Har du kvar slutvinjetten på fler avsnitt än de står med i kreditlistan?
Jag såg den engelska versionen av "Fem på mystiska heden" på YouTube och blev själv förvånad över att jag inte hade sett den på TV. Det hade ju blivit jämnt antal avsnitt i båda säsongerna om det hade varit med (13-13).
Ja, jag spelade in alla avsnitt på video när de visades första gången och fick med de svenska rösterna för alla avsnitt utom "Fem i knipa" och "Fem tillsammans igen". Förutom dessa två avsnitt och "Fem på rymmarstråt" som har fel creditlista finns det sju avsnitt som jag har halvfärdiga creditlistor till. De är "Fem befriar en fånge" del 1 och 2, "Fem befriar flygarna" del 1 och 2, "Fem gör ett fynd" och "Fem reser till havet" del 1 och 2. Jag har lyckats placera en handfull röster i dessa avsnitt, men inte alla. Jag valde att inte ta med de avsnitten när jag skickade listan till Daniel eftersom jag tyckte att det vore meningslöst att ha en lista för ett eller flera avsnitt där det antingen inte står något alls efter karaktären eller ett frågetecken.
Jag råkade faktiskt för några dagar sedan hitta några avsnitt på youtube med den svenska dubbningen, bland annat just "Fem gör ett fynd" där alla svenska röster precis finns med i slutet. Jag är säker på de här karaktärerna (förutom fem-gänget):
Harry: Filip Sellberg
Harriet: Agnes Hirdwall
Mr Finniston: Jan Simonsson
Mrs Finniston: Kajsa Reingardt
Junior: Christoffer Paulsson
Antikhandlaren: Hans Wahlgren
Farfar ?
Mr Henning ?
De två sista rösterna är Lasse Pettersson (som jag aldrig har hört talas om tidigare) och Ulf Isenborg, men jag är inte säker på vem som dubbar vilken karaktär. Om det går att reda ut det finns det ännu ett avsnitt att lägga till.