm är en utmärkt skådespelare men känns malplacerad i rollen som Uggla.

Skokaka

Lillefot

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 augusti 2023 kl. 17:45:51Dessutom tycker jag också att Gunnar Uddén borde ha fått rollen som Uggla direkt efter Carl Billquists död, Roger Storm är en utmärkt skådespelare men känns malplacerad i rollen som Uggla.
Definitivt, Rogers röst lutar åt det "alldagliga" hållet och det passar inte riktigt Uggla. Dock tycker jag att han passade en aning bättre i KMs dubb av avsnittet Gone with the Wind/Nothing but the tooth än vad han gjorde i Jakten på Christopher Robin, för där förställer han rösten lite.

Sen får jag nog också instämma med Steffan om Steve Kratz som Tiger. Jag hade lite svårt för honom först, då jag upplevde hans röst som konstig i jämförelse med både Thomas Hellbergs och Rolf Lydahls insatser. Nu tycker jag dock mycket om den och idag instämmer jag också att det lite trist att han inte fick chansen att spela Tiger igen.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Dubintrested

Citat från: Lillefot skrivet  1 augusti 2023 kl. 18:05:28Sen får jag nog också instämma med Steffan om Steve Kratz som Tiger. Jag hade lite svårt för honom först, då jag upplevde hans röst som konstig i jämförelse med både Thomas Hellbergs och Rolf Lydahls insatser. Nu tycker jag dock mycket om den och idag instämmer jag också att det lite trist att han inte fick chansen att spela Tiger igen.
Konstig? Han läspar ju bara som originalrösten

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 augusti 2023 kl. 17:38:06Thomas Hellberg är min favorit, tycker dock minst om Lasse Essman i den rollen.
Jag känner samma sak Thomas Hellberg är också min favorit Tiger. :D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 augusti 2023 kl. 17:41:50Min favorit är nog Steve Kratz och jag håller med Monica Forsberg om att han borde blivit Tiggers röst när alla KM Studio rösterna blev underkända i samband med Tigers film.
Har hon sagt det någonstans ?

Lillefot

Citat från: Dubintrested skrivet  1 augusti 2023 kl. 20:20:15Konstig? Han läspar ju bara som originalrösten
Det gör han absolut, men det är inte det som gjorde att jag först var tveksam till honom i rollen. Det var främst röst-tonen som han talar med som det tog tid för mig att börja uppskatta.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 augusti 2023 kl. 17:45:51I varje fall, enligt mig är ingen av Tigers svenska röst på något sätt genomrutten i den rollen, men jag håller med om att Steve var bra som Tiger.

Dessutom tycker jag också att Gunnar Uddén borde ha fått rollen som Uggla direkt efter Carl Billquists död, Roger Storm är en utmärkt skådespelare men känns malplacerad i rollen som Uggla.
Carl Billquist är min favorit Ugglan röst men Gunnar Uddén är nästan lika bra.
Jag gillar honom väldigt mycket i rollen  ;D

gstone

Citat från: Lillefot skrivet  1 augusti 2023 kl. 18:05:28Definitivt, Rogers röst lutar åt det "alldagliga" hållet och det passar inte riktigt Uggla. Dock tycker jag att han passade en aning bättre i KMs dubb av avsnittet Gone with the Wind/Nothing but the tooth än vad han gjorde i Jakten på Christopher Robin, för där förställer han rösten lite.

Sen får jag nog också instämma med Steffan om Steve Kratz som Tiger. Jag hade lite svårt för honom först, då jag upplevde hans röst som konstig i jämförelse med både Thomas Hellbergs och Rolf Lydahls insatser. Nu tycker jag dock mycket om den och idag instämmer jag också att det lite trist att han inte fick chansen att spela Tiger igen.
Rolf Lydahl är den näst bästa Tigger rösten efter Thomas.

gstone

Citat från: Dubintrested skrivet  1 augusti 2023 kl. 20:20:15Konstig? Han läspar ju bara som originalrösten
Dock bror väl det på hur skådespelaren är regisserad om han läspar eller inte ? ???

Eller är det någon dubbar väljer själv ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  1 augusti 2023 kl. 20:35:18Har hon sagt det någonstans ?
Monica Forsberg har berättat det för mig, i samband med premiären av Tigers film. Hon hade, efter att ha läst mina åsikter på Dubbningshemsidan, tagit in Steve Kratz för röstprov och tyckte att han var suverän - men han blev tyvärr inte godkänd av Disney i USA. När högsta chefen för Disney Character Voices var på besök i Sverige bad hon till och med honom att lyssna på Steve Kratz (för att alltså gå över huvudet på röstgodkännandeavdelningen) och få honom godkänd ändå, men efter att han gjort det ville han ändå inte godkänna honom. :(

Istället blev det Thomas Hellberg, som var Monicas andrahandsval och som hon (enligt vad hon sa till mig) tyckte var bra men inte lika bra som Steve.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  1 augusti 2023 kl. 20:42:22Dock bror väl det på hur skådespelaren är regisserad om han läspar eller inte ? ???

Eller är det någon dubbar väljer själv ?
Ifallet med Tigger är det ju självklart att han ska göra det för originalrösten gör det.