Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Random frågor och diskussioner

Startat av Steffan Rudvall, 12 juni 2021 kl. 22:32:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  7 februari 2025 kl. 19:15:54Bakåtvänt? Nej de frågade om efternamnet eftersom att man refererar till lärare som Herr/Frau och efternamn. Alltså Herr Rudvall.
Mr Rudvall, ny benämnelse

Mathilda Gustafsson

En sak jag alltid undrat över men alltid skämt för att fråga om är hur flyttningen av Kiruna funkar. Jag förstår ju att man bygger upp en ny stad och flyttar vissa äldre hus men hur funkar det med markägare och husägare? Får man då ny mark eller tomt någon annanstans och vad fanns där de bygger upp den nya Kiruna innan de började bygga?

Mathilda Gustafsson

Tog tåget från Malmö Central idag och såg något av det sjukaste det är någon slags Furry konvent i stan och jag såg en Furry i full mundering som rastade en hund. Hen hade hunden i koppel och gick omkring som att det var hur vanligt som helst. Ganska säker på att det dessutom var en hund furryens dräkt skulle föreställa så lite som Långben och Pluto...

BPS

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 22 februari 2025 kl. 21:20:13Hen hade hunden i koppel och gick omkring som att det var hur vanligt som helst. 
För hen så är det ju en livsstil så det är nog normalt i dennes liv.

Will Siv

- what.

Daniel Hofverberg

Citat från: Will Siv skrivet  3 april 2025 kl. 10:17:04https://www.isof.se/utforska/kunskapsbanker/lar-dig-mer-om-arets-namn-och-handelser

Hur går man bakåt för att se dom tidigare månaderna (Mars, Februari och Januari)  ???
Det verkar inte gå "inbyggt", men du kan göra en fullösning och ändra direkt i URL:n för att komma åt månader som redan passerat. Den här URL:n leder till januari i år:
https://www.isof.se/utforska/kunskapsbanker/lar-dig-mer-om-arets-namn-och-handelser?year=2025&month=1

Och sen kan du klicka dig vidare på den sidan för att komma till februari och mars. :)

Du kan även ändra parametern year och month om du vill komma till fjolåret eller ännu längre bakåt - med den metoden kan du backa ända bakåt till 1971, om du mot förmodan skulle vilja det.

MOA

Hur mycket blir 208 timmar & 4 minuter i år, månader & dagar? Behöver ett vettigt svar

Simon Axelsson

Citat från: MOA skrivet  3 april 2025 kl. 11:05:49Hur mycket blir 208 timmar & 4 minuter i år, månader & dagar? Behöver ett vettigt svar
Åtta dagar, 16 timmar och fyra minuter.
Redan utfört ~60 biobesök 2025.

MOA

Simon Axelsson

Redan utfört ~60 biobesök 2025.

BPS

Citat från: MOA skrivet  3 april 2025 kl. 14:01:06Hur många år? Är det oräkbart eller?
Om jag räknat rätt så är väl 8 dagar ungefär 2,19 % av ett år.

MOA

Tror att det står här någonstans men var inte fler intervjuer planerade efter Hasse? Nu är allt över

A

Citat från: MOA skrivet  3 april 2025 kl. 17:18:55Tror att det står här någonstans men var inte fler intervjuer planerade efter Hasse? Nu är allt över
Nej, Hasse och Bjarne var ursprungligen menade att vara sista avsnittet i säsong 2 men fick bli sista i säsong 3 så alla avsnitten som var planerade i mellan är redan gjorda och finns på deras Youtubekanal och där poddar finns.

MOA

Citat från: A skrivet  3 april 2025 kl. 17:23:09Nej, Hasse och Bjarne var ursprungligen menade att vara sista avsnittet i säsong 2 men fick bli sista i säsong 3 så alla avsnitten som var planerade i mellan är redan gjorda och finns på deras Youtubekanal och där poddar finns.
I alla fall tråkigt med inga fler intervjuer men det finns efterträdare

Disneyfantasten

Jag minns att @Lillefot nännde att han tyckte att Ashas vänner i Önskan var alltför lika De Sju Dvärgarna, då är jag nyfiken på hur han känner med hur dvärg-karaktärerna ser ut i årets live-action adaption av Snövit?