Ja, visst var det Monica Forsberg som skrev de överlag mycket lyckade svenska sångtexterna.

Visades verkligen alla avsnitt av första säsongen av Fragglarna när det gick i SVT 1985? Jag minns det som att det bara var högst 10 avsnitt, eller ännu mindre vintern/våren 1985.
Ja, alla 24 avsnitt av säsong 1 av
Fragglarna sändes på SVT - men dock inte vid samma tillfälle. Först visade SVT en omgång bestående av 11 avsnitt under hösten 1984 (mellan 22 september och 1 december). Några månader senare sände SVT en andra "säsong" bestående av 13 avsnitt under våren 1985 (från 16 mars till 8 juni). Tillsammans utgjorde alltså SVTs båda "säsonger" hela den första säsongen på 24 avsnitt. 1986 och 1987 visades därefter den andra (1986) och första (1987) omgången i repris.
Men det var också de enda gångerna som hela den första säsongen har sänts - vid alla repriser från 1995 (på dåvarande Kanal 1) och fram till den hittills sista reprisomgången 2008 (på dåvarande Barnkanalen) är det av någon märklig anledning bara 9 utvalda avsnitt från båda omgångarna som sänts i repris, medan resterande 15 avsnitt lyst med sin frånvaro...

Varför har jag ingen aning om, men kanske någon form av rättighetsproblem med resterande avsnitt...? Dubbningen beställdes gemensamt av Sveriges Television och Select Video (som gav ut
Fragglarna på VHS på 1980-talet), så därför har jag ingen aning hur kontrakten mellan dessa båda parter såg ut. Men vissa av de 15 "försvunna" avsnitten har alltså släppts på DVD, vilket gör det hela ännu märkligare.
Sist fanns den väl på Nordisk films egen streamingtjänst för barn MIN BIO som nu är nedlagd.
Min Bio har jag aldrig haft tillgång till, så
Fragglarna måste ha funnits på någon annan streamingtjänst också - minns dock inte vilken...